Élre tört a Samsung az LCD-gyártásban

A dél-koreai Samsung Electronics Co. Ltd.-hez tartozó Samsung LCD az idei első negyedévben átvette az elsőséget a folyadékkristályos PC-képernyők világpiacán a szintén dél-koreai LG Electronics Ltd. és a holland Philips Electronics NV 50-50 százalékos tulajdonú vegyesvállalatától, az LG.Philipstől – derül ki az amerikai DisplaySearch piackutató cég jelentéséből. A Samsung LCD az első három hónapban 2,4 milliárd dollár értékben adott el nagy felbontású képernyőket, ami ágazati rekordot jelent, s félmilliárddal meghaladja a rivális társaság árbevételét. Nagyobb méretű képernyőkből 7,5 millió, kisebbekből 8,8 millió darabot adott el a Samsung.

Ross Young, a DisplaySearch elnöke a termékek magas minőségének, a fejlett technológiának, a globális fogyasztói támogatási infrastruktúrának, valamint a legújabb gyártósor sikeres debütálásának tulajdonítja a Samsung sikerét. Úgy véli, hogy a vállalat e tényezőknek és a további komoly beruházásoknak köszönhetően a következő években is megtartja vezető pozícióját. Az LG.Philips számára a hír nem a legjobbkor jött, ugyanis épp most folynak az egymilliárd dolláros első nyilvános részvénykibocsátásának előkészületei.

A DisplaySearch prognózisa szerint az idén az asztali LCD-monitorok globális értékesítése 20 milliárd dollár lesz, notebook-képernyőket pedig – e kategóriában már korábban is a Samsung vezetett – 11 milliárd dollár értékben fognak eladni a gyártók. A legnagyobb, 48 centiméternél kezdődő átmérőjű képernyők piacán az LG.Philips még őrzi elsőségét, de Ross szerint ez várhatóan csak 2005-ig lesz így, amikor a Samsung és a japán Sony Corp. vegyesvállalataként megkezdi működését a világ legnagyobb képernyőüveggyára.

Azóta történt

Előzmények