Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz Vismajor01 #56743 üzenetére
Aki olyan szembeotlo dolgot nem vesz eszre, hogy a felvetelen kesik a gps adat a kephez kepest, az egyaltalan minek erolkodik videok elemzesevel, hiszen nyilvanvaloan nem alkalmas a kepi informaciok alapos megfigyelesere, de meg a feluletesre se nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Tehat meg ezt is rosszul csinaltad. Van egy kvizkerdesem is neked: Vajon a motorfek is fek, ha a neveben is benne van a fek es ennek alkalmazasatol megvaltozik-e a mozgasban levo jarmu sebessege? Vajon a kuplung kinyomasatol megvaltozik-e a kb. vizszintesben 50-60 korul gurulo auto sebessege?
Szerintem olvasd vissza a topicot a tegnapi naptol, igy legalabb alapfogalmakkal tisztaba kerulhetsz es nem kell elolrol kezdened ugyanazokat a koroket.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Vismajor01 #56751 üzenetére
Pedig lehet ilyen, ha nem hirtelen kell sebesseget valtoztatnod, akkor az ugy szabalyos.
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz Csabex #56757 üzenetére
Nem vagyok koteles beengedni senkit, az csak rajtam mulik. Es neki sem mulik azon semmi, ha meg kell varnia amig elmegyek elotte, majd bejohet mogem. Inkabb veszitsen o idot, mint en es legalabb ideges sem leszek attol, hogy benazik es engem tart fel. Neki is jobb, mert nem latja, hogy turelmetlenkedek mogotte, amiert csak 40-el cammog es 2 kilometeren guritja ki az autot a piros lampa elott. Win-win.
Amugy ezek az idovesztesegek akkumulalodnak, eleted vegere rajosz, hogy napokat vesztettel masok benazasa miatt, tok feleslegesen. Mindenki pazarolja a sajat idejet inkabb es ne az enyemet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz fatal` #56821 üzenetére
"Nem vízzel teli mélyedésbe hajtott bele, hanem tükörjegen ment, mivel aznap ónos eső volt."
Az onoseso nem jelenti az automatikusan, hogy jegpancel lesz mindenhol ahova leesik. En aznap elektromos rollereztem es megsem csusztam meg sehol, pedig gyakorlatilag slick tomor gumi.
Valamint a tukorjegnek az is ellentmond, hogy mas autosok ugyanott nem estek le az utrol, nem csusztak meg, nem pordultek meg."Senki nem mondott ilyet. Azzal védekezik, hogy elinduláskor nem tudta megfogni az autót. Ha felgyorsulsz 100-ra és megpörögsz, annak semmi köze az elinduláshoz."
Ehhez definialni kene, hogy mit ertunk pontosan az elindulas alatt, mert eleg valoszinu, hogy nem ugyanazt, sot ahany ember annyifele definiciot hallanank. Peldaul az elindulas a gyorsitasi szakasz vegeig tart? Idokorlatja van? Tavolsagkorlatja van? Sebessegkorlatja van?[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Miert lenne keptelenseg? Meg a VEDA is tudhatna, nem kell hozza semmi mas, csak idomeres, sebessegmeres, meg fenykepezes. Ezekbol egyedul csak az idomeres hianyzik, ami egy szoftveres modositast jelent, mert ora van benne csak ossze kell kotni ezeket az adatokat es matekozni egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Csabex #56833 üzenetére
"Reggie 56812: Szada85 szépen..."
Es valaszoltam is ra. Eleve az is feltetelezes, hogy elso helyen indult. Kb. semmit sem tudunk nehany hirben lehozott klikkvadasz lozungnak."Reggie 56820: Aláírom, vannak szar..."
Az a szakasz is szar, vegig hosszbordas, mert kijartak a kamionok. Egyszer menj rajta esos idoben es latni fogod, hogy a kerek alatt mar megsullyed, kozepen meg kiemelkedik es ezert vastagabban megall rajta a viz."Reggie 56823: Persze, mert más..."
Jegpancelon az autosok legalabb fele megcsuszna. Egy onosesotol nem feltetlen alakul ki jegpancel, csak megvan ra az esely, hogy kialakul.
Ja amugy ismerosom, 10 eve tervezzuk a balesetet es hogy itt fogom vedeni a forumon, de arra egyikonk se gondol, hogy jon egy tisztanlato es igy lebuktat.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Csabex #56840 üzenetére
Kepzeld en is rendszeresen jarok arra es pl. abba az udvarba is rendszeresen jon 20-40t kamion, ahol az en raktaram is van es csak a soroksari utrol lehet behajtani... Az ut pedig nem attol megy szet, hogy van-e rajta tabla, hanem, hogy milyen jarmuvek jarnak rajta gyakorlatilag.
Csak egy pelda: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Csabex #56852 üzenetére
Sehol sem azt irtam, hogy az okozza, hanem azt, hogy emiatt meg konnyebb eldobni az autot. Azert az nyilvanvalo, hogy nyaron nem csusznak ki 100-nal, tehat annak is van szerepe, hogy nem az idojarasi korulmenyeknek es az auto pillanatnyi kepessegeinek megfeleloen vezette. Egy kopott nyari gumi amugy is eleve hamarabb feluszik, egy par mm vastag vizreteges uton meg az aquaplanning elott mar jelentosen csokken a tapadas.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nem hinnem, hogy ennyire szamitana. En nem jaratom par percnel tovabb, es mar 338ezer van benne, a motornak semmi baja.
A nagyon hosszu bejaratas sem tesz jot a motornak, mert a lassu bemelegedes miatt tobbet kopik, raadasul nem is halad.
Neked nem feltetlen webasto kene, hanem egy egyszeru elektromos futes a vizkorre, amit ra tudsz dugni a konnektorra es felfuti a motort. Ezek nem is olyan dragak, mint a webasto, hatranya, hogy csak ott tudod hasznalni, ahol van aram. Svedeknel ez a leginkabb elterjedt.
Lasd: [link][ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Hat, nalam nem jelenik meg, ha ranyomok a linkre, akkor meg ker logint.
Indexes cikkben:
"A gyorsforgalmi utakon a hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat konvojban végzik a szakemberek, ilyenkor a belső sávban dolgozó jármű megy elöl, onnan ekézi a havat a külső sávba, ahonnan a mögötte jövő másik gép tolja le a havat az útról. A járművek között csak minimális távolság van, hogy a közlekedők ne kerülhessenek a járművek közé. Ennek ellenére a Magyar Közút tájékoztatása szerint általános jelenség, hogy a KRESZ előírásai ellenére próbálnak szabálytalanul előzni."Vezezess.hu cikkben:
"Általános jelenség, hogy a KRESZ előírásai ellenére megpróbálják járműveiket szabálytalanul megelőzni – írják a közleményben. Vannak olyan autósok, akik beállnak a hátsó jármű szórásterébe, amely így nem tudja a teljes pályaszélességet síkosságmentesíteni. Az is általános tapasztalat, hogy a két konvojban haladó munkagép közé beállnak a szabálytalan autósok, és utána már nem merik megelőzni az első autót, mert nem látják be a pályát a külső sávba ekézett hó, latyak miatt. Ugyanakkor, ha a két járműből álló konvoj hátul haladó teherautója megpróbálja kiengedni a beszorult járművet, sokan megpróbálják követni a szabálytalankodó példáját, és újabb autós állna be a munkagépek közé. Ezért is tartanak kis távolságot egymástól beavatkozás közben a járművek.
Az ilyen helyzetek miatt januárban három baleset is érte a közútkezelő munkagépeit. Közútkezelők nem sérültek meg, de kisebb anyagi kár keletkezett, és a helyszínelések miatt órákra kiestek a munkából a járművek – közölték.
Szombaton – elsősorban a Dunántúlon – újra várható havazás, hófúvás, így folyamatosan dolgoznak majd az ország útjain. Ezért a balesetveszélyes szituációk elkerüléséért arra kérnek mindenkit, hogy – a KRESZ-szabályok szerint – ne előzzék meg a munkagépeket és tartsanak tőlük megfelelő követési távolságot."Mindegyik cikkben olyan szituaciokrol irnak, ahol tobb parhuzamosan halado hokotro van es azt kerik, hogy a KRESZ szerint ne elozzek meg oket szabalytalanul.
Szoval nincs itt sok fake news, akarmilyen divatos is bekiabalni.
-
Reggie0
félisten
Sehol sem irtam, hogy pontosan ugyan azt jelenti. Pl. az egy savban egymas mogott haladok is parhuzamosan haladnak.
Viszont a kresz a hokotrok eseteben azt a szituaciot fedi le, amikor (fel vagy egesz) ek alakban egymas mellett haladnak. Egy vonalban felsorakozva egymas mellett haladni nincs is ertelme es nem is csinalnak olyat soha.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Igen, ezek egymas mellett haladnak.
Ha az ek alakot annak vesszuk, hogy annyira egymas mellett vannak, hogy az elorebb levo jarmu hatso vonala elott van a masik jarmu elejenek vonala, valamint teljesul a kresz szerinti kitetel is, miszerint az osszes savot elfoglaljak az adott iranyban, akkor nincs is ertelme elozest tiltani, mert fizikailag nincs ra hely, ha csak nem valaki at akar ugratni felettuk.
-
Reggie0
félisten
Hat, magyarazd el, hogy a szerinted milyen szituaciora vonatkozik az, amikor tilos megelozni a hokotrokat. Azaz a
"...az azonos irányban valamennyi forgalmi sávban - egymás mellett haladó - hó eltakarítást végző..."
milyen terbeli konfiguraciot jelent. Mert ha szigoruan egymas mellett haladnak es valamennyi savban haladnak, akkor hol lehetne megelozni oket?Valoszinuleg nem vetted eszre az "egymas mellett halado" kifejezes elott es mogott talalhato gondolatjelet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
De, a harmadikban megelozheted, mert ez az elozesi szabaly csak arra vonatkozik, ha valamennyi egy iranyba tarto forgalmi savban vannak hokotrok. Ha harom savbol csak kettoben van, akkor nem tiltja.
Amugy nem tudom milyen tavolsag, ez is gumiszabaly, amit utalok. Teli van ilyenekkel a kresz.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Igazabol a tavolsag is mindegy, mert ha minden forgalmi savban szigoruan egymas mellett lennenek, akkor sem lehetne savon belul vagy ket sav kozott elozni. Ha utburkolati jel nelkuli az ut, akkor a forgalmi sav akkora, ahol egy gepkocsisor ott biztonsagosan tud kozlekedni. Ha pedig ez igaz es el tud haladni egy auto ket hokotro kozott, akkor nem toltik ki az osszes forgalmi savot, tehat azert nincsen elozesi tilalom.
Az egymas mellett feltetelt nem felsorolask reszekent szerepel, hogy mik a feltetelek, hanem kozbeveteskent. Ennek biztos van valamilyen jeletesbeli jelentosege.
-
Reggie0
félisten
Na megtalaltam a videot, amit a tema kapcsan kerestem: [link]
Szerinted ezen a videon szabalytalanul elozott az auto? Mert mire elerte az elozni tilos tablat, addigra mar elhaladt az elozott auto mellett es a kresz 34. § (1) e) pont alapjan a savba visszateres mar nem az elozes resze, hanem az elozes utan torteno dolog, tehat azzal kapcsolatban nem tilt semmit, a szaggatott+zarovonalat pedig a szaggatott felol lepte at, igy az 18. § (1) c) szerint megengedett.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ok, de ha az elozesnel eltekinthetunk az e) pont pontos megfogalmazasatol es a visszaterest is belevesszuk az elozesbe, akkor a 42.-es paragrafust (5)-nel is lehetunk ilyen nagyonvonaluak es mondhatjuk azt, hogy nem csak akkor van mellette, amikor majdhogynem egy vonalban vannak.
De most mar tenyleg megveszem az "A kresz ertelmezese a joggyakorlatban" konyvet, mert mar igy is evek ota fontolgatom
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Vismajor01 #56940 üzenetére
En mar egy ideje gondolkodom, hogy kene szelep csavarhuzot hordani. Nalunk a garazs kijaratahoz szeretnek ugy parkolni, hogy alig lehet kifordulni tobb Y-nal.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Csakhogy itt nem uriversenyrol van szo. Ha egyszeruen jobban gyorsul az auto, akkor a rendorauto nem fog tudni leszoritani egy lassabb szakasz vagy kanyar utan.
A legtobb autos uldozesnek ugy lesz vege, hogy valamit benazik az uldozott, a rendoroknek csak kovetni kell es nem csinalni semmit.
A lerazas meg ott kezdodik, hogy rovid idon belul joval messzebbre kell jutni, ami teljesitmeny hianyaban sosem fog sikerulni, plusz neheziti a tobbi kozlekedo, az ut belathatosaga, stb. stb.. Kovetni sokkal konnyebb kisebb teljesitmennyel, ez egyszeru fizika.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Vismajor01 #56981 üzenetére
De ez igy szabalytalan!
-
Reggie0
félisten
válasz Vismajor01 #56987 üzenetére
De attol meg nem varhatod el mastol, hogy szinten szabalytalan legyen a kedvedert. Azaz alaptalan azon haborogni, hogy masok nem parkolnak szabalytalanul azert, hogy neked jobb legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Mobil flották
- Path of Exile (ARPG)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Jövedelem
- Passzív hűtésű csúcs-Radeonokat hozott az ASRock
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- EA Sports WRC '23
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Note 10+ 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- RITKASÁG - Macbook Retina 12" - 2018 gyártás, 2 mag i5, 8/512GB, 87%, garancia, arany (04)
- Samsung S32BM700 4k Smart Monitor/TV! 32"/3840x2160/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/TIZEN
- Apple iPhone SE 2020, 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GIGABYTE H610M K DDR4 alaplap ÚJ
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen