Magyar cégsiker

Németországba terjeszkedik a Frontira: az LHBS-sel, az egyik vezető berlini stratégiai tanácsadóval egyesül a cég.

A vállalkozás közleményben jelentett be, hogy egyesül Magyarország egyik vezető service design ügynöksége, a Frontira, és a német piac meghatározó tanácsadócége, az LHBS. Az októberben létrejövő cég éves árbevétele a legutóbbi pénzügyi évben közel 3 millió euró volt, és összesen 3 kontinens 12 országban több, mint 30 cégét szolgálták ki ezen időszak alatt. Olyan világmárkáknak dolgoznak, mint a Lufthansa, Erste Bank, Mastercard, Vodafone, vagy Redbull.

A közleményben megemlítik, hogy a 2017-ben alapított Frontira egy pár évvel ezelőtt a mostanihoz képest apró, de folyamatosan növekvő szegmensre alapozta üzletét: nagyvállalatok online megoldásait teszi felhasználóbaráttá, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző, alapvetően a szociológia világában honos kutatási módszertanra és netes kompetenciákra építve az ügyfelek észjárására szabják a webes termékeket. Leegyszerűsítve: ennek eredményeként többen tudják kisebb energiabefektetéssel használni az adott szolgáltatást, szimplán azért, mert jól működik.

A jelenlegi, az online tér bővülését nézve exponenciálisan növekvő időszakban terjeszkedik nemzetközi szinten a Frontira. Az így létrejövő, a magyar cég nevét megőrző vállalat által lefedett tevékenységek köre is bővül, hiszen az LHBS fő profilja a piackutatás mellett a tágan értelmezett szervezeti működéssel kapcsolatos stratégiai tanácsadás: „Bár úgy tűnhet, hogy két különböző területről van szó, de mindkét cég alapvetően design alapú módszertanra épít, és a nap végén a felhasználói logikából indulva tesz jobban működővé egy rendszert; az, hogy ez egy vállalati struktúra vagy egy termék, másodlagos” – mondta el Csertán Ákos, a Frontira társalapítója, az újonnan létrejövő Frontira International ügyvezetője.

A cég budapesti irodáját a frissen felálló cégben szintén tulajdonos Kertész Judit és Ruszty László vezetik.

Előzmények