Új hozzászólás Aktív témák

  • Phvhun

    őstag

    Érdekes a hozzáállásotok. Úgy néztek rám meg erre az egész dologra, mint valami csodabogár, aki majd megunja, és elkezd csinálni valami hasznosabbat.

    Pedig ez egy nagyon fontos fejlesztés, röviden leírom miért kell, mit csinál, és hogyan.

    Régen volt a marketingesek taktikája, hogy szanaszét szórták a spamet. Na erre kitalálták a lista szegmentációt, ami annyit jelent, hogy az alapján, hogy a weboldalon az érdeklődő hogyan adta meg az email címét, vagy hogyan viselkedett az oldalon ( csak nézelődő volt, vagy vett is valamit ), különböző listába tette az email címeket a rendszer, és a két külön listának különböző levelet lehetett küldeni. Pl ha fűnyírókat árulsz, valaki megveszi a csillió dolláros fűnyíródat, akkor másnap ha nincsen szegmentálva a lista, és mindenkinek kimegy egy "csak holnap 40% kedvezmény minden fűnyíróból" üzenet, akkor az emberünk igencsak frusztrált lesz. Ha egy cég az emailezési rendszerén keresztül szerzi a vevőit, pl hírlevelek segítségével, és átvált a szegmentált email lista módszerre, átlagosan hosszútávon kétszer annyi vevőt hoz a rendszer, mert sokkal kellemesebb lesz az user experience.

    Namost ugyanez nem működik a weboldalak 99.5%-ánál, hogy a friss nézelődő, a visszatérő érdeklődő, és a vevő más tartalmat lát az oldalon. Pl egy visszatérő régóta lojális vevő képébe ugyanúgy beletolhatják azt a szövegdobozt, ami az újoncokat célozza, és azt magyarázza, hogy igen, a cégünk xy-al foglalkozik, és regiszrálj mert jólessz. Pedig ezt neki felesleges látnia.

    Vannak a netes CRM rendszerek, mint pl a salesforce, ami azt tartja nyílván, hogy egy ember az eladási ciklusban hol helyezkedik el ( új, kérdezett, már felhívták a sales-esek, etc.. ), na a hubspot féle COS a CRM adatai alapján ha egy weboldalra látogatót azonosít, akkor az alapján mutatja neki a tartalmat az oldalon, ami számára releváns.

    És ehhez dobtak össze egy nagyon jó és kényelmes kezelőfelületet, ami akár még CMS-ekben is lehetne, hogy realtime tudod szerkeszteni az oldalakat, és megmondani, melyik div kinek kell megjelenjen. Wordpressben pl előbb rá kell menteni, és frissíteni az oldalt, na itt minden realtimeban megy.

    Visszatérve a hatékonyságra, konkrét példaként egy magán repülőket gyártó céget és egy pár másikat hoztak fel, akik amióta átálltak erre a módszerre, a weboldalukon keresztül szerzett vásárlók és hosszútávú ügyfelek száma 2.7× több.

    És ez nem ilyen fekete mágia, hogy beletúrunk a nép agyába, és féltve őrzött szókombinációk titkos hatása miatt többen veszik úgy a dolgokat, hogy nem is kellene nekik, hanem egyszerűen kényelmesebb és testreszabottabb lesz a felhasználói élmény, és emiatt szívesebben költi nálunk a pénzét, mint megy át a konkurenciához.

    Zárógondolat: Értem én, hogy ez tőletek távol áll, mert a kód a minden, de ha nincs aki megmarketingelje a kódot, és nem veszi meg senki, akkor ugyanúgy nem megy vele senki semmire, mint ha egy marketinges akar eladni valamit, ami nincsen.

Új hozzászólás Aktív témák