Már mobilhívással is segíthetők a szökőár áldozatai

Alig néhány óra alatt több mint 150 ezer áldozatot követelt és hatalmas pusztítást okozott a délkelet-ázsiai földrengést követő szökőár. A katasztrófa következményeinek felszámolásához, a károsultak megsegítéséhez mától a hazai mobilosok is hozzájárulhatnak – közölte ma a három magyarországi mobilszolgáltató. A Pannon GSM, a T-Mobile és a Vodafone ügyfelei 2005. január 6-tól a 1749-es szám felhívásával hívásonként 200 forint adománnyal támogathatják a rászorulókat. (Vezetékes vonalról már tegnap óta hívható volt a szám.) Ez az összeg teljes egészében a rászorulók megsegítését szolgálja. A 1749-es segélyvonalon január 6-a és január 31-e között a három mobilcég ügyfeleinek összegyűjtött adományát a szolgáltatók a Magyar Vöröskereszt közreműködésével juttatják el az érintetteknek.

***

Január 7-től a hónap végéig a UPC Magyarország Kft. és a UPC-csoporthoz tartozó – a Pest megyei 29-es körzetben szolgáltató – Monor Telefon Társaság is üzembe állítja a 1749-es segélyvonalat a délkelet-ázsiai természeti katasztrófa károsultjain segíteni szándékozó telefon-előfizetői számára – jelentette be tegnap délután a UPC. A 1749-es szám felhívásával a fővárosban működő kábeles telefon és a Monortel vezetékes ügyfelei hívásonként 200 forinttal járulhatnak hozzá a szökőár okozta károk enyhítéséhez, a helyreállításhoz és a túlélők megsegítéséhez. A UPC Telefon hívóitól befolyó összeget a UPC megduplázza. Az adományokat a Magyar Vöröskereszt juttatja el a térségbe a rászorulókhoz.

Azóta történt

Előzmények