A Facebook csütörtöki sajtótájékoztatóján egyértelműen a design állt a középpontban. A közösségi oldal üzenőfalát manapság szöveges üzenetek helyett inkább fotók, harmadik féltől származó appok bejegyzései (Pinterest, Instagram, Foursquare), a lájkolt oldalak tartalmai töltik meg. Ezért az újratervezett üzenőfal a korábbinál sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a vizualitásra – minden, ami fotóval vagy képpel kapcsolatos, hangsúlyosabban jelenik meg a folyamban.
A rengeteg információt ezentúl egy kattintással kategóriák szerint rendezhetjük, így pillanatok alatt áttekinthető formába hozhatjuk ismerőseink legutóbbi bejegyzéseit, vagy a legfrissebb képeket, zenéket. A navigációs sáv segítségével az oldal bármely zugába egy kattintással eljuthatunk, nem kell visszatérnünk a főoldalra.
Az új felületen erősen meglátszik az okostelefonokra és táblagépekre fejlesztett minimalista UI-k hatása. A végeredmény letisztult és áttekinthető lett, és az egyes eszközökön az eddiginél sokkal egységesebb képet kapunk. A fejlesztés fő motívuma a Facebook „eltüntetése” volt a rajta helyet kapó tartalom elől.
A vizuális tartalom előtérbe kerülésének a hirdetők is bizonyára örülni fognak, akik a közelmúltban sokat kritizálták a Facebookos reklámok hatékonyságát.
Az új üzenőfalat néhány szerencsés már mától kipróbálhatja, a kíváncsiak vagy türelmetlenek pedig beállhatnak a sorba, ha nem akarják kivárni a funkció globális élesítését.