Hódít a rajongói tokenekkel a Chiliz blockchain sportvállalat

A rajongói tokenekkel üzletelő cég az európai futballban már ismert, most Amerikában, a Formula-1-ben és az e-sportok piacán terjeszkedne.

A Chiliz egy blockchain sportvállalat, amely az európai futballban már ismertnek számít, 50 millió dolláros befektetéssel pedig Amerikában is nyit.

A vállalat tokeneket árul pénzért a rajongóknak, akik ezeket arra használhatják, hogy különböző online felületeken szavazásokban vegyenek részt, majd különleges ajánlatok, jutalmak részesei legyenek. A szavazásokon keresztül állítólag beleszólhatnak majd a klub bizonyos ügyeibe – például segíthetnek dönteni a jövő évi mezről vagy a buszok színéről. A sportcsapatokat viszonylag könnyen megnyerik az ötlettel, hiszen a koronavírus következményei miatt kialakult nehézségeken segíthet a digitális bevételi forrás, miközben még több rajongót érhetnek el a csapatok világszerte.

A rajongói tokeneket a Binance, a világ egyik legnagyobb kriptovalutás tőzsdéje futtatja. A múlt héten az olasz AC Milan is bevezette ezt az újítást, és már az első nap 6 millió dolláros árbevételt generált a tokenekből.

A Socios.com oldalon olyan nagy csapatoknál érhetőek már el a tokenek, mint a Juventus, a PSG vagy a Barcelona. A befektetők és a vállalatok pedig tárt karokkal fogadják a kriptovalutákhoz és technológiai irányhoz kapcsolódó dolgokat.

A Chiliz ezért most Amerikában is betörne a legnagyobb sport franchise-okba. A cég szerint Európában már bizonyították, hogy az ötletük dollármilliókat hoz a legnagyobb sportcsapatoknak. 2020-ban több mint 30 millió dollárt osztottak tovább a partnereiknek, idén már 60 millió a cél.

A következő hetekben várhatóan újabb európai futballklubok csatlakoznak a Chiliz rendszeréhez, amely eközben a Formula-1-be és az e-sportok piacára is belépne.

Azóta történt

Előzmények