Az idén termékportfólió átrendezést végrehajtó T-Online megtriplázta az adózás előtti eredményét, elsősorban az ADSL-előfizetések gyors felfutása és a költségcsökkentő intézkedések miatt. Az online hirdetési bevételt ugyanakkor továbbra is üzleti titokként kezeli a társaság. Simó György vezérigazgató azt is elmondta, hogy a tavalyi letöltési botrányt egy elenyésző kisebbség óriási véleményformáló hatásának tudja be.
– Az elkövetkezendő öt évben a nagy teljesítményű széles sáv várhatóan a távközlési iparág egyik leggyorsabban növekvő szegmensévé válik. A T-Online milyen új termékekkel készül a mobilitelefónia és a széles sávon alapuló kommunikációs szolgáltatások területén?
– Kiemelt stratégiai célunknak tekintjük a széles sávon alapuló szolgáltatások fejlesztését. A nagy teljesítményű technológia lehetővé teszi például az ún. triple play szolgáltatás bevezetését, kihasználva az IPTV iránti növekvő igényt, és a teljesen IP-alapú hálózatokra való áttérést. Elképzeléseink szerint a vezeték nélküli internetezést biztosító hot spotok, valamint a mobil széles sávú technológiák segítségével tíz év múlva a hazai lakosság 85 százaléka kapcsolódhat széles sávon a világhálóra. Az új szolgáltatások közül a VoD (video-on-demand) és az internetalapú telefóniát emelném ki, mint húzóágazatot.
– Mikor jönnek elő az új termékekkel, és mennyibe kerül a fejlesztés?
– Terveink szerint még ebben az évben elindulunk az IPTV-vel, amelynek költségei – mivel a fejlesztési folyamat még nem zárult le – nem pontosíthatók. A fejlesztéseinknek egyébként két nagy ága van: a hagyományos internetcsomagok és az új, multimédiás technológia fejlesztése. A hagyományos portfóliófejlesztés keretében 2005-ben számos új terméket vezettünk be, mint például a „Szereld magad” ADSL csomagot, vagy az üzleti belépő csomagot. Az új típusú fejlesztéseink körében említhetném a Klip online telefon csomagot, és általában a széles sávon történő mobil internetezést, valamint az online tartalomszolgáltatás további fejlesztését.
– 2005-ben az online hirdetési piacon mekkora árbevételük és nettó nyereségük származott?
– Az Origo portál az elmúlt évben az online hirdetési indexet – amely közel 40 százalék volt – meghaladó mértékben növelte bevételét – ennek pontos száma üzleti titkot képez. Ezt a dinamizmust idén is el szeretnénk érni.
– A tavalyi árbevételük 37 százalékkal nagyobb lett, amit döntően két okra vezetnek vissza. Egyrészt a T-Online ADSL előfizetések száma 60 százalékkal növekedett, másrészt 15 százalékos költségcsökkentést hajtottak végre – miközben a dolgozók létszáma változatlanul 250 fő maradt. Milyen intézkedésekkel érték el a költségcsökkentést? Történt-e például kiszervezés?
– Kedvezően hatott az eredményre a behajtási folyamatok javulása és a 2005-ben indult kintlévőség-értékesítés is, amelyeknek köszönhetően nagymértékben – 2004 év végéhez viszonyítva közel ötödére – csökkent az éven túli kintlévőségek állománya. Mindemellett időközben a nagykereskedelmi szolgáltatások költségei is csökkentek. Tavaly egyébként a cég nem hajtott végre kiszervezést.
– 2005-ben azonnali hatállyal felmondtak 48 előfizetőnek, mert túllépték a letöltési korlátot. Az internetes közösség egy részében óriási felháborodást keltett a T-Online egyoldalú lépése. Ön szerint hogyan került ki a társaság az ügyből? Milyen tapasztalatokkal gazdagodott a társaság a kommunikációt tekintve?
– Úgy vélem, hogy egyetlen szolgáltató sem engedheti meg magának, hogy a felhasználók egy kis csoportja jelentős veszteséget generáljon neki. A 48 érintett előfizető adatforgalma az adott csomagokra előfizető felhasználók átlagának kb. harmincszorosát tette ki (ez már nem lakossági célú felhasználás), amely hosszú távon sértette volna a többi – több százezer – ügyfelünk érdekét. A döntés jogszerűségét a Nemzeti Hírközlési Hatóság és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség által végrehajtott fogyasztóvédelmi ellenőrzés, valamint a GVH versenytanácsa sem vitatta. Továbbá az érdekvédelmi civil szervezetek – a NETÉRT, a Linux-felhasználók Magyarországi Egyesülete és az Internet Fejlesztési Alapítvány – sem vitatták az NHH képviselőjével, valamint a velük egyeztetett és a jövőre vonatkozó folyamatot. S bár az érintett felhasználók száma az összes ügyfelünkhöz képest elenyésző, véleményformáló hatásuk a számukhoz képest óriási. A felháborodásukat elsősorban ennek tudom be. Természetesen mi továbbra is igyekszünk velük partnerségben maradni, hiszen kiemelkedő szerepük volt az internet elterjesztésében.
– A sajtótájékoztatón digitális szakadékról beszélt, amely elsősorban az alacsonyabb iskolai végzettségű, falusi rétegeket, valamint a nyugdíjasokat érinti. Hogyan kívánják meggyőzni a – több mint egymillió fős – potenciális ügyfélkört az online lét szépségeiről?
– Meg akarjuk szólítani őket. Azt szeretnénk, hogy ezek a rétegek ne legyenek kirekesztve. Társadalmilag is fontos feladat, hogy csökkentsük a digitális szakadékot. Az általános iskolát el nem végzetteknek például kevesebb, mint 2 százaléka fér hozzá a nethez, és a budapesti 32 százalékos hozzáféréshez képest elenyésző a falvakban regisztrált 6 százalék is. Az is beszédes, hogy a magyar háztartások egyharmadában csak hatvan éven felüliek élnek, akiket már igen nehezen meggyőzni az internet pozitívumairól.
Az idősekre gyúr a T-Online
- Írta: Napi
- Forrás: Napi Gazdaság
- Kapcsolódó cégek:
- T-Online Magyarország
Azóta történt
-
Percalapú ADSL-t kínál a T-Online
A keveset internetezőket célozza meg a szolgáltató két új ADSL- és egy kábelnetes konstrukciójával.
Távközlés 12
-
Budán már tesztelik az IPTV-t
A T-Online a főváros XI. kerületében 500 felhasználó bevonásával próbálja ki az új technológiát.
Távközlés 13
-
T-Online: átalánydíjas ADSL diákoknak
Nyáron csak akkor számláz a szolgáltató, ha az adott hónapban az ügyfél használja a netet.
Távközlés 1
-
Klip: már nem csak T-Com-ügyfeleknek
Az internetalapú telefonszolgáltatást egyenlegfeltöltéses módszerrel – elméletileg – bárki használhatja májustól.
Közösségi média 2
Előzmények
-
Megháromszorozta nyereségét a T-Online
Az ADSL-előfizetők hozták össze a piacvezető internetszolgáltató árbevételének kétharmadát. Jól pörögtek a portálok is.
Távközlés 3
-
Jön az ip-televízió
Tavaly jelentősen nőtt a verseny a távközlési szektorban, ami az árak csökkenését hozta magával. Idén több új szolgáltatás megjelenésére lehet számítani.
Távközlés 0
-
Már vezetékest és mobilt is hív a T-Com Klipje
A T-Com és a T-Online VoIP szolgáltatása jelentősen bővült, de még mindig csak T-Com-ügyfelek számára érhető el.
Távközlés 12
-
Megtévesztette a fogyasztókat a T-Online
Az extrém használat miatt tavaly bevezetett ADSL-adatforgalmi korlát ellenére is korlátlanként reklámozta csomagjait a szolgáltató.
Távközlés 16
Hirdetés
Felesleges óvatosság a vírusvédelem?
PR Gyakran hallani ismerősöktől, fórumokban, hogy nem kell vírusvédelem, maximum a beépített, ingyenes. Sőt, szakcikkekben is sokszor lehet találkozni olyan állításokkal, hogy manapság már felesleges dolog az antivírus, kár erre költeni.
Percről percre
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
gp Több mint két évtizeddel az eredeti megjelenése után Akira Toriyama egyik kevésbé ismert mangája videojáték-feldolgozást kapott, hogy újra elmesélje a sivatagban lakók démonok és emberek történetét.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
- Hardcore café
- Gurulunk, WAZE?!
- nVidia tulajok OFF topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Synology NAS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...