A multimédiás forgalom simán lenyomja az SMS-t

Az egyre fejlettebb technológiai képességekkel rendelkező mobilok rohamos terjedésével a multimédiás adatforgalmazások várhatóan 16,34 milliárd amerikai dolláros üzletté terebélyesednek az ázsiai és csendes-óceáni régióban az idei év végére, s ezzel a nem hanglapú kommunikáció korábbi zászlóshajója, az SMS elveszti vezető pozícióját. Az IDC adatai szerint a rövid szöveges üzenetek a távol-keleti területen – Japánt nem számítva – várhatóan 14,65 milliárd dollárral járulnak majd hozzá a szolgáltatók bevételéhez, ez a multimédiás forgalom 11 százalékához képest 10 százalékos arányt jelent.

Tavaly még másképp festett a piac a régióban: akkor az SMS a maga 10,3 százalékával épphogy maga mögött tartotta a 10,1 százalékkal ott lihegő multimédiás szolgáltatásokat. Az IDC úgy számol, a szöveges üzenetek már elérték a plafont, a multimédiát előretörését viszont nem lehet megállítani. 2013-ra 45,23 milliárd dolláros biznisszé avanzsálódik a tartalomkezelési technológia, ez pedig több mint a duplája az ugyanerre az évre várt SMS szerény 18,18 milliárdos forgalmának.

Előzmények