- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Új hozzászólás Aktív témák
-
kételkedem
addikt
Nekem még sosem volt gázos autóm, de amit Zolás írt, az bizony tényleg nem fedi a valóságot.
"Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse."
Ez persze butaság, a henger és a dugattyú között olajfilm van, nem a felrobbanó benzin-levegő keveréknek kell a henger falát kenni.
A Skoda Dual-nak hívja a vegyes üzemű konstrukcióját. Ők ezt írják a motor károsításáról:
Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes üzemanyag vásárolható, melyhez a korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakításánál, a szelepülékek, szeleptányérok, illetve a szelepvezetők anyagának helyes megválasztásával sikerült alkalmazkodni, az autógáz használata nem okoz problémát. Az autógáz eleve gáz halmazállapotú szemben a benzinnel, mely a legfinomabb porlasztás mellett is apró cseppek formájában kicsapódik a szívócsőre és a motor hengerfalára, vagyis hígitja a kenőanyagot. Az autógáz viszont nem oldja fel a kenést biztosító olajfilmet és nem hígítja fel a motorolajat. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, különösen a legkritikusabb bemelegedési fázisban.
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823