Majdnem mindent kibír az új LCD-üveg

Rendkívül ellenálló LCD-üveget mutatott be ma az Asahi Glass. A japán vállalat azt mondja: a kémiai utókezeléssel megerősített Dragontrail hatszor ellenállóbb, mint a hagyományos nátrium-kálcium-szilikát üveg, nem karcolódik és nem tartalmaz környezetkárosító összetevőket.

Amint a PC World írja: a tokiói sajtóbemutatón az újságírók maguk is meggyőződhettek arról, hogy a két éve fejlesztett, új üveg felületét szinte lehetetlen megkarcolni. Az Asahi videofelvételt mutatott arról, ahogy az anyag ellenáll a kalapácsütésnek és 60 kilogramm nyomást is kibír anélkül, hogy eltörne.

A főként mobiltelefonokba, táblagépekbe és televíziókba épített, rendkívül ellenálló üvegek piaca lendületes növekedés elé néz. Az Asahinál korábban eszmélt az LCD-üveg-gyártásban első amerikai Corning, melynek – az 1960-as években kifejlesztett, de akkor érdeklődés hiányában fiókba tett, végül 2008-ban piacra dobott – Gorilla-üvegét már számos nagy gyártó használja, köztük a Samsung, az LG, a Dell, az Acer és a Sony. Természetesen a rivális üveggyártók sem akarnak lemaradni e borítékolhatóan gyors növekedés előtt álló szegmensről, többek között az Asahi helyi riválisa, a Nippon Electric Glass is dolgozik saját strapabíró LCD-borításán.


A rivális Gorilla-üveg tollpróbája (Forrás: Engadget)

Az Asahi vezetői szerint a Dragontrail felveszi a versenyt bármelyik hasonló termékkel. Az üveg néhány mobiltelefonban már most is elérhető, de a partnercégek neveit egyelőre nem fedték fel. A japán vállalat 30 százalékos részesedés elérését tűzte ki célul az LCD-paneleket védő üvegek piacán, és úgy számol, hogy 2012-ben legalább 30 milliárd jennel (körülbelül 362 millió dollár) járul hozzá a csoport árbevételéhez a termék.

Azóta történt

Előzmények