RFID termékazonosítás lesz a METRO Csoportnál

A világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a METRO Csoport az IBM-et bízta meg annak a szoftvernek a szállításával, amely az ellátási lánc minden szakaszában lehetővé teszi a rádiófrekvenciás azonosító (RFID) funkció alkalmazását. Az IBM megoldása azonnali virtuális képet ad a METRO Csoportnak a gyártás helyétől a disztribúciós központokon keresztül az áruházakig tartó teljes áruszállítási folyamatról, felére csökkenti a beérkező kamionok kirakodásához szükséges időt, megszünteti az áruveszteséget, illetve a készletszámolási hibákat, és a raktárkészlet kifogyásának megelőzésével a vásárlói elégedettséget is várhatóan javítja.

A METRO Csoport idén novemberben kezdi meg RFID-megoldása kiterjesztését a teljes ellátási láncra. A világ legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Wal-Mart 2005 januárjában indít hasonló projektet. A METRO Csoport a héten nyitotta meg a Düsseldorf melletti Neuss városában RFID Innovációs Központját. Az IBM által irányított tesztlaborban a kiskereskedelem és a fogyasztási cikkek piacának szállítói megvizsgálhatják felkészültségüket az RFID-technológia bevezetésére. A központ teljes technológiai hátterének szállításáért és a szükséges rendszerintegrációs feladatok ellátásáért az IBM felelős. A METRO Csoport várakozásai szerint 2006 januárjában már 300 partner végzi majd RFID-címkékkel ellátott raklapokon és dobozokban az áruszállítást a kiskereskedelmi lánc disztribúciós központjaiba.



Áru fogadása RFID kapun keresztül

 

Az IBM a múlt héten nyitotta meg európai RFID megoldás és tesztközpontját a franciaországi La Gaude városában. A kiskereskedelem mellett más ágazatokban – pl. a gyógyszeriparban, a gépkocsigyártásban, az elektronikai szektorban, az idegenforgalomban és a szállítmányozásban – is gyorsan terjed a rádiófrekvenciás azonosítás, amely lehetőséget teremt a működési költségek lefaragására, és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat is.

Az IBM köztesszoftver (middleware) megoldása szabványalapú infrastruktúrát biztosít a gyártók RFID-címkéiről és -leolvasóiról származó információk összegyűjtéséhez, integrálásához és kezeléséhez a METRO Csoport disztribúciós központjaiban és áruházaiban. A rendszerek távfelügyeletének valamint az áruházakból és adatközpontokból szerzett információk integrálásának lehetősége pedig a vállalat működési hatékonyságát is fokozza.

Az RFID integrációs megoldás már bizonyította előnyeit a Jövő Áruházában (Future Store), amely 2003 áprilisa óta nagy sikerrel működik a németországi Rheinbergben, szintén a METRO Csoport részeként. A beszállítók itt virtuális környezetben tesztelhetik folyamataikat, az eredményeket bármilyen eszközön, akár PDA-n is megtekinthetik. A létesítményben működik többek között az IBM RFID-címkék inaktiválására képes megoldása, és a cég kutatócsapatának legújabb fejlesztése, az Everywhere Display, amely az áruházon belül bármilyen felületet képes virtuális érintőképernyővé alakítani. A Jövő Áruházában ez utóbbi innováció már a gyakorlatban is működik.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IBM

Előzmények