A Cisco betör a médiabirodalmakba

„Itt vagyunk, készen állunk” – e jelmondattal jelentette be a Cisco nemrégiben az Entertainment Operation System (Eos) névre keresztelt platformjának startját. A cég elmondása szerint újításuk abban nyújt segítséget a különböző médiacégeknek, hogy több százezer dollárnyi összeg befektetése nélkül kimondottan az online közösségekre épülő weboldalakat hozzanak létre. Elsőként a Warner Music fogja használni a platformot, amely egyébként segítséget is nyújtott a Ciscónak a termék elkészítéséhez.

A Cisco több, az Eoshoz kapcsolódó szolgáltatást is megnevezett. A platformjukba integrált tartalommenedzselő szolgáltatásuk például a különféle tartalmakat ezentúl nem úgynevezett információs silókba, hanem könyvtárakba helyezi el, melyek segítségével a tartalmakat más oldalakról is könnyebb lesz majd elérni és használni. Az új adminisztrációs felület a weboldalak könnyebb testreszabhatóságát segíti majd elő, míg az elemző szolgáltatás segítségével az Eos használói jobban kiismerhetik a célközönségüket; például megnézhetik, milyen webes szolgáltatásokat használnak a látogatók. A vállalat először az angol nyelvű országokat célozza meg termékével, később terveik szerint kiterjesztik majd platformjukat más országokra is – konkrétumokat azonban egyelőre nem közöltek.

Amennyiben a Cisco platformja sikeres lesz, a cég nem csupán közvetlen anyagi hasznot remélhet a terméktől, hanem nagyobb adatforgalmat is – a nagyobb adatforgalom pedig további növekvő keresetet biztosít a vállalat hálózati termékeire.

Azóta történt

Előzmények