Az utóbbi hónapokban egyértelművé vált az a trend, amely alapján minden cég igyekszik valamilyen fizetős funkcióval vagy előfizetői csomaggal biztosítani a további pénzügyi növekedését.
Immáron a Meta sem kivétel: létrehoztak a cégen belül egy új csoportot, amely a fizetős funkciók és termékek fejlesztésével foglalkozik, a Facebook, Instagram és WhatsApp platformokra. Minden újítás kiegészítő jellegű lesz, és kiegészíti a hirdetési üzletágat.
Hasonló irányba indult el egyébként a Snap és a Twitter is a közelmúltban. A Meta árbevétele legutóbb csökkent a recessziós félelmek és a növekvő verseny miatt.
Reklámmentesség?
Sokakat érdekel, hogy a Meta lehetővé teszi-e majd a reklámok kikapcsolását, ha valaki fizet ezért. A válasz már meg is van: nem. A Meta elkötelezett a hirdetési üzletágának növekedése mellett, közölték. A jövőben pedig arra számítanak, hogy a fizetős funkciók még fontosabb elemei lesznek az üzletüknek.
A New Monetization Experiences részleg vezetője a korábbi kutatási vezető, Pratiti Raychoudhury lesz.