Lassan már csak elvétve találunk a mobilszolgáltatók kínálatában hagyományos mobiltelefont, az olcsó androidos és mostanában bevezetésre kerülő Firefox OS-es készülékek a legalacsonyabb árszegmensben is nyugdíjazhatják a régi modelleket. Ami a tabletpiacot illeti, az utóbbi 6-9 hónapban rengeteg nagyon olcsó, akár 15-20 ezer forintért megvehető, de emellett a hétköznapi felhasználás során elfogadható teljesítményt és élményt nyújtó táblagép került forgalomba, így ezen a területen is hatalmas növekedés tapasztalható az olyan árérzékeny piacokon is, mint Magyarország.
Az eNET (korábban a GKI csoport tagja, de egy ideje önálló, a magyar telekommunikációs és informatikai piacra szakosodott piackutató vállalat) rendszeresen méri a magyar viszonyokat, az okostelefonok és tabletek hazai elterjedését pedig kiemelt figyelemmel kísérik. Legutóbbi, 1000 fős mintán alapuló kutatásuk szerint a megkérdezettek 47 százaléka már rendelkezik okostelefonnal, és mindössze 15 százalék azok aránya, akik nem tervezik a váltást. A táblagépek száma is folyamatosan bővül, 100 internetezőből 15-nek van ilyen eszköze, míg további 23 százalék tervezi beszerzését.
Az országban továbbra is az Android a legnépszerűbb mobil operációs rendszer, az okostelefon-tulajdonosok 80 százaléka valamilyen androidos eszközt használ, a második legnépszerűbb pedig az (Európában főleg) egyre jobban teljesítő Windows Phone, 10 százalék körüli részesedéssel. Az iOS-es eszközöket a felhasználók mindössze 5 százaléka választja, ami az Apple operációs rendszerét futtató termékek árszintje mellett Magyarországon nem meglepő. Ennek ellenére érdekes lenne egy olyan kutatás is, ami a különböző platformok felhasználóinak mobilinternetezési, tartalomfogyasztási és alkalmazásletöltési/vásárlási szokásait vizsgálja, ugyanis ezen a területen, továbbá a felhasználói elégedettségi mutatókban az Apple évek óta messze maga mögé utasítja a konkurenseit.
Az alkalmazások kipróbálása és rendszeres használata terén némi fejlődés tapasztalható, de a felhasználók ilyen irányú aktivitása még mindig elég alacsony. Bár a megkérdezettek kétharmada legalább 10 különböző alkalmazást telepített már a készülékeire, 50 százalékuk 5 alkalmazásnál kevesebbet használ rendszeresen. A kutatás eredménye alapján a felhasználók hatoda egyáltalán nem tölt le új alkalmazásokat a gyárilag telepítettek mellé, harmada havonta egyszer kipróbál valamit, és csak a felhasználók ötöde tölt le új programokat heti rendszerességgel.
Okostelefonokon a telefonálás „alkalmazás” után a második legnépszerűbb funkció az ébresztés, a válaszadók háromnegyedét kelti a telefonja reggelente. A harmadik is egy „régiség”, az SMS-küldés található, bár népszerűsége rohamosan csökken, hiszen az azonnali üzenetküldő programokhoz képest a hagyományos szöveges üzenetek hihetetlenül túlárazottak. (Ez egyébként nem igazán tetszik a szolgáltatóknak). Csak a negyedik helyen jön az internetezés, és ötödiken a közösségi médiához kapcsolódó alkalmazások.