Az USA egyre kevésbé centrum az online piacon

Az AVG múlt héten közzétett infografikája elsősorban az önmagukkal időnként eltelt amerikaiak számára készült, ám az adatsor, mely a világ online piacainak fő jellemzőit veszi számba, összefoglaló jellege miatt még azok számára is érdekes lehet, akik az egyes adatokkal tájékozottságuk folytán eddig is tisztában voltak.

A felmérés célja nyilvánvalóan az volt, hogy megmutassa az amerikai fogyasztóknak és vállalkozásoknak, hogy ha online üzletet terveznek, működtetnek, ne higgyék, hogy mindenütt a valóban hatalmas súlyú amerikai internetes vállalatok dominálnak, mivel a világ sok táján – és köztük olyan dinamikusan fejlődő piacokon, mint az ázsiai országok vagy például Oroszország – ezek a cégek komoly versenyben állnak helyi nagy vállalkozásokkal.

A Forbes néhány olyan elemet emelt ki a kutatásból, melyek esetenként széles körűen elterjedt (tév)hiteket cáfolnak:

  • a mobil eszközök valóban roppant népszerűek az Egyesült Államokban, ám az internetes lapletöltések 87 százaléka még mindig asztali gépekről történik – érdekesek az indiai és a dél-koreai számok, ezekben az országokban a lapletöltések 55, illetve 33 százaléka már mobil eszközről történik
  • a Facebook valóban „isten csodája”, ám a világ sok részén elmarad a helyi közösségi oldalak mellett, például Kínában, Oroszországban, Dél-Koreában és Japánban a helyi hasonló szolgáltatás a piacvezető
  • a nyugati országokban a legtöbb helyen 90+ százalékot elérő kereső, a Google bizonyos helyeken nem volt képes elérni ezt a monopóliumot: Oroszországban, Japánban vagy Kínában a kereskedőnek oda kell figyelnie a helyi keresőkre, melyek nagy szeletet vesznek el a Google-tól
  • egy terjeszkedni kívánó vállalkozás számára fontos adat lehet az is, hogy az adott országban milyen az átlagos netsebesség, a sávszélesség – itt messze Dél-Korea és Japán vezet, de nem sokkal marad el tőlük Dél-Afrika és India. Az átlagot tekintve Oroszország mellett Anglia és Németország is veri az Egyesült Államokat, míg Kínában vagy Ausztráliában lassabb a net, mint az USA-ban
  • az online kapcsolathoz való hozzáférés esetében legjobban Ausztrália áll (a lakosok 88,8 százaléka), USA: 78 százalék, Olaszország: 58 százalék, és India (arányaiban nagyon lemaradva): 11 százalék
  • az online felhasználók számához mért GDP tekintetében azért még messze az Egyesült Államok vezet, ez az érték náluk közel négyszerese a második Japánénak vagy Kínáénak

 

Azóta történt

Előzmények