Önkormányzati döntések sms-ben

Nagykanizsa önkormányzata összesen negyvenmillió forintot fordít saját informatikai rendszerének korszerűsítésére. A beruházáshoz az Informatikai és Hírközlési Minisztérium csaknem húszmillió forint támogatást nyújt. Silló Barnabás, a Kanizsanet Kht. ügyvezetője a NAPI Gazdaságnak elmondta: hamarosan az iktató és ügyiratkezelő rendszer fejlesztésére kerül sor, amelyet ügyfélbarát szolgáltatásokkal bővítenek ki. Például az ügyfél sms-ben értesülhet majd arról, ha bármilyen beadványával kapcsolatban döntés születik. Figyelemmel kísérhető az ügyiratmozgás is, a rendszer erről szintén automatikusan küld egy rövid szöveges üzenetet, így elképzelhető, hogy az építési engedély elbírálásáról hamarabb tudomást szerez az ügyfél, mint ahogy az erről szóló határozatot kézhez kapná. Az internetes szolgáltatások is bővülnek: az ügyfélszolgálati menüpont alatt bárki utánanézhet, hogy épp hol áll a beadványa. Ám az az idő még messze van, amikor minden ügyet el lehet intézni a világhálón keresztül, Silló Barnabás szerint épp a magyar jogszabályi háttér késlelteti a folyamatot. A novemberre kiépülő rendszer egyedülálló lesz a megyében, mert bár Zalaegerszegen létezik egy hasonló szoftver, de azt csak a pénzügyi gazdálkodás feladatainak megoldására használják, míg a kanizsai komplex rendszer lesz, amely több önkormányzati feladatot képes kezelni. A kivitelező kiválasztására rövidesen közbeszerzési eljárást hirdetnek, s a tervek szerint jövő januárban már "élesben" működtetik az új, ügyfélbarát hálózatot.

Előzmények