Hirdetés
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz rumos14 #14388 üzenetére
Írtam is, hogy nekem az volt most a bajom a koncerteken (meg amúgy sportnál, sőt, kutyánál is), hogy ha nem PDAF pontot választok, akkor a karakteres, de lassúcska XF35-tel meg 56-tal meg vagyok lőve. Kerül, fordul, jó kontrasztérzékelősön, a téma meg rég elment. Sajnos eddig a Fuji csak középen 3x3 pontban nyomta a fázis alapú AF-et (C-AF 5x3), most az új, de drága gépeknél van már úgy szétszórva, hogy értelmes kompozíciókban gondolkodhasson az ember, ne legyen az utólagos vágásra kényszerítve.
Az X-Trans II Adobe kezelése is zavart néha, de színesben már sokszor jpg-ezek, meg mindkét gépemen megy a DNG hack, ha nagyon kell, ráeresztek egy batch hexeditort a fájlokra és finomítva mehetnek majd a színprofilok. De szerintem élesben nem fogok ezzel szüttyögni.
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14390 üzenetére
A 4k is ilyen, nem? Ott volt a Oneplus One-ban is
Vagy épp az, hogy a beharangozott, Acroshoz szükséges erejű X-Processor Pro egy Dual A7 Cortex 500 MHz-re visszahúzva, aminél combosabb megoldások mennek az okostelefonokban csak a nyugalmi állapotra figyelve. Persze értem én, célhardver, meg számít a fogyasztás, csak a beharangozók után valahogy úgy érzi az ember, mintha legalább egy Apple A9X kéne az új fícsörökhöz, közben meg...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz pethob #14399 üzenetére
Másfél éve fordítva akarom nyomni a Focus assistot és a Q-t az X-T1-en, úgyhogy részemről látatlanban is jó helyre került az a Q gomb De egyébként nem hülyeség, hogy fentebb legyen a joystick, igazad lehet
Én meg közben bohóckodom az Acros-szal az X-T1-en (legalább előszedem a RAW-okat ), a francba is, tudnám szeretni.
[ Szerkesztve ]
-
-
madgie
titán
válasz konyi79 #14487 üzenetére
Köszi! Síkhülye vagyok a vakuzáshoz, de nem volt normális fény a végére, improvizálnom kellett A kis Meike-t a vőlegény kezébe adtam, átraktam slave-be, az X-T10 kisvakuját meg a bal tenyeremmel irányítottam a Meike felé úgy, hogy a lyány arcára ne menjen.
Asszem meg kéne lassan tanulom ezt a vakuzást, mert ilyen esetekben jól jönne valami okos, ügyes rádiós rendszer.
Acros azért nincs, mert ahhoz DNG convert meg hexeditálás kell, arra meg nincs időm. Előhívattam kilenc képet, majd az asztalnál odaadom nekik este, ha kicsit leül a hangulat, hadd örüljenek A végleges feldolgozás még odébb van, ez csak egy gyors válogatás.
-
madgie
titán
válasz Dolphin #14491 üzenetére
Ki kell tapasztalni, mire hogy harap. Mondjuk a 35/1.4 meg az 56/1.2 pont kevés fényben gyengélkedik, de hát a rajzuk miatt ezt elnézem nekik. És igen, lehetőleg PDAF kell ehhez, most értem haza a lagziból, sátras, diszkófényes volt ez is, de egész jól elboldogultam. Viszont az hóttziher, hogy szeretnék egy X-Trans III gépet, a sokkal több PDAF nagyon-nagyon kéne. A követő AF nem annyira érdekel, S-AF-ben harapjon, szarfényben is.
Szerk: kösz mindenkinek Helyes pár, most is alig akartak hazaengedni.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14537 üzenetére
Öhm, látószögben ez kábé pont a Sony-s ötvenesnek felel meg, ami jóval univerzálisabb videóra, mint az ekv 75 milli.
Van egy karakteres 35/1.4-ünk, egy villámvili 35/2 WR, egy ritkán látható, de létező AF-es Zeiss Touit 32/1.8 és most ez a videós Samyang. Ezek közül én inkább a Zeisst tartom feleslegesnek, a többi három élesen elkülönül.
A jobb videó meg olyan, mint a jobb (PD)AF annak idején az X-Trans II-nél. Nem ezektől lesz drágább a gép.
-
madgie
titán
válasz madgie #14538 üzenetére
Azt sem hiszem, hogy sok erőforrást vinne el a videó, legalábbis most már. Adott a szenzor, adott végre a korrekt metódus ahhoz, hogy élvezhető eredményt adjon, ezen túl csak az kérdéses, az alsóbb kategóriába belefér-e hardverből (hőelvezetés, processzor órajelek, stb) a 4k, vagy maradnak a Full HD-nál.
-
madgie
titán
Nem akarok szenzorstabit, utáltam az Olyét is. Kotyog, mozog kikapcsolva is, meg elhúzza a kompozíciómat. A kezemet már ismerem, tudom és látom a keresőben. Optikai stabit felőlem rakhatnak zoomokba (raknak is!), vagy akár makróba, de a fényerős fixekhez ne nyúljanak, ott látványosan elcseszhetné a bukét és általában (nekem) nem is kell, mert minek? 56/1.2 vagy 35/1.4 bármilyen kula fényben 1/100 körül fogható, ha engeded az érzékenységet, a mozgó dolgokon meg úgysem fog a stabi sem semennyit. 90/2-be éppen beleférne, ha szigorúan vesszük, de szerintem ott is az optikai jellemzőket tartotta szem előtt a Fuji, nem a stabilizátort.
Persze megértem, ha másnak fontos, én csak a saját preferenciáimat ismerem Nekem a jobb (PD)AF és kicsit jobb érzékenységű/dinamikájú szenzor volt a szívem vágya, azt pont hozta most a Pro2/T2.
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14547 üzenetére
Biztos lesz valami rangefinder utód, kérdés, hogy az X-E2S-re fogva nem-e váratják meg kicsit az embereket, "akaratlanul" is a Pro2-T2 felé terelve őket. Azt viszont szinte biztosra veszem látatlanban, hogy akármi jön a Pro2 alá, az nem lesz lényegesen butítva (a dupla SD-t lehet elspórolni). A T2 követő paraméterezhető követő autofókusza lehet nem lesz benne, de őszintén, nekem az nem igazán hiányozna.
Tudja majd a sok fázisérzékelős AF-et, harapjon beltérben is, legyen benne Acros, joystick, meg a Pro2-féle Full HD/60fps videó, nagyjából ennyi.
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14549 üzenetére
Pro2 és E2 csak számban stimmel, teljesen más generáció. Pro vonalból nem volt X-Trans II variáns. Ha lesz X-E3, akkor az úgy fog viszonyulni, mint az X-Pro1 és az X-E1: hasonló bél és tudás, a Pro1 komolyabban van megépítve és ott az OVF, cserében az E1-ben érezhetően jobb volt az EVF.
Micro SD-nél szerintem a cserebere lenne macerásabb, azt a körömnyi kis vackot élesben tuti elejteném párszor. Jó, persze, a sima SD sem túl nagy, de mégis jobban megfogható és kevesebb eséllyel tapicskolod össze az érzékelőknél.
-
madgie
titán
válasz konyi79 #14552 üzenetére
Pro2 RAW-okat természetesen próbáltam már, de igazából saját képek alapján pontosabb képet kapnék arról, mennyivel jobb ez a szenzor. Persze az látszik, hogy nagyon kellett az X-Trans miatt is a felbontásnövekedés, meg SNR-ben is jobb, tehát nem kétséges, hogy érezhetően előnyére változott.
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14562 üzenetére
Ne csodálkozz, vagy 40-45 mega egy RAW+Fine JPG, még jó, hogy lassú egy sorozatnál. Nekem most a lagziban is volt olyan, hogy ritmusra pumpáltam a visszajátszás gombját Alig volt helyem az SD-n, ezért nézegettem vissza, és ugyan nem sorozatfotóztam, de annyira nyomtam a táncparketten az egyes expókat, hogy hamar megtelt a puffer.
-
madgie
titán
válasz DonRazzino #14564 üzenetére
FEDman írt erről is pár mondatot, érdemes megnézni, műfényben, magas érzékenységen mennyire jó ez az új 24-es szenzor (meg az X-Trans keze is benne van).
-
madgie
titán
válasz konyi79 #14571 üzenetére
Kotyog az, de múltkor Don Razzino kérdezte, hogy az 56/1.2 kotyog-e, és tényleg, abban is van egy kis rumbatök-fíling. Na nem úgy, mint az 50-230, de az stabis, olcsó, műanyag, ott "természetes"
Az 50-230 közgyűrűvel is használható makróra, sokak szerint kényelmes távolságból lehet vele apró ízeltlábúakra lőni. Nekem már kicsit túl sok is ez a táv, én szeretek belemászni a témába, ha makrózok. Nincs igazán jó makróm még vele, csak egyszer próbálkoztam a dologgal (egészen a kertig mentem, ott a levendulásunk ).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Muerte68 #14590 üzenetére
Más karakter, az E-M10 AA nélküli Bayeres gép, pixelszinten is vág a képe, hovatovább moirézik, mint a franc. Bizonyos helyeken bejött nekem ez, máshol kevésbé. Az biztos, hogy Lightroomban az összes többi gépemnél összesen nem használtam tizedannyi moiré ecsetet sem, mint az E-M10 képein.
A családban amúgy most ajánlottam egy E-M10-et, a srác már a csillagok alatt nyomja vele
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14597 üzenetére
Miért nyomod le félig MF-ben? AF-nél OK, mert akkor fókuszálsz, meg lockolod az AE/AF-et, de MF-nél minek? Majd megnyomod teljesen, ha kész vagy. Félig lenyomott gomn mellett amúgy sem lehet túl precízen fókuszálni, mert könnyen lenyomod teljesen a csavargatás közben.
Merci: még mindig jobb, mint a te önigazoló Fujis köröd
-
madgie
titán
válasz #16820480 #14601 üzenetére
Igazából sose próbáltam félig lenyomott gomb mellett manuálkókuszolni, de az jut még eszembe, hogy rendszerobinál a DoF preview is a félig lenyomott gombbal társul (külön gomb nélkül, bár az is programozható máshová), így MF-nél is azzal ellenőrizheted élességállítás után, hogy például a bokeh "megfelelő-e".
-
madgie
titán
válasz CollectoR #14607 üzenetére
Megpróbálom konyhanyelven leírni: vegyük a DR200-at. Ilyenkor 1 FÉ-vel alulexponál a gép, majd felhúzza az árnyékos részeket úgy, hogy a csúcsfények megmaradnak "alexpósnak". Ez a művelet általában bevállalható, mert a Sony szenzor nagyon jó ebben.
Ezért ISO 400 a DR200 minimuma, mert ha ISO 200 mellett alulexponálsz egy fényértéknyit, az pont akkora expozíciós értéket kíván, mintha ISO 400-on lőnél korrekció nélkül.
A DR400 ugyanez, csak két fényértékkel.
Itt egy bővebb, angol nyelvű ismertető a dologról.
-
madgie
titán
válasz CollectoR #14610 üzenetére
Alapból nem tudja a szenzor, egyszerűen alulexponál, az árnyékok felől meg felhúzza a sötét részeket. A Sony szenzorok erősek ebben, a Fuji az X-Trans miatt pláne jól bírja ezt (nem lesz színzajos). Annyi, hogy DR400 mellett már nem mindig szép mondjuk az arcbőrök tónusa, valószínűleg emiatt is DR200-ig megy csak automatában (az X-Trans II óta).
-
madgie
titán
válasz Big-Lacos #14617 üzenetére
Nem hagyja a szoftver számára érintetlenül a RAW fájlt, ez régebben (az X100 idejében) úgy nyilvánult meg, hogy a DR200-as kép 1 fényértékkel, a DR400 2 fényértékkel sötétebben nyílt meg a rawkonverterekben. Aztán később képesek váltak ezek a programok arra, hogy kiolvassák ezt az adatot a RAW fájlból, így automatikusan kompenzálnak. Na nem minden esetben ugyanúgy, mint a fényképező, de anno több példában is körüljártuk, hogy az azonos téma mellett meglőtt DR sorozat RAW-ban is érezhető csúcsfénytöbbletet hoz (mert ugye alapból alexpós képet húz fel a program, ezért több marad a csúcsfényből).
De nem is értem, miért kell ezt hatszor körbejárni, szerintem tök egyértelmű. DR200, 1 Fé alá, DR400 2, fényképező és rawkonverter is korrigál, de ha a sima DR100-at alálövöd annyival, akkor is ugyanezt kapod utólagos számítógépes korrigálásnál.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- iPad topik
- Spórolós topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Szólánc.
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Star Citizen
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen