Különleges büntetést kaptak a koreai mobilszolgáltatók

A dél-koreai távközlési felügylet 2012 második felében vizsgálatot folytatott az ország legnagyobb mobilszolgáltatóinál, ugyanis az a gyanú merült fel, hogy az okostelefonok agresszív terjesztési kampányai során az új előfizetők megszerzését célzó akciók ugyan hallatlanul kedvező feltételeket biztosítottak az új belépők számára, ám mindezek a könnyítések nem érintették a meglévő ügyfeleket – számolt be a történtekről karácsonykor a helyi Yonhap hírügynökség. Magyarul: az új előfizetők pozitív diszkriminációja olyan mértékű lett, hogy azt már a régiek számára negatív megkülönböztetésként lehetett értelmezni.

A hatóság ezért a három vezető szolgáltatót (SK Telecom, KT, LG Uplus) nemcsak súlyos, összesen kb. 3 milliárd forintnyi vonnak megfelelő összegű pénzbüntetéssel sújtotta, hanem elrendelték azt is, hogy a szolgáltatók az idei év elején bizonyos ideig nem köthetnek új szerződéseket: a cégek január hetedikétől számítva 24, 22, illetve 20 napig nem szerezhetnek új ügyfeleket.

Azóta történt

Előzmények