Tekintsük meg bármikor eddigi ügyintézési eseményeinket

Az elektronikus szolgáltatások terjedésével egyre több ügyet intézünk online, így ha egy kicsit összetettebb, akár közigazgatási ügyről van szó, egyre nehezebb fejben tartani, hogy az adott ügyintézési folyamat éppen hol tart, illetve milyen teendőink vannak még vele kapcsolatban. Erre nyújt megbízható megoldást az értesítési szolgáltatás, amely egy bankszámlakivonathoz hasonlóan, összegezve tartalmazza az e-ügyintézési „cselekményeinket”.

Minél több ügyet intézünk elektronikusan, annál nehezebb követni az egyes ügyintézési lépéseinket, főként, ha közigazgatási ügyeinkről van szó. Az év végi hajrá és az ünnepi készülődés sűrű forgatagában például könnyen előfordulhat, hogy nem emlékszünk arra, kértünk-e már engedélyt az év végi tűzijátékok forgalmazására. Mi ilyenkor a megoldás? Miként ellenőrizhetjük megbízható forrásból, hogy megtettük-e már a szükséges bejelentést, illetve esteleg megérkezett-e már tárhelyünkre az engedélyt?

A Rendelkezési Nyilvántartás keretében elérhető értesítési szolgáltatás éppen ilyen helyzetben nyújthat segítséget és az elektronikus közigazgatás adta lehetőségeken, valamint a személyre szabott megoldásokon keresztül teszi még kényelmesebbé az ügyintézésünket. Segítségével ugyanis egy bankszámlakivonathoz hasonlóan, összegezve kapunk kimutatást az e-ügyintézési cselekményeinkről az általunk beállított időszakra vonatkozóan.

A szolgáltatás eléréséhez mindössze annyit kell tenni, hogy ellátogatunk a magyarorszag.hu oldalra és rákeresünk a Rendelkezési Nyilvántartásra, vagy közvetlenül felkeressük a rendelkezes.gov.hu oldalt. Azonosítás után beállíthatjuk, hogy milyen szervezetektől, milyen gyakorisággal és milyen időszakra vonatkozóan kérünk értesítést ügyintézéseinkről. Az értesítés helyeként megjelölhetjük tárhelyünket, vagy akár e-mail címünket is. Az értesítési kivonat egy bankszámlakivonathoz hasonlóan, összegezve tartalmazza eddigi e-ügyintézési cselekményeinket. Az így létrehozott kimutatás hivatalos igazolásnak is tekinthető.


Az értesítési szolgáltatás egy bankszámlakivonathoz hasonlóan, összegezve tartalmazza az e-ügyintézési cselekményeinket.

A szolgáltatással kapcsolatban bővebb tájékoztatásért keresse a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársait a 1818@1818.hu e-mail címen.

Az értesítési szolgáltatás továbbfejlesztése a „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektben valósult meg. A projektben rendelkezésre álló 1,19 milliárd forintnyi forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében.

A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., és a projektben résztvevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft.