Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbitalion

    tag

    válasz ultima62 #2749 üzenetére

    Bevallom én is először 5V-os megoldáson törtem a fejem, de elvetettem több okból!
    - Ahogy látod a rajzon, ez egy nem visszacsatolt táp, azaz a kimeneti feszültsége nem stabil. Ennek az előnye az egyszerű felépítés és a magas hatásfok(nem kell hűteni).
    - Ha netán a feszültség elmászna, az az 5V-os táp esetében a PNA halálát okozná(pl. a visszacsatolás meghibásodása ezt okozná), valamint a jótállás is veszne, mert nem a saját tápegységét használtuk, ami a legtöbb készüléknél tilos(tudom, hogy le lehetne tagadni, de nem hülyék a szervizben, és nem is érdemes visszaélni a jóindulatukkal).
    - Ezzel a megoldással nem éri veszély a PNA-t, mert a gyári autós táp 24V-ig bírja, annyi meg sose lesz a kimenő fesz(12...15V körülire lehet számítani az autó töltésétől függően)

    A trafó nagyon egyszerű, csak a megfelelő magot kell beszerezni hozzá. Én egy halogénlámpa tápegységéből mentettem, de ki fogom próbálni egy itt (korábbi link rossz lett) kapható ferrit gyűrűvel is. A tekercselése semmi trükköt nem igényel. Egymás mellé fel kell csévélni a 2x8 menetet a 3szál 0.4mm-es trafózsinórból(CuZ) sodrott (fúrógéppel 1m hosszt simán fel lehet sodortatni) vezetékből. Mindent ebből a vezetékből kell megtekerni, nincs faxni.

    A nyák félig furatszerelt, félig SMD lesz, de kézzel simán lehet mindent forrasztani és sokkal kissebb és olcsóbb is. A dobozt nyákból tervezem, hogy egyszerű legyen, de bármilyen kis dobozba be fog férni.

    [ Szerkesztve ]

    Vannak dolgok, amiről mindenki tudja, hogy nem lehet megoldani. Aztán jön valaki, aki erről nem tud, és megoldja. A.E. Civic 2.2 ctdi mk8

Új hozzászólás Aktív témák