Átalakulnak az internetezési szokások, a hagyományos tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett egyre többen fedezik fel maguknak a világháló egyéb hasznos vagy szórakoztató funkcióit – derül ki az NRC és a TNS 2007 első félévére vonatkozó kutatásából. Az egyik új tendencia, hogy a VoIP (Voice over IP) rendszerek terjedésével a chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Az internetezők közel fele szokta alkalmanként felhívni ismerőseit a világhálón keresztül, 25 százalékuk pedig ezt rendszeresen teszi.
A multimédia is egyre nagyobb szerephez jut online: a felmérésben résztvevők több mint fele (55 százalék) rádiózott, 29 százaléka pedig tévézett már a világhálón. A rendszeres online tévénézők aránya azonban – szemben a rádióhallgatókra jellemző 11 százalékkal – még csupán 2 százalék. A videomegosztó portálok is nagy népszerűségnek örvendenek: legalább alkalmanként a netezők 50 százaléka keres fel hasonló oldalakat, 14 százalékuk pedig már töltött is fel felvételt.
Egyre többen veszik igénybe a világhálót ügyeik intézéséhez is. Az internetezők 61 százaléka hívta segítségül a webet álláskereséshez, míg 30 százalékuk hivatali teendőit is bonyolította már a virtuális térben. A netpolgárok 53 százaléka használta az internetet vásárlásra, az online fizetés azonban még mindig nagyon szűk körre jellemző: 2006 második félévéhez hasonlóan csupán a felhasználók alig több mint 10 százaléka próbálta ki ezt a lehetőséget. Az alacsony arány a bizalmatlanság mellett azzal is magyarázható, hogy csak az internetezők 30 százaléka rendelkezik online fizetésre alkalmas bankkártyával.
Chat helyett egyre gyakrabban nettelefonálunk
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
Azóta történt
-
Ha hallgathatjuk, ingyen telefonálhatsz
Aligha lesz zökkenőmentes a Puddingmedia által javasolt megoldás bevezetése.
Tech 0
-
Még mindig félünk az online vásárlástól
A GfK felmérése szerint az internet elsősorban a vásárlás előtti tájékozódás terepe.
Mérleg 0
-
Mit csinálnak a gyerekek az interneten?
Először készült felmérés hazánkban a 15 évesnél fiatalabbak netezési szokásairól.
Közösségi média 5
-
Mit olvas, hallgat és néz a magyar internetező?
Az NRC reprezentatív felmérése szerint nyomtatott napilapot rendszeresen alig olvasunk. Inkább tévézünk, esetleg rádiózunk.
Mérleg 6
Előzmények
-
Magyarországon még bizalmatlanok vagyunk az online bankolással szemben
A Symantec felmérése szerint az internetes tevékenységek közül az online bankolás könnyíti meg leginkább az emberek életét.
Biztonság 1
-
A gyerek mint internetes fogyasztó
Az NRC Piackutató felmérése a magyar gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait vizsgálja.
Közösségi média 0
-
Az európai cégek nem blogolnak
Egy nemzetközi felmérés szerint a vállalatoknak csak 2,5 százaléka vezet blogot.
Közösségi média 0
-
Környezettudatos-e a hazai informatika?
Egy most folyó hazai kutatás az informatika és a környezettudatosság viszonyát vizsgálja.
Mérleg 2
Percről percre
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.