100 internetezőből 15-nek van tablete Magyarországon

Lassan már csak elvétve találunk a mobilszolgáltatók kínálatában hagyományos mobiltelefont, az olcsó androidos és mostanában bevezetésre kerülő Firefox OS-es készülékek a legalacsonyabb árszegmensben is nyugdíjazhatják a régi modelleket. Ami a tabletpiacot illeti, az utóbbi 6-9 hónapban rengeteg nagyon olcsó, akár 15-20 ezer forintért megvehető, de emellett a hétköznapi felhasználás során elfogadható teljesítményt és élményt nyújtó táblagép került forgalomba, így ezen a területen is hatalmas növekedés tapasztalható az olyan árérzékeny piacokon is, mint Magyarország.

Hirdetés

Az eNET (korábban a GKI csoport tagja, de egy ideje önálló, a magyar telekommunikációs és informatikai piacra szakosodott piackutató vállalat) rendszeresen méri a magyar viszonyokat, az okostelefonok és tabletek hazai elterjedését pedig kiemelt figyelemmel kísérik. Legutóbbi, 1000 fős mintán alapuló kutatásuk szerint a megkérdezettek 47 százaléka már rendelkezik okostelefonnal, és mindössze 15 százalék azok aránya, akik nem tervezik a váltást. A táblagépek száma is folyamatosan bővül, 100 internetezőből 15-nek van ilyen eszköze, míg további 23 százalék tervezi beszerzését.

Az országban továbbra is az Android a legnépszerűbb mobil operációs rendszer, az okostelefon-tulajdonosok 80 százaléka valamilyen androidos eszközt használ, a második legnépszerűbb pedig az (Európában főleg) egyre jobban teljesítő Windows Phone, 10 százalék körüli részesedéssel. Az iOS-es eszközöket a felhasználók mindössze 5 százaléka választja, ami az Apple operációs rendszerét futtató termékek árszintje mellett Magyarországon nem meglepő. Ennek ellenére érdekes lenne egy olyan kutatás is, ami a különböző platformok felhasználóinak mobilinternetezési, tartalomfogyasztási és alkalmazásletöltési/vásárlási szokásait vizsgálja, ugyanis ezen a területen, továbbá a felhasználói elégedettségi mutatókban az Apple évek óta messze maga mögé utasítja a konkurenseit.

Az alkalmazások kipróbálása és rendszeres használata terén némi fejlődés tapasztalható, de a felhasználók ilyen irányú aktivitása még mindig elég alacsony. Bár a megkérdezettek kétharmada legalább 10 különböző alkalmazást telepített már a készülékeire, 50 százalékuk 5 alkalmazásnál kevesebbet használ rendszeresen. A kutatás eredménye alapján a felhasználók hatoda egyáltalán nem tölt le új alkalmazásokat a gyárilag telepítettek mellé, harmada havonta egyszer kipróbál valamit, és csak a felhasználók ötöde tölt le új programokat heti rendszerességgel.

Okostelefonokon a telefonálás „alkalmazás” után a második legnépszerűbb funkció az ébresztés, a válaszadók háromnegyedét kelti a telefonja reggelente. A harmadik is egy „régiség”, az SMS-küldés található, bár népszerűsége rohamosan csökken, hiszen az azonnali üzenetküldő programokhoz képest a hagyományos szöveges üzenetek hihetetlenül túlárazottak. (Ez egyébként nem igazán tetszik a szolgáltatóknak). Csak a negyedik helyen jön az internetezés, és ötödiken a közösségi médiához kapcsolódó alkalmazások.

Azóta történt

  • Vészjelzés: a PISA-felmérés margójára

    A legutóbbi adatok azt mutatják, hogy a magyar diákok alapképességekben megnyilvánuló teljesítménye az informatikusképzés mellett a felhasználói bázis kialakítását is hátrányosan érinti.

  • Így lehet iPaden fotorealisztikus képet festeni

    Kyle Lambert a Procreate alkalmazást használva festette meg egy Morgan Freeman fotó másolatát, a végeredmény döbbenetes.

Előzmények

  • A hazai cégek is a videokonferenciában látják a jövőt

    Jelenleg az e-mail és a telefon a hazai vállalatok kommunikációjának fő csatornái, ugyanakkor komoly igény mutatkozik az egyszerű és költséghatékony webes és videokonferencia megoldások iránt – derül ki a Cisco hazai vállalatok körében végzett felméréséből.

  • A széles sáv pénzt hoz a háztartásoknak is

    Az Ericsson felmérése most egzakt módon mutatta meg, hogy a hálózatos világban a minőségi internetelérés dagasztja a pénztárcát is.