Három évre szóló megbízás a Novellnek

A Novell Magyarország és az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Hivatala három éves stratégiai keretszerződést kötött a legmagasabb szintű kihelyezett támogatásra. Az együttműködés célja egyrészt egy olyan felügyeleti rendszer felállítása, amely a problémák megelőzésének, illetve gyors elhárításának köszönhetően elősegíti az országos informatikai rendszer megbízható, magas rendelkezésre állású működését, másrészt a Novell NetWare szolgáltatásainak felhasználásával a 158 önálló bírósági szervezet számára biztosítja a hálózati alapszolgáltatások mellett a fejlesztés alatt álló alkalmazások szerveroldali futtatókörnyezetét is. Az új rendszer felelős továbbá a teljes felhasználói adminisztrációért, illetve a rendszer biztonságát és a felhasználók kényelmét biztosító egypontos bejelentkezés megvalósításáért (SSO), valamint megteremti az intézmény jövőbeni távmunka-terveinek biztonsági alapjait.

A rendszer a Novell legfejlettebb hálózati szolgáltatásainak felhasználásával, többek között a következő elemekből épül fel: Novell NetWare, Novell eDirectory, Novell ZENworks, Novell BorderManager és Novell Nsure Identity Manager (DirXML).

„Az OITH célja egy az EU elvárásainak megfelelő, biztonságos és innovatív informatikai infrastruktúra és az azon futó alkalmazás-portfolió kialakítása. A rendszer átadásával, valamint a bírók korszerű informatikaieszköz-ellátottságának EU-konform szintre emelésével a bíróságok kiszámítható, hatékony és költségtakarékosan üzemeltethető informatikai háttérrendszer segítségével végezhetik napi munkájukat” – mondta Horváth János, az OITH informatikai főosztályvezetője.

„Az OITH-ban megvalósított rendszer jelenleg a legnagyobb Novell-installáció Magyarországon. A rendszer lehető legmagasabb szintű rendelkezésre állása érdekében egy Novell Kompetenciaközpontot hoztunk létre a helyszínen” – mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója. „A Phare tender keretében az OITH számára értékesített licencek, a kapcsolódó szolgáltatások és a tendert követően fizetett licenc, licenckövetés és szolgáltatások díjai, valamint a három éves keretszerződés értéke együtt meghaladják az 1 milliárd forintot” – emelte ki Szittya Tamás.

A bírósági informatikai rendszerrel két csoport kerül kapcsolatba. A felhasználók (bírók, igazságügyi alkalmazottak), a felügyeleti rendszerrel közvetlenül nem kerülnek kontaktusba, annak előnye számukra a napi munkájukhoz használt alkalmazások és eszközök megbízhatóbb működésében nyilvánul meg. A másik az üzemeltetők csoportja, akik helyi, megyei vagy országos szinten felelősek az informatikai rendszer működéséért. Az üzemeltető informatikusok számára rendkívül fontos, hogy rendelkezzenek a megfelelő színvonalú és hatékonyságú, lehetőleg minél magasabb fokon automatizálható eszközökkel.

A rendszer szoftvergerincét a hálózati címtár adja, amely illeszkedik mind a meglévő infrastruktúrához, mind a kiépítésre kerülő rendszerekhez. A címtár a szervezet erőforrásait tükrözi hierarchikus rendbe szervezett objektumok formájában. A címtár célja az objektumok és az objektumokhoz tartozó adatok szervezése, a szervezeten belüli egységesítése és visszakeresésének segítése.

Az egypontos internetkijárat, az egységes és biztonságos felhasználó-adminisztráció és -azonosítás elősegíti a gyors és biztonságos adatelérést, amely elengedhetetlen a bírók munkájához szükséges adatok, információk (ügyek, jogtár stb.) megszerzéséhez.

A felügyeleti rendszer az informatikai eszközök legalsó szintjétől a legfelsőig képes az átláthatóságot biztosítani, így segítségével lehetőség van valamennyi komponens kézben tartására. Felügyelet alá vonhatók az országos, a megyei, a városi távolsági (WAN) hálózati komponensek csakúgy, mint a helyi (LAN) hálózatok építőeszközei, a különböző szerverek, kiszolgálók, a munkaállomások és alkalmazásaik, illetve a bírósági rendszer szempontjából létfontosságú alkalmazások és szolgáltatások.

A felügyeleti rendszer legfontosabb céljai az eszközök üzemképességének garantálása, folyamatos megfigyelés, problémák, szűk keresztmetszetek észlelése, automatikus, megelőző beavatkozás és a manuális tevékenységek kiváltása. A felügyeleti rendszert olyan komponensekből állították össze, amelyek a hatékonyan kezelik az informatikai eszközöket. Az eszközpark kiterjedt és számos gyártó komponenséből építkezik. A felügyeleti rendszer építőkockaszerűen áll össze az egyes részterületeket legjobban lefedő megoldásokból.

Azóta történt

Előzmények