Jól hasít a „gamer” ipar

Hirdetés

Miközben a PC-s hardverpiac stagnál vagy éppen zsugorodik, a „gamer” részleg folyamatosan növekszik, és tavaly sikerült átlépnie a 30 milliárd dollárt is, jelentette a Jon Peddie Research piackutató cég. A lendület pedig várhatóan tovább is tart, 2019-ig az összetett éves növekedési ütemre (CAGR) 6 százalékot becsülnek a vállalat szakértői. Mindez azt jelenti, hogy a teljes PC piacon a vásárlások egyre nagyobb százalékát a videójátékok motiválják, az általános „számítógépes feladatok” lassan a mobil eszközökre tevődnek át, a PC pedig a profik eszközévé válik, legyen szó itt a profi képszerkesztésről, videóvágásról vagy éppen játékokról.

A régiók szerinti bontásban az első hely a ázsiai és csendes-óceáni térségé, amely 11,3 milliárd dolláros mérettel, 9,31%-os növekedéssel és a következő három évre 7%-os becsült CAGR-rel rendelkezik, köszönhetően a PC dominanciájának itt a konzolokkal szemben. Ezzel szemben Észak-Amerika és Nyugat-Európa lassabban nő (5,78% illetve 6,63% a megfelelő adat), viszont a csúcskategóriás hardvereszközök területén egyelőre jobban áll az előbbinél a nagyobb vásárlóerőnek köszönhetően.

A JPR vezető elemzője, Ted Pollack a jelentésben kiemelte, hogy a PC platform népszerűsége több mindenre is visszavezhető: egyrészt a tipikus felállásban a játékos elég közel ül a monitorhoz, így képes érzékelni a HD, sőt, UHD felbontás jelentette előnyöket, az egér és a billentyűzet pedig több játéktípusban is kiváló irányítást ad – nem véletlenül dominálnak a PC-k az esportok területén is. A PC-k javára szól a testreszabhatóság is, mind fizikai értelemben, mind a dizájn területén (egyedi kontrollerek, többképernyős rendszerek, extravagáns „gamer” notebookok, stb).

Azóta történt