A felhővel egy napra rövidül a több hónapos autós szoftverfejlesztés

A Panasonic guruló számítógépekké alakítaná az autókat, de mindenki belemászik a fejlesztésekbe: az Amazon felhőjével például villámgyors lesz a Stellantis szoftverfejlesztése.

Nem csak az olyan cégek merülnek el nyakig az autóiparban és az autók fejlesztéseiben, alapvető átalakításában, mint az NVIDIA, a Qualcomm vagy az Intel. Gyakorlatilag minden szereplő tervez valamilyen szoftvert, AI-szolgáltatást, előfizetős megoldást, felhős rendszert vagy alkatrészt, amellyel valósággá válik, hogy az autó ezentúl egy elektromos, guruló szórakoztatóközpont lesz, amiben a vezetés a legutolsó dolog (de egyelőre szükséges, mert az önvezetéssel nem boldogulnak igazán).

Ilyen téren is napokig sorolhatnánk a CES-en bemutatott újításokat.

A kisebb példák közül ott van a Panasonic, amely újítása a háttérben kamatozik: az autók rendszereit teszik könnyebbé, olcsóbbá és gyorsabbá, csökkentve az ECU-k számát. Több ECU-t kombinálva ugyanis az új rendszerük képes a vezetéstámogató és szórakoztató elemeket kezelni, ami azért fontos, mert a gyártók szoftverben is csatáznak, a beszállítók pedig igyekeznek ezt kiaknázni. A szoftverközpontú autók vezeték nélkül frissülnek majd, az új Neuron rendszer pedig csökkenteni mindennek az árát, komplexitását és alkatrészigényét.

Ha pedig fejlődés: a Stellantis az Amazon felhőjét és a BlackBerry technológiáját használja, hogy virtuális vezetőfülkét hozzon létre, és lényegében kezelőszerveket és rendszereket teszteljen, de hónapok helyett egyetlen nap alatt.

Állítólag képesek valószerű, virtuális verziókat tervezni, ami a valódi autóhoz hasonlóan viselkedik, és nem igényes új szoftvereket, ezzel pedig több hónapnyi fejlesztést sűrít 24 órába. A világ harmadik legnagyobb gyártója már 2022-ben leszerződött az AWS-sel a szoftverei és OTA frissítések miatt. A felhős újítás állítólag a beszállítók és partnerek munkáját is forradalmasítja.

Az autógyártók számára ez főleg azért érdekes, mert nagy a nyomás rajtuk, hogy gyorsítsák a fejlesztési ciklust: a kínai EV-gyártók ugyanis szemvillanások alatt ontják magukból az új modelleket, és a piac csúcsára kerülnek infotainment és szoftver terén is, kerekeken guruló okostelefonokat gyártva, fogalmaznak egyes szakértők.

Azóta történt

Előzmények