Átvágta az Apple-t a trükkös iPod-szerelő

(Infobulvár) Csalás és pénzmosás miatt kell bíróság elé állnia egy michigani férfinak, aki az Apple garanciaprogramjának nagyvonalúságát kihasználva több mint 9000 lejátszóval rövidítette meg a céget. A 23 éves Nicholas Woodhams egy – többek között – iPodok javításával is foglalkozó vállalkozást üzemeltetett Kalamazooban, de a vádirat szerint a hozzá került készülékek szervizelésével sokat nem foglalkozott. Ezt a munkát inkább a gyártóra bízta: a már nem garanciális lejátszók sorozatszámot is tartalmazó hátlapját garanciális modellekével cserélte le, majd így küldte vissza ingyenes javításra az iPodokat az Apple-nek.

Arra is rájött, hogy csalhat ki ingyen hardvereket a cégtől annak iPod Shuffle csereprogramján keresztül. Ennek keretében azok a vásárlók, akiknek meghibásodott a lejátszója, kérhették a hibás készülék cseréjét az Apple honlapján keresztül. A procedúra viszonylag egyszerű volt, egy sorozatszámot, egy postai címet és egy bankkártyaszámot kellett megadni. Ezt követően az Apple elküldte a cserekészüléket az ügyfélnek, akitől azt várták, hogy tíz napon belül küldje vissza a hibás darabot. Ha ezt elmulasztotta, a kártyájáról levonták a termék árát.

A rendszerben az volt a gyenge pont, hogy a motor csak egy 1 dolláros próbaterheléssel ellenőrizte, hogy létező számla van-e a megadott bankkártyaszám mögött – Woodhams és társai ezt használták ki. Olyan kártyákat regisztráltak az oldalon, amelyek csak a feltöltött összeghatárig voltak terhelhetőek, így az Apple a vételárat sosem tudta levonni róluk. A csalók kiismerték, hogy hogyan épül fel a Shuffle lejátszók sorozatszáma, és így több mint 9000 készülék esetében kértek cserét. Ezek jó részét Woodhams el is adta cége honlapján keresztül, új készülékekként, de a gyártói árnál olcsóbban. A vádirat szerint 2006 márciusa és 2007 októbere között több mint 5000 iPod Shuffle-t értékesített így.

Az Apple azonban nem emiatt fogott gyanút: a vállalkozás egyáltalán azért került az Apple látókörébe, mert annak levédett márkaneve szerepelt az elnevezésében (ipodmechanic.com). Bár erre a híradások nem térnek ki, feltehetően az ezzel kapcsolatos jogi huzavona során – Woodhams ugyanis az ígérete ellenére nem változtatta meg a cégnevet – derült fény a nagyszabású csalásra, amely a vállalatnak több mint 75 000 dollár kárt okozott. A perben az Apple kártérítést követel.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények