Átadták a tanároknak az idei Ericsson-díjakat

Az Ericsson azzal a céllal hozta létre ezt a díjat, hogy azoknak a tanároknak a munkáját ismerje el, akik átlagon fölüli eredményt értek el a matematikában és fizikában tehetséges diákok tanításában vagy abban, hogy megszerettessék tanulóikkal e két tárgyat. A díjat a legelkötelezettebb, az alapszintű oktatásban résztvevő, aktív tanári munkát végző matematika- és fizikatanároknak kapják.

Az idei elismeréseket Charlotte Karlsson, az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési igazgatója, Karin Olofsdotter, Svédország magyarországi nagykövete, valamint Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár, Emberi Erőforrások Minisztériuma adta át 2013. június 4-én a Magyar Tudományos Akadémián. A most elismert pedagógusokkal immáron 178-ra nőtt az Ericsson-díjas tanárok száma.

A vállalat ez alkalommal is két-két díjat adott át összesen négy kategóriában, az „Ericsson a matematika és a fizika népszerűsítéséért”, valamint az „Ericsson a matematika és a fizika tehetségeinek gondozásáért” elismeréseket. A díjat és a velejáró pénzjutalmat idén nyolc nagyon különböző hátterű tanár vehette át, akikben az az egyik közös tulajdonság, hogy rajonganak a természettudományokért, és ami ennél is fontosabb, hogy ezt a rajongást tanítványaiknak is képesek továbbadni.

Valamennyi díjazott igazi elkötelezett pedagógusként a „kötelező” tanórákon túl számos különfoglalkozással és iskolán kívüli tevékenységgel is segíti diákjai fejlődését, a tehetséggondozást, a népszerűsítést. A díjat elnyerők között vannak azok a pedagógusok, akiknek diákjai az elmúlt évek rangos matematikai és fizikai versenyein kiváló eredménnyel szerepeltek, és olyanok, akik az országot járva több ezer gyermeknek tartottak már fizikai bemutatókat, de olyan tanár is, aki saját maga készíti a világ minden részén használt fizikai szemléltető taneszközöket.

A díjátadó előtt szervezett kerekasztal fórumon az ELTE, a BME és az Ericsson képviselői a díjazott pedagógusokkal a középiskolai matematika- és fizikaoktatás fejlesztéséről, a kutatói, mérnöki életpálya népszerűsítéséről, a természettudományos képzést adó egyetemek és a középiskolák közötti együttműködésről beszélgettek.

2013-ban Ericsson-díjban részesült tanárok

  • az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' díjat matematikából: Árokszállási Eszter, a paksi Vak Bottyán Gimnázium tanára és Kruchió Mária, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára kapta
  • az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' díjat fizikából: Csányi Sándor, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium tanára és Wiandt Péter, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium tanára kapta
  • az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' díjat matematikából: Koleszár Edit, a Kecskeméti Református Általános Iskola tanítója és Holló Gábor, a budapesti Németh László Gimnázium tanára kapta
  • az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' díjat fizikából: Szeder László, a sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tanára és Tóth Pál, a szentendrei AGY Tanoda Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola tanára kapta

Azóta történt

Előzmények