Az IT-piacot veszi célba a Képzőművészeti Egyetem

A tavaszi pilot sikereire alapozva ősszel startol a Képző UI Academy második évfolyama, az MKE gyakorlatorientált 12 hetes kurzusa.

Az egyetem által indított képzésen a jelentkezők többek között az IBM Budapest Lab, a Deutsche Telekom, a LogMeIn, az InVision vagy a Supercharge szakmai vezetőitől tanulhatják meg a felhasználóifelület-tervezés alapjait, valamint az ügyfél- és ügynökségi piac sajátosságait. A három hónapon át tartó tanfolyamon a résztvevők a kedd esténként tartott előadásokon és a hétvégenként rendezett 4 órás workshopokon sajátíthatják el a szakma módszertanát, legfontosabb fogalmait.

„A töretlen növekedési pályán lévő hazai informatikai iparág felvevőképességéről sokat lehet olvasni: mind az egyetemek, mind a magánvállalkozásként működő bootcampek folyamatosan termelik az informatikusokat. A fejlődés pedig olyan szakmákat is bevonz az IT területére, amelyekre a műszaki fókuszú oktatási intézmények kisebb hangsúlyt helyeznek. Ilyen a felhasználóifelület-tervezés, ami korunk egyik kulcsfontosságú, hazai és nemzetközi szinten egyaránt nagyon keresett foglalkozásává nőtte ki magát; erre a piaci igényre szeretnénk reflektálni a Képző UI Academyvel” – mondta el Radák Eszter, az MKE rektora.

A gyakorlatorientált kurzus célja az, hogy a 12. hét végére a résztvevők elkészítsék karrierépítéshez szükséges portfóliójuk alapjait. Mindehhez az alábbiakba biztosítanak betekintést a szervezők:

  • a UI alapfogalmai és története
  • a UI tervezés alapjai
  • az alapvető designszabályok (pl. grid, színek, typo)
  • a különböző cégtípusokra (pl. ügynökségi, nagyvállalati, startup) jellemző szakmai sajátosságok
  • az akadálymentes design alapjai
  • alapszintű animációs és illusztrációs technikák
  • illetve: hogyan készítsenek a diákok olyan designt, amivel a fejlesztők tudnak dolgozni

A kurzusról bővebb információ és az előadók névsora ITT található.

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények