Rossz hír Andy Vajnának: a mobilnet hódít, a tévé már alig látszik

A Gemius legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy Magyarországon már 3,5 millióan interneteznek mobilról, 1,4 millió internetező pedig már nem néz naponta tévét.

A vezető hazai online piacelemző cég legújabb kutatása szerint Magyarországon 2016 júniusában 5 440 669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 64,4 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak, és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat.

Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben, (4 932 873) szemben a 3 539 355 fő mobilról internetezővel, vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik.

Budapesten 1 123 327 internetező él, ami az internetezők 20,7 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több, mint fele (53,6%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalék.

A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a tableten internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.

A netezők 69 százaléka (3,8 millió fő) a 18–49 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 10 százalékot.

Mind mobilon, mind tableten nagyobb arányban képviseltetik magukat a 18-29 évesek (32,8%, illetve 32,7%) a PC-n internetezőkhez képest.

1,4 millió internetező már nem néz naponta TV-t, amely tartalomfogyasztás már a teljes mobilról internetező népesség 29 százalékára jellemző.

Érdekesség, hogy többen vannak azok a tableten internetező 18-29 évesek (70 935 fő), akik kevesebbet néznek televíziót (hetente egy-két napon vagy ritkábban), mint a tévénéző, tableten internetező 18-29 évesek (64 492 fő).

Előzmények

  • Kik vásárolnak webshopokban, melyek a legnépszerűbb termékek?

    Magyarországon az e-kereskedelem robbanás előtt áll, mert a sok esetben most még nézelődő internetezők egyre nagyobb számban válnak vásárlóvá.

  • Sokan és sokat netezünk

    Elkészült a Gemius őszi felmérése a hazai internetezési szokásokról. Több nő ül le böngészni mint férfi, akit viszont elkapott a gépszíj, nem szabadul.

  • A magyar netezők több mint fele használ okostelefont is

    2013 végére a hazai oldalletöltések között a mobileszközről generált oldalletöltések már a 10%-os határt ostromolják, ami azt jelenti, hogy minden tizedik oldalletöltést mobileszközről generálnak.

  • Magyarország Facebook-függő

    Magyarországon és Törökországban az internethasználók több mint 85 százaléka látogatja a Facebookot – mutatja a Gemius elemzése, melynek apropója a népszerű közösségi oldal 10. születésnapja.