Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SaGa59

    őstag

    válasz torma1981 #435 üzenetére

    Az erősítés csak az után jön, hogy lecsaptad vagy lelőtted a VIP-et, addig nem. Az ott lévőket távolról megtámadod, majd elmenekülsz előlük, követni fognak. Ehhez persze gyors harcos kell, ha már van horgonyvetős páncélod az sokat segíthet a mozgásban, vagy a csali gránát, mert egy körig azzal foglalkoznak nem veled.
    Ismétlem, ahhoz, hogy el is vidd a VIP-et nagy mázli is kell, de kinyírni simán ki lehet egy harcossal és még haza is lehet hozni a katonát.

    Megjegyzem, úgy tűnik, hogy a legendary fokozaton többször kedvez a szerencse a játékosnak, mint alacsonyabb szinten. A belépő (gatecrusher) feladatnál háromszor is volt 4-et sebző, azaz instant kill gránátrobbanásom, amit az alacsonyabb szinteken sosem láttam. Így kitapasztalva a lehetőségeket, az első 3 missziót megcsináltam úgy ,hogy egyelten harcosom se sérült, a negyediknél el kellett döntenem (mert nagyon messze hagytam a mesterlövészt egy toronyban, ahonnan már mellé lőtt), hogy egy faceless-t vagy egy troopert intézek el a biztos találatot okozó gránáttal. Nem jól választottam, így a rangerem (pontosabban egy moddal berakott shadow (vagy rogue? több class-t is felraktam egyszerre, most ismerkedem velük) osztályú harcos) bekapott egy 3 egységnyi gravely woundot, most három hétig gyógyulgat...
    Ezt a harcost kicsit elszúrta a modder, mert az alapfegyvere géppisztoly és pisztoly, de ez utóbbit csak overwatch-ban tudja használni, nincs ikonja a pisztolylövéshez. A második rangjánál lecseréltem kardra, mert kapott egy pengehasználó perket, úgy már jó lett. A másik új class is géppityut és pisztolyt kap, de ez tudja is használni mind a kettőt, a fő feladata, hogy hátulról, rejtve fedezze a csapatot, mert mindaddig rejtve marad, míg akcióba nem lép. Elvileg magasabb szinten ha sikerül "kidodge-olnia" egy lövést, újra elrejtőzhet, de addig még nem jutottam el, hogy ezt ki is próbálhassam.

    STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

  • sagajr78

    tag

    válasz torma1981 #435 üzenetére

    Tulajdonképpen ez is csak azon alapul, hogy minden idegen egy bevett mintát követ a mozgásában és a reagálásában, sőt a támadásaik is alapvetően egy bizonyos alapvető beállított tulajdonságukhoz igazodnak. Ezeket kell kitapasztalni és kihasználni, erre építve fel a harci cselekedeteket. Akkor minden esetben sokkal hatékonyabban lehet majd csatázni velük, mert a legfőbb gyengéik már ismertek lesznek amiket ki lehet használni ellenük.

    Az elcsalogatáshoz nem kell más, mint hogy legyen egy célpont aminek eltalálásához (minden idegennek van egy optimális támadási távolsága és azt akarja tartani minden áron, onnan támadva) nekik mozogniuk kell és akkor az idegenek meg kreálmányaik szépen mennek is a csali katona után (viselkedésük alapján olyanok, mint a legtöbb trigger happy típusú játékos, aki amint célpontot lát minden áron ki akarja azt nyírni még ha nem is szükséges azt akkor és ott megtegye).

    Általában 2 külön pod tartalma őrzi a VIP-et (ami kisebb nehézségen 4, nagyobbon legfeljebb 6 ellenfél, legendary-n 8, de közülük néhány mászkál), így annyira kell őket megközelíteni, hogy mindkettőből legyen a katona látótávolságán belül ellenfél mikor tüzet nyit és leöl egy célpontot és akkor mindkét pod tartalma neki fog állni őt keresni.

    Ha van csapat (nem solo-ban nyomja a katona) az egyébként egy ilyen szituációban nehezítő tényező, mert az első reakciónál szétfutáskor a program az egész csapat minden katonájának helyzetét figyelembe veszi távolságtartás és fedezék keresés szempontjából, igyekezvén a lehető legtöbb elől elbújtatni az embereit, de ekkor nem problémázik azon, hogy egy közelben lévő katona mellé befusson. Azaz a csapat ebben a helyzetben, főleg ha szét is van szóródva nagyon, inkább akadálya lehet a sikernek. Plusz akkor hajlamos a gép beállni néhány emberével védekezni, bevárandó az extra katonákat. Mozogni fog persze, mert különben jár a bünti az idegeneknek aim-re, de nem fog teljes lelkesedéssel mindenki üldözésbe kezdeni. Azaz egyes feladatok esetében a kisebb csapat jobb lehet, mint a nagy.

    Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy alacsonyabb nehézségeken (az első kettőn különösen), az ellenfél podok aktivitása limitált. Tehát nem fog tudni mindegyik ténykedni, még ha fel is fedte akár egyszerre mindet a játékos a pályán (no nem egy emberrel). A legközelebbiek lesznek aktívak, amit szintén ki lehet használni a kicselezésük érdekében (elég ha 1 fősre redukálja a brancsokat az ember, máris sokkal kevésbé lesznek veszélyesek és elkerülhetetlenek).

    Ezek ismeretében vegyük a merénylést (VIP-et inkább kinyírod) solo ranger-el.
    Amennyiben rejtve eljut a merénylőd egy olyan pozícióba, ahonnan könnyedén lelőheti a VIP-et és közel van a kimentési zónához (ezt nem különösebben nehéz kivitelezni), akkor egy lövés (a VIP nem egy HP bajnok), az ellenfelek szétszaladnak (mind fedezékbe a merénylőtől és távolodva a katonától akit megláttak), a merénylő ranger meg mozoghat a kill utáni szabad mozgásával (alapvetően erre épül ez a taktika), akár bele a menekülő zónába és elinal ugyanazon körben.

    Ha élve kell a célpont az már nehezebb.
    Ekkor megközelíti őket észrevétlenül a lehető legjobban a ranger, majd odamegy a VIP-hez leütni őt (tehát el kell érje őt az első akciójával). Ekkor persze észreveszik miközben a célhoz közelít és erre az ellenfelek szétszaladnak (kivéve a VIP, az marad a fenekén).
    Ő leüti a szállítmányát, felkarolja és elsétál vele egy jobb pozícióba. Az ellenfél erre reagál a szokásos szétszaladós, fedezék keresős módján (azaz így még távolabbra kerül a katona tőlük). Ha kellően szívós a katona (vagy kellően magas a mobility/dodge értéke), akkor elhalálozás nélkül elérheti a kimenekítési zónát a következő körben és kint is van. Ennél a taktikánál nincs elcsalogatás, de kevesebb meló is kell hozzá.

    Az elcsaláshoz két kivitelezési módszer is eszembe jut, mindkettő a concealment újbóli felvételén alapuló skill-re épít.
    Amennyiben van egy mászókampós páncél, úgy odamegy a katona és leüti a parasztot (nem szükséges ekkor megtenni, a VIP úgysem megy sehova), mint fentebb, majd mászókampót kilő egy épületre és az ezt követő akciójával még távolodik. A balfék védelmezők utána fognak menni. A katonának már csak kerülnie kell, amit jelentősen megkönnyíthet a concealment-be kerülést engedő skill-je. A kerülővel így már sokkal nyugisabban odamehet a paraszthoz, lecsapja/felkapja és elsétál vele. Ehhez persze már több szerencse kell, mint a merénylőshöz, de például amíg nincs a védők között berzerker/chrysalid/gatekeeper/sectopod, addig elég jól tud működni a csalogatós módszer. Az említett lények vagy túl nagy hatótávúak, vagy túl sokat mozognak ahhoz, hogy el lehessen előlük menni.

    Ha még nincs mászó páncél, úgy azért már érdekesebb a helyzet, és sokkal több agymunkára lesz szükség és jobban támaszkodik a "bátraké a szerencse" megvalósulására mint a fentebbiek. Azt előre le kell szögezni, hogy nem fog működni, ha a védők túl közel vannak a katonához szétfutás után.
    Tulajdonképpen ebben a helyzetben nem kell odamenni a VIP-hez közvetlenül, elég ha a környékén állók fedezik fel a katonát aki még kicsit távolabb van és egy akciót szentel a közelítésre. Aztán előbb aktiválni kell a lopakodást, majd aztán elmenni messzebbre a lebukást követően. Az ellenfelek nekiállnak keresni a merénylőt, mindenfelé mászkálva. Ezt követően lehet szépen majd visszasunnyogni a VIP-hez és lecsapni, felkapni és elmenni vele. Az idő itt sokkal erősebben éreztetni fogja a hatását, még ha két kör alatt azért oda is lehet érni a célponthoz, legalább 2 kör lesz a fogócska, majd vissza is kell menni a célponthoz és aztán még ki is kell vinni. Bele lehet férni a 12 körbe, de 8-ba már elég rizikós. Igaz nem is kötelező solo-ban csinálni a feladatot.

    Egyéb eszközök szintén tudnak segíteni. Füstbomba (nem gránát, a bomba), mimic beacon például ilyenek.

    Az erősítés alapvetően elég kevés vizet zavar. Főleg ha ők is látták/látják a katonát tiplizés közben (akkor ők is menni fognak majd utána), mert kivárásra játszva őket is bevonnád az üldözésbe és így nem mész lopakodó módba míg ők is a közelben nincsenek.
    Jó előzetes helyezkedéssel pedig akár pont be is sétálhat a ranger az ő landolási zónájukba (pont a fáklyára ami a landolási hely közepét jelzi). Ennek érdekessége, hogy bladestorm megléte esetén a leérkezők egyike eleve kap egy jókora taslit mikor szétszaladnak (ha meg robot jön és ő bekapcsolná az overwatch-ot akkor rendszerint ő kapja a sallert és máris ugrott az overwatch-a), amibe bele is pusztulhat, miközben a ranger viszonylag jó pozícióban lesz ahhoz, hogy a következő mozgásával elérje a célzónát és elmenjen (mert az erősítés szinte kivétel nélkül mindig a kimentési zóna környékére érkezik). Az erősítés megérkezéskor pedig még nem harcol, így nem fog kárt tenni a bátor bakában.

    Nyilván sokkal egyszerűbb a dolgot kivitelezni csapattal, de ott sem kell leállni feleslegesen bunyózni a sok bolonddal. Oda kell sunnyogni a célponthoz (ez két kör alatt, megfelelő felszereléssel és fejlesztésekkel simán megvan), majd ott lecsapni egyszerre mindenkire aki ott van és aztán vinni a szajrét. 6 célpont elintézése nem egy nagy kihívás az ellenfelek jelentős többségét figyelembe véve. Sőt simán lehet gránátot dobni/lőni úgy, hogy a VIP-et még ne érje de a többi ellenfelet igen. A kocsi (legtöbbször annak ajtajában dekkol) fel fog robbanni és megsebesíti az illetőt, de azt még túléli. Ám a támadást túlélt ellenfelek nem szokták túlélni a rájuk robbanó kocsi hatását mivel meggyengültek előtte egy gránáttól.

    A psyker mondjuk jobb választás lehet erre a típusú feladatra, de esetében nem lesz extra lopakodásra játszás (és ő még extra skill-t sem kaphat AWC-ből). Azaz vele a lopakodást maximálisan ki kell használni míg tart. Neki mobilitás és magas dodge fog kelleni, de mivel van olyan skill-je, ami miatt úgy sem lehet kinyírni egykönnyen, így ő például nagyon sérülten is nyugodt lélekkel ki fog menni a harci zónából. Főleg ha még gyógyító mellény is van rajta. Merénylőként is ütősebben szerepel (void storm azt harangoztak a VIP-nek és jó eséllyel némelyik védőjének is).

    SaGa59:
    Legendary-n alapból aktív a bigger boom (vagy mi a rák a neve ennek a képességnek), ami miatt a robbanóanyagok kapnak egy 30%-os critical hatást a katona bármi egyéb critical-ja mellé, plusz egy 1-es critical damage-et is. Ellenpontozás talán a gyengített katonák és megemelt életerejű célpontok miatt? Normál esetben ezt valamelyik kutatás aktiválná a gyengébb nehézségeken.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák