Folytatja kelet-európai terjeszkedését a phion


Peter Perdich

A vállalat közleménye szerint a biztonságos hálózati kommunikációs megoldások egyik vezető szolgáltatója, az innsbrucki székhelyű phion AG folytatja terjeszkedését Közép- és Kelet-Európában, s Peter Perdich felel majd az országos piaci aktivitások kiépítéséért Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban. A 46 éves bécsi szakember, aki nemrégiben csatlakozott a phionhoz, korábban a CSO Lanifex Vállalati Tanácsadó és Szoftverfejlesztő Kft.-nek volt az ügyvezető igazgatója, amely internet-biztonsági tanácsokkal látja el a vállalkozásokat, valamint IT-biztonsági szoftverek fejlesztésével is foglalkozik. A vállalati informatikus 1985-ben fejezte be tanulmányait, majd a francia Bull IT vállalatnál helyezkedett el, ahol az üzleti osztály kereskedelmi és ipari projektcsapatát vezette. Peter Perdich 1991-ben szerződött a Rank Xerox-hoz, ahol 1997-ig az elektronikus nyomtató iparágat valamint a kereskedelmi és ipari egységet irányította. A Xerox után vezető posztokat töltött be az üzleti fejlesztés és a key account management területén az Alcatel Austriánál és a Cybertronnál.

A lépés előzménye, hogy a phiont július 4. óta jegyzik a bécsi tőzsdén, amikor is 400 ezer részvényt bocsátottak ki, amely több mint 15 millió eurós bevételt jelenthet az immár részvénytársasággá alakult cégnek. A vállalat az így befolyt összeget fordítja majd a közép-kelet-európai terjeszkedésre. Ennek első lépéseként a phion az olasz piaci tevékenység megerősítését tervezi a milánói leányvállalat megnyitásával.

Ausztria, Németország, Svájc, Olaszország és Kelet-Európa mellett a phion hamarosan megjelenik a Benelux-országokban, Nagy-Britanniában valamint a Közel-Keleten is. „Ezekben az országokban igen nagy a kereslet az európai termékek iránt” – indokolja a stratégiai döntést Wieland Alge, a phion AG. elnök-vezérigazgatója és társalapítója.

A március 31-én zárult 2006/2007-es üzleti évben a phion 51 munkatársával kereken 5,7 millió euró árbevételt ért el, amely 53 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest. Az árbevétel 47 százalékát az osztrák piacon, a maradékot pedig Németországban és Svájcban realizálták.

Azóta történt

Előzmények