Több kínai EV-t kérhet Németország

Hongkongban nyitna kutatás-fejlesztési központokat a CATL, az elnök sok mindenről beszélt: arról is, hogy Németország hamarosan több kínai EV-t kérhet.

A CATL jelenleg is egyeztet arról, hogy új kutatás-fejlesztési központokat nyisson Hongkongban. Az elnök szerint olyan technológiákat akarnak, amelyek külföldre licencelhetőek.

Így a CATL nem csak akkumulátorokat, hanem akkumulátortechnológiákat is exportálna a stratégia keretében, főleg azért, mert a kínai EV-k és akkuk egyre nagyobb kritikákat kapnak más kormányoktól.

A CATL és a Ford 3,5 milliárd dolláros, közös projektje például nagy felháborodást okozott az amerikai törvényhozók körében. Sokan aggódnak, hogy Kína domináns szereplő az EV-akkumulátorok ellátási láncában, de amiatt is, hogy meghatározó autóexportőrré válik. Az EU pedig tavaly vizsgálatot indított a kínai EV-k árelőnye miatt.

Robin Zeng elnök ennek kapcsán elmondta, nem aggasztja a vizsgálat, mert az ipar a szokásos támogatást kapta, miközben Kína a karbonsemlegességre törekszik. A kínai túlkapacitási kérdésre azt mondja: Európának nincs elég magas minőségű terméke egyelőre. Szerinte hiába lassult le az európai EV-piac a drágának vélt akkuk miatt, a több akkus befektetés segíti majd a növekedést. Szerinte Németország hamar felgyorsul az EV-k átvétele terén, és hamarosan még több EV-t kérhet majd Kínától.

Ebben a hónapban egyébként az USA is vizsgálatot indított a kínai járműimportok kapcsán, ott nemzetbiztonsági aggályokat és az összekapcsolt autós technológia esetleges korlátozását emlegetik. Zeng szerint szükségtelen ilyen aggályokat erősíteni, ezek kommunikációval tisztázhatóak.

Azóta történt

Előzmények