A Sony egyelőre nem vált Android Wearre

A Google egy hete mutatta be a viselhető eszközökre, jelenleg elsősorban okosórákra szánt operációs rendszerét, az Android Weart. Az LG és a Motorola már akkor bejelentette G Watch-ot és a Moto 360-at, a Samsung pedig, bár új Geart nem mutatott be (sőt, az óra második változatára már nem is Androidot, hanem a hányattatott sorsú Tizent rakta), a partneri listán szerepelt. Az okosóra-piac egyik legkorábbi szereplőjéről, a Sonyról nem esett szó, és most már azt is tudjuk miért – a japán vállalat ugyanis nem szándékozik átállni a Google új rendszerére, inkább megmarad a szintén Android alapú, de saját maga által fejlesztett platformnál.

A CNET-nek adott interjújában Ravi Nookala, a Sony amerikai mobilrészlegének vezetője azt mondta, hogy a vállalat nem tervez az új rendszerre váltani, mert már eddig is sokat fektettek saját platformjuk fejlesztésébe, és inkább azon az úton mennek tovább.  A Sony azonban eddig nem közölt értékesítési adatokat a SmartWatch termékcsaládról, így nem tudni, hogy a viszonylagos sikeresség, vagy pusztán az eddigi ráfordítás megtérülésének reménye miatt nem váltanak ők is a jövőben várhatóan nagyobb népszerűségre szert tevő Android Wearre. Az is lehet, hogy csak nem akarnak jobban függeni a Google-tól, mint amennyire az okostelefonjaikon futó Android licencmegállapodás miatt muszáj. Mindezek alapján jelenleg úgy tűnik, hogy a Sony inkább megpróbál egy saját rendszert futtató, egymással jól együttműködő viselhető eszközökből álló termékcsoportot (SmartWatch, SmartBand, LifeLog) kialakítani, melyeken a tartalmat a saját szájíze szerint kontrollálhatja.

A Strategy Analyst (SA) piackutató cég adatai szerint 2013-ban körülbelül kétmillió okosóra fogyott világszerte. Bár a SA kategorizálási módszere kissé fura, lévén a Sony SmartWatch-okat az „egyéb” kategóriába sorolja – annak ellenére, hogy egy módosított, átalakított Androidról van szó –, az 1,2 millió androidos okosóra mellett az eladások többi része ebből az „egyéb” kategóriából került ki. A Pebble is ide tartozik, és Eric Migicovsky, a cég vezérigazgatója a januári CES-en azt mondta, 400 ezer darabot adtak el belőle, a Sony valószínűleg úgy 300 ezer körül járhat saját modelljeivel.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények