Az Oracle kezébe került a Dyn

A felvásárlás költségei nem publikusak, de minden bizonnyal sokba került a cég, ami alig pár hónapja kapott 50 milliós infúziót.

A 2001-ben alapított Dyn mára szinte megkerülhetetlenné vált, köszönhetően a rengeteg munkának, amit a vállalat arra fordított, hogy monitorozza, átirányítsa, illetve optimalizálja az online infrastruktúrát. Természetesen foglalkozik doménregisztrációval is, de elsősorban az internetes teljesítménymenedzsmentjéről híres céget felvásárolja az Oracle, jelentették be hétfőn.

A vásárlási árat nem hozták nyilvánosságra, ahogy az Oracle terveiről is csak később, a folyamat lezárultával tudhatunk meg többet. A napi 40 milliárdos forgalomoptimalizációs eljárást végző Dyn egyelőre önállóan működik tovább, az Oracle vizsgálja a portfóliót és az eddig ütemezett feladatokat.

A felvásárlás után a Dyn 3500 nagyvállalati ügyfele az Orcacle felhőplatformjának részeként veheti igénybe továbbra is a Dyn termékeit és szolgáltatásait. Az ismertebb partnerek közül (mint a Netflix, a CNBC, vagy a Twitter) egyelőre senki sem kommentálta a bejelentést, lapunk megkeresésére a kommunikációs osztályokon csak annyit árultak el, hogy mindenekelőtt az Oracle és a Dyn képviselőivel kívánnak egyeztetni az őket esetlegesen érintő változásokról.

A várakozó álláspont talán nem véletlen, hiszen az eredetileg közösségi-iskolai projektként indított Dyn a Worcester Polytechnic Institute tanulóinak biztosított távoli hozzáférést a nyomtatókhoz és a tesztlabor számítógépeihez, majd a DNS szolgáltatások felé indulva elindult az ingyenes DynDNS, amire 40 ezer dollárt sikerült összegyűjteni a célként kitűzött 25 ezerhez képest.

Egészen 2008-ig adományokból élt a szolgáltatás, ekkor indult a prémiumszolgáltatásokat biztosító DynECT platform. Az első kockázati-tőkebevonásra 2012. végén került sor, 38 millió dollárt kapott a cég, amiből 2013. nyarán már arra is jutott, hogy elindítsák azóta hagyománnyá vált nyári táborukat.

Amikor két éve leállították az ingyenes szolgáltatást, illetve bevezették a Dyn Internet Intelligence névre keresztelt SaaS alapú terméket, nagyot változott a vállalat megítélése. Innentől kezdve a nagyvállalatok kerültek fókuszba, sokan kritizálták a vezetést amiatt, hogy az alapítói szellemiséggel mennek szembe a döntéseikkel. Idén tavasszal 50 millió dollárt fektetett a cégbe a Pamplona Capital Management.

Októberben a Dyn hálózatát három egymást követő alkalommal is sikeresen támadták meg történelmi méretű túlterheléses támadásokkal, elérhetetlenné téve többek között a Twitter, a GitHub, az Amazon, illetve a Spotify és a Netflix oldalait is.

Azóta történt

Előzmények