A magyar netezők több mint fele használ okostelefont is

A Gemius most ismertetett felmérése szerint a mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ban, ami a digitális reklámpiac 5%-a (IAB AdEx 2014). Így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.

Keresés, navigáció, közösségi oldalak

A magyar internetfelhasználók 57%-a rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában. A kedvezményes árak és a feature phone-ok fokozatos eltűnése következtében töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67%-os penetráció várható az internetezők körében, amely nagyjából 3,25 millió fő – 38,2% a teljes 15+ népességet tekintve.

Az okostelefon-tulajdonosok 29%-a még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve rendelkeznek ilyen készülékkel. A „veteránok” aránya igen magas, 43% már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkezik.

A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség & fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás [egy másik felmérésből ugyanakkor kiderül, hogy a felhasználók viszonylag gyakran keresik fel a webáruházakat okostelefonról, nézelődnek is, ám a vásárlást magát nagyon sokan egy másik gépről, általában PC-ről hajtják végre – a szerk.].

Érdekes megfigyelni, hogy annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze 10%-át tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19%-a iPhone készülékekről érkezik.

A kutatásból az is kiderült, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a hétköznapjaink részévé válnak és sokszínűen használjuk őket. Ezt mutatja az is, hogy, minden ötvenedik táblagép-tulajdonos többek között azért vásárolta meg kütyüjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.

A gemiusMobileTracking egy évente ismétlődő adatfelvétellel folyó, a magyar mobilpiac fejlődését követő kutatás, mivel a mobilpiac hazai fejlődése nélkülözhetetlenné tette az okostelefon-felhasználók és vásárlók mélyebb megismerését szolgáló kutatást, legyen szó az okostelefonokkal kapcsolatos attitűdjeikről, az általuk ismert márkákról, vagy használt eszközeikről. A gemiusMobileTracking reprezentativitást biztosító módszertant hasz

Azóta történt

  • Az okostelefon beépített hackerré teszi az alkalmazottakat

    A megkérdezettek harmada úgy használja saját készülékét, hogy nem tudja vagy nem érdekli, hogy mik az arra vonatkozó céges előírások – ugyanakkor egyre nagyobb az igény a céges és privát adatok módszeres elkülönítésére.

Előzmények

  • 100 internetezőből 15-nek van tablete Magyarországon

    Az eNET felmérése szerint az okostelefon és tablethasználók fele még mindig csak ötnél kevesebb alkalmazást használ rendszeresen. A telefonálás után a második legnépszerűbb funkció az ébresztés.