Öt év, 150 milliárd dollár, 250 millió eladott darab. Vajon mi ez?

iPhone 5A 2007-es bevezetés óta az iPhone összesen 150 milliárd dolláros árbevételt termelt az Apple számára (a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat nem, csak az eladott mobilokat számolva), hardveres oldalról nézve pedig: globálisan körülbelül 250 millió készüléket adtak el a cég slágertermékéből – áll a Strategy Analytics legfrissebb, közvetlenül a 2012 második negyedéves mobilpiaci jelentésében. Mindehhez még hozzá kell számolni az alkalmazások, szoftverek és szolgáltatások értékesítését, melyek negyedévenként általában a hardvereladásból befolyó összeg 3-5 százalékát teszik ki.

Az előrejelzésekkel is foglalkozó cég vezetője, Neil Mawston ugyanakkor egy nyilatkozatában azt mondta, hogy a jövőt illetően meglehetősen bizonytalanok, de tapasztalnak olyan jeleket, melyek szerint az imponáló siker már nehezebben lesz fenntartható az Apple részéről, ugyanis egyre több szolgáltató kifogásolja, hogy az iPhone magas szintű támogatása nagyon sokba kerül nekik, miközben a Samsung az ugyancsak népszerű Galaxy portfóliójában számukra kedvezőbb feltételeket kínál.

A cég vezető elemzője a Cnet-nek elmondta, hogy az USA-ban az Apple a szolgáltatóknak 600 dollárt számláz egy iPhone-ért, és mivel az AT&T vagy a Verizon 199-299 dollárért kínálja a készülékeket kétéves hűség mellett, be kell nyelniük a 300-400 dolláros buktát, az Apple viszont nem óhajt tárgyalni új árról. Ezzel szemben az androidos HTC One X vagy a Samsung Galaxy S3 kevesebbe kerül a szolgáltatóknak – még a Galaxy S3 is, amelyikért a gyártó az elemző információi szerint 500-550 dollárt akart kérni, ám a kikényszerített tárgyalások eredményeképp valószínűleg leviszik ezt az árat 400 dollár körülire.

(Az infografika eredetiéért katt ide. A rajz forrása: VoucherCodes.co.uk)

Azóta történt

Előzmények