Fókuszban az IP-telefónia

A Miskolci Egyetemen zajló tizenötödik Networkshop konferencia a hazai információs infrastruktúrafejlesztések legújabb külföldi és hazai számítógép-hálózati technológiáit és alkalmazásait mutatja be, így napirenden szerepel napjaink talán legizgalmasabb technológiája, az IP-telefónia is.

A Cisco Systems – amellett, hogy fő támogatója a konferenciának – több előadással és bemutatóval jelezte, ezen a területen rendkívül felgyorsultak az események. Az előadások közül különösen érdekes volt Mihályfi Márton összefoglaló prezentációja, amelyben áttekintést adott a Cisco legújabb, alkalmazásra kész fejlesztési eredményeiről, és bemutatta a Call Manager 5.0 szoftvert.


Call Manager 5.0-ról röviden

Utóbbi érdekessége, hogy a Microsoft elemei már nem találhatók meg a szoftverháttérben, az ezt kiváltó Cisco-rendszer már a szállított szerveren telepítve áll a felhasználók rendelkezésére. Ez a változat teljeskörű SIP-támogatással rendelkezik.

Érdekes tapasztalotokról számolt be előadásában a Synergon képviseletében Madaras Sándor is, aki egy megvalósult projekt kapcsán mutatta be, hogy lehetséges, de nem egyszerű heterogén elemekből IP-telefonos rendszert kiépíteni. Ezt a napokban elkészült Richter Gedeon Gyógyszergyár projektje kapcsán a gyakorlatban is megtapasztalták. A megújított rendszernél a Cisco és a kínai Huawei elemeit alkalmazták a fővárosi központban, míg a vidéki telephelyekre a kínai gyártó termékeit telepítették. A gyógyszergyár elsősorban azért választotta ezt az ajánlatot, mert árban kedvezőbb volt. Köztudott, hogy a kínaiaknak komoly piaci terveik vannak Európában, ennek elsősorban a Cisco lehet az akadálya, így a két gyártó versenyéről a következő hónapokban bizonyára sokat fogunk még hallani.

Azóta történt

Előzmények