Új hozzászólás Aktív témák

  • taky1984

    tag

    válasz Setzka #550 üzenetére

    LOLZ! Ez: Quake Champions :DDD Jelentkeztem is a zárt bétára, aztán vagy lyuk, vagy fa :))

    [ Szerkesztve ]

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz taky1984 #552 üzenetére

    Nem lesz belőle semmi. Az új Quake és az Overwatch letarolja. R.I.P.

    Jobbára ártalmatlan...

  • Ferdzsoo

    addikt

    válasz Termigáßor #553 üzenetére

    Az a baj hogy az Ut nem konkurenciája ezeknek mert ezek jönnek idén, az UT meg ha a jelenlegi ütemben folytatódik akkor 2020-ban. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Ferdzsoo #554 üzenetére

    Az a szégyen, hogy az UT4-et már régebb óta fejlesztik mint ezeket, mégsincs sehol.

    Jobbára ártalmatlan...

  • taky1984

    tag

    Az a problémám ezzel az ut-val, hogy olyan a gameplay, mintha a 2k4-el nosztalgiáznák, de még az is különb ennél... :O Ahogy nézem mire kijön, már alig fog vele valaki játszani, mert már most üresek a szerverek... :U Amúgy kaptam kódot a Quake Chapions zárt bétához és nekem kifejezetten tetszett. Nem egy ut, de meg lehet szokni és baromi pörgős (még hypnoval is toltam párat).

    [ Szerkesztve ]

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz taky1984 #556 üzenetére

    A 2k4 nem mondanám, hogy nosztalgia még most sem. Mondhatni napi szinten játszom vele és sokkal több a működő (értsd, nem üres) szerver mint az UT3-ban. Szerintem a legtöbb tartalom ebben a részben van, mind a játékmódok, mind a pályák, mind pedig a játékmenetbeli lehetőségek számában. Ha csak annyit csinálnának, hogy a 2k4-et minden módosítás nélkül kiadnák UE4 motorral, akkor is állva hagyná az összes többi aréna fps-t.

    (hypnoval toltad? akkor már értem, miért nem nyertél :DDD )

    Jobbára ártalmatlan...

  • taky1984

    tag

    Hali!

    Esetleg érdekel valakit Quake Champions-hoz beta code? Kaptam 3-at ajándékba, hogy hívjak barátokat játékba. Akit érdekel írjon, pm-ben küldöm.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Na písz.

    Nagyon meg voltam má menve, ezért felraktam. Én. Egy UT-t.
    Holnap zsiráfok fognak hullani az égből.

    Így hirtelen 3 nagy problémám van vele;

    1) Szokásos UT-s, stop-motion vergődéses movement a vajsima maponkeresztülfolyás helyett. Quake-ekhez képest (QC az nem Quake ;]) egy irgalmatlan és megerőltető küzdelem eljutni A-ból B-be - és még csak nem is érzem jól magam közben.
    2) A fegyverek fele useless. De hogy a rakéta is ennyire..
    3) Nem lehet (vagy legalábbis nekem nem sikerült) kikapcsolni a switch weapon on pickupot.

    A sniper rifle és a link gun viszont tetszik. Kb. a két legjobb puffogtató.

    Amúgy az engine reszponzivitása tűrhető és egészen jól skálázódik.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • atidzsiforc

    őstag

    válasz Synthwave #563 üzenetére

    ki lehet kapcsolni

    r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz atidzsiforc #564 üzenetére

    A menüben a pipa nem működik.

    Remélem, átérezhető, hogy mennyire kétségbe ejtett a QC. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • atidzsiforc

    őstag

    válasz Synthwave #565 üzenetére

    nem ismerek rad mit keresel itt ;]

    r_picmip 16-al a koromporkolt is letisztultabb elmenyt nyujt

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    wtf folyik ittt?! :F

    O_O

    "Remélem, átérezhető, hogy mennyire kétségbe ejtett a QC."
    Ezen annyira jót röhögtem! :D

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Synthwave #563 üzenetére

    Üdv minálunk!

    Először is gratula, hogy szembemenve az elveiddel kipróbálod a másik oldalt is. Sajnos nem a széria legjobb darabját választottad az ismerkedéshez. Javasolnám inkább az UT2004-et vagy az UT3-at.

    Egyébként mindig lesznek problémáid a játékkal, amíg a Quake-hez hasonlítod. :)

    1.) lehet ebben is pörgősen haladni, csak rá kell érezni a mozgásra, és kihasználni a terepet (falakat, rámpákat). A quakes mozgások itt nem működnek jól. Kb olyan mintha újra kellene tanulni járni... Ha csak nyomod strafe-jumpot, az itt tényleg totyogás lesz. Itt úgy kell közlekedni, hogy alig érinted a talajt. Az alfából sajnos kivették a hammert (légkalapács fegyver), (ez kb olyan mintha a Quake-ben nem lehetne többé rocket-jump-olni. :((( ), pedig azzal még akár falat is lehetett mászni, közelharcban meg olyan sallert ki lehetett osztani, hogy szétkenődött, aki nem figyelt.

    2.) a fegyvereket előbb tessék megtanulni használni. Itt nem a rakéta az isten. Amikor betalál egy emberes shock combo, megérted miért. Ha ezt meg tudod csinálni 360-as fordulatból, vagy duplákat-triplákat lősz belőle (természetesen mozgás közben), akkor már nem számítasz noobnak a shock rifle-lal. (na jó, akkor már jó vagy vele :) ) A másik flak cannon, amivel kezdjél barátkozni. Jó, hogy a sniper és a link gun tetszik, ezeket így ebben a sorrendben érdemes használni :)
    Viszont igaz, ami igaz, az UT4 alfában fegyverek egyre szarabbak, és amiket most beletettek újonnan (gránátvető, meg valami elektromos sniper), na azok tényleg nem jók semmire.

    3.) de kellene, hogy tudjál.

    Igen az engine lassan az egyetlen jó dolog az UT4-ben. Bár eleinte borzalmas input lagja volt, de ezt megoldották. Sajnos a max fps rovására. Szerintem ezzel az engine-nel egy UT2k4 remaket kellene csinálni... Vagy egy single player Unrealt.

    uff...

    Jobbára ártalmatlan...

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Termigáßor #568 üzenetére

    Ó, azért nem vagyok ennyire ződfülű. Eddig majdnem az összes online FFA gémet nyertem pretty ez (jó, nyilván nem world-class játékosok voltak), szóval nem azért síránkoztam, mert reménytelenül magatehetetlenség volt a játékélmény és kinyomtak, mint egy pattanást. ;]

    Anno a single player Unreal után az UT99-cel elég sokat játszogattam offline (meg nagyon ritkán LAN-on), még azokban az időkben, amikor friss volt a dolog. UT2k3 és UT2k4 is megvolt egy röpke próba erejéig, ahogy az UT3 is, kb. egy tucat óra idejére (ez utóbbi főleg LAN-on, 1v1).

    Az UTk-ról mindig az volt a véleményem, hogy vannak bennük nagyon kafa ötletek (egy-két játékmód és pálya, translocator / redeemer fun, mutatorok - pl. a régi favorit Morpheus - low grav - instagib-, impact hammer projectile visszapattintása, Jump Boots stb.), sok lehetőség rejlene a felszín alatt, viszont a gyakorlatban a megvalósítás hibádzik, egyáltalán nincs meg az az összeszedett, polished-feeling.
    A movementet egy kínszenvedés nézni és (elméleti és fizikai szinten) csinálni is (valószínűleg csak Quake-ek után ennyire súlyos a helyzet, de hát ettől 20 év után már nem tudok elvonatkoztatni), túlkomplikált és részben useless fegyverek, a pályák méretarányai pedig a legtöbbször nem töltenek el komfortérzettel. Meg az UT99-ben pl. ugye sokáig nem volt RAW mouse input és olyan input lag volt, hogy a maradék hajam háromszoros sebességgel hullott a standardhoz képest.

    Ergo a számos hibája ellenére lehet fun casual-szinten, barátokkal LAN-on, viszont mint eSport, it's seriously lacking. Nyilván a mihez képest viszonyítás kérdése, de érted.

    Nem kötekedésként írom, csak az őszinte gondolataimat pötyögöm be.

    1.) Tudom én azt. De egy Q-hoz képest akkor is egy túlkomplikált vergődés, nincs meg benne az a könnyed elegancia és természetesség, az "effortless-feeling" (ha már jó vagy), ami a riválisában igen.

    2.) Q(L)-ben sem a rakéta az Isten. Hanem kb. az összes fegyver.
    Flak cannont nem kell bemutatni (ahogy a shock rifle-t sem), barátkoztam vele eleget. Meg az ellenséges erők is. ;] Jó kis puttyogtató, csak a link gun és a sniper jobban bejön. Főleg a sniperes movement közbeni quick zoom be - shot - kill - zoom ki - quick zoom be - repeat. : >

    Eeegen, az a gránátvető a useless-ség csúcsa. Viszont ha másnak nem is, legalább a rakétának sokkal jobbnak kellene lennie; ez így nagyon-nagyon lomha.

    Az nem tetszik úgy általában, hogy a fegyverek túl vannak spirázva mindenféle másodlagos meg századlagos funkciókkal és egy részüket, ha nem muszáj, leginkább soha nem használnád / használod - mert minek? Csak magadat kínzod.

    Ill. a link gun alt-jának 5-ös sebzése kevés imo. Min. 6, de inkább 7 kéne, hogy legyen.

    3.) Szerintem is, de a menüben valamiért nem működik a rublikapipaizé. : /

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Synthwave #569 üzenetére

    Jah, sry nem akartalak kioktatni veterán létedre :) Kb egy időben kezdhettük az FPS játékokat ezek szerint.
    Nincs azzal semmi gond, hogy nem szippantott be az UT. Viszont pont emiatt nem alakult/alakulhatott ki az a rutin, amivel azokból a dolgokból, amit hibának érzel, előnyt tudnak kovácsolni a tapasztaltabb UT játékosok. De ugyanígy egy UT játékos is hibának élheti meg a Quake sajátosságait.

    Szerintem e-sport komolyabban pont a Quake (első rész) miatt nem válhatott az UT-ból, mert évekkel megelőzte (és nagyobb közösséget épített, ami utána könnyen váltott Q3-ra), ráadásul kategóriateremtő is volt a maga nemében. John Carmack és az id Software kvázi istennek számított abban az időben, mindenki más pedig utánzónak. Pedig az első unreal motor mögött is már 8 év fejlesztés volt a '98-as single player Unreal megjelenésekor.

    Nem hangzott kötekedésnek, örülök, hogy leírtad a gondolataidat. Amúgy meg szeretem értelmesen megvitatni a dolgokat, másrészt nem tartom magam elvakult UT fanatikusnak, Quake-kel is játszom időnként (fent van az összes a gépemen), sőt azon gondolkodom belekezdek a QL-ba, (persze csak casual/amatőr szinten). Viszont az aim-on kívül nem sokat tudok átmenteni az UT-ból..

    Nem akarom pontokba szedve folytatni a beszélgetést, de ezekre még reagálok:

    1.) Na igen, a zárójelben írtad le a lényeget: ha már jó vagy.
    Mert, ha már jó vagy, akkor az UT-ban a mozgás egyfajta táncra emlékeztet, ami "lépések" kombinációjából áll (azaz ugrások, dupla ugrások, vetődések, falról elrugaszkodások), ergo pontosan tudod honnan indulsz, hova érkezel és közben milyen mozdulatokat kell tenned, ráadásul menet közben is tudsz korrigálni, ha megzavarnak. (persze ennek az az ára, hogy úgy kell nyomkodni a WASD-ot, mintha Mortal Kombatoznál :) ) Ezzel szemben számomra a Quake olyan, mintha ugyanezt görkorival a lábamon kellene előadnom, ráadásul olyan sebességgel, mintha kidobtak volna egy mozgó autóból. Nem tudok időben korrigálni, lefékezni, vagy hirtelen ellenkező irányba ugrani, csak száguldok és sodródok, lecsúszok a peremekről, a lépcsőn olyan, mintha lelöktek volna, de sík terepen is vagy fél métert arrébb csúszik a karakterem, ha meg akarok állni. Szóval a látszólagos egyszerűsége ellenére, a Quake sem egy könnyen elsajátítható mozgási mechanizmussal rendelkezik.

    2.) Hát igen, aki megtanult minden fegyverrel bánni annak már mind egyformán jó (UT-ban is), de a kezdők bizony a raksiért futnak rögtön. (UT-ban meg a flakkért)

    Igen, a sniper/link egy hatékony páros (egyik kedvencem, viszont zoomolni nem ér!) :), de ilyen még a flak/shock, vagy raksi/sniper és még sorolhatnám. (személyes kedvencem a sniper/hammer kombó, amit még az erősebb játékosok is beszopnak néha. Szitu: egyszerre rohanás a sniperért -> hammerral indított nagy pofással lelökés platformról -> majd a közben felvett sniperre váltva egy pöcc / jó esetben fejes még a levegőben és annyi)

    Az UT4 rakétéjáról van szó? Az tényleg lassú lett egy kicsit. (de nézd csak mit műveltek a Quake Champoins-ban a rakétával -> még lassabban repül, mint az UT4-ben bár gyorsabban tüzel, de alig hallatszik a hangja, és mintha nem a fegyver csövéből, hanem valahonnan talaj magasságból jönne ki a lövedék) Tény: a legjobb rakétavető a Q3-ban van.

    Igaz, hogy UT alatt a többféle tüzelési mód fegyverenként kezdetben zavaros lehet, de (az UT99-et leszámítva) kiegyensúlyozottan működik, és ha jól kiismeri és összehangolja őket az ember, akkor hatékony. Másodlagos tűz nélkül jóformán nem is lehet eredményesen játszani. Van amelyik fegyvernek a másodlagos funkciója hasznosabb, mint az elsődleges. (na igen, akkor miért nem cserélték meg..)

    Lehet, hogy a link másodlagosnak egy egysége csak 5-öt sebez, de ha pontosan tartod, akkor az ellenfél nem tud szabadulni a sugárból (futni, ugrani, vetődni nem tud, egyetlen esélye, ha valahogy megszakítja a sugarat, ha tudja). Ha pedig előre-hátra mozogsz a link sugárral egyfajta fűrész effektust létrehozva, megnövelheted a bevitt találatok számát másodpercenként, ergo gyorsíthatod a fegyvert. Csapattagok pedig erősíthetik egymás link gunjának az erejét, ha összeérintik a sugaraikat. UT4-ben pedig magadhoz ránthatod a ellenfeled a linksugárral. (ezért gáz hogy kivették a hammert, mert nagyon csúnya kombót lehetne ebből összepárosítani... Amolyan Scorpion féle "Get over here!" bamm!! ;] )

    3.) kattints ~2cm-re jobbra checkboxtól ;) Várd meg, amíg világosabbra vált a színe, amikor fókuszt kap, és akkor kattints. (idióta UI bug, ami már vagy 5 build óta benne van és rosszul pozícionálja az egérkurzort. én a játékból is csak ALT+F4-gyel tudok kilépni, mert nem tudok az X-re kattintani a sarokban)

    Jobbára ártalmatlan...

  • Redneck

    veterán

    Próbáltátok a legújabb patchet? Nekem bejött, igaz pár fpssel lassabban fut, de így is frankó. Az input eltűnős buggal nem találkoztam, és mintha a Snipert is kicsit rendbe rakták volna. A Flak egyelőre fura, az előzőnél jobban tetszett, igaz kicsit op volt kisebb mapokon.

    Egyetlen dolog nem tetszett az a frissítés menete. 32GB szabad helyem volt, írta hogy 1.8GB az update. Erre vagy 10 percig szöszölt vele, megzabált 20GB szabad területet, majd visszaállt. Tulajdonképpen az egész játékot átfrissítette. Eddig sosem mentem 30 GB alá rendszer SSD-vel...

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • savior

    őstag

    Hello.
    Milyen most a jatek?
    Meg sose probaltam, de most toltom lefele.
    Az adatlapomon levo gepen elfog menni jo grafikan?

    https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

  • savior

    őstag

    A tutorial AI-kal megy vagy csak kezdoket fogtam ki?

    https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Termigáßor #570 üzenetére

    Na, látom veled lehet wall of texteket.

    Most idebiggyesztek egy kellemesebbet. ;]

    "Kb egy időben kezdhettük az FPS játékokat ezek szerint."

    Én olyan '94-'95 körül. Mindenesetre saját PC '95 Karácsonyától (AMD 386 DX/40, 4 MB SIMM -később 8 MB-, 512 KB Trident, 1.44MB 3.5", 80 MB Conner, PC speaker, 14" analóg SVGA - ez utóbbi még megvan, igaz már vagy 15 éve halott), előtte csak NES.

    Első FPS-em (még mielőtt gépem lett, valszeg számtech órákon meg után) Wolf3D shareware, aztán kicsivel később otthon a Blake Stone meg a Catacomb 3D volt.

    Aztán jött a Doom shareware. Na, attól paráztam. Ezt suliban is nyomtuk 4 player DM-ben órák után, még keyboard only. Általában E1M1 pörgött.
    '96-ban gyütt Quake shareware, az igazi Reveláció. Ezt megintcsak számtech teremben, órák után, rendszeresen. Talán otthon is futogatott. Eleinte még ezt is csak billel, de aztán jött az egér.

    Az iskolában még mindig csak 2-3 486-os, zömében meg ilyen-olyan 386-osok pittyegtek - mindig ment a harc, hogy ki hova üljön. Szerettem korán érkezni. ) 5-6 ember legtöbbször azért összejött, úgyhogy jókat puffogtattunk. A palánta körülményekhez képest egész jól is ment ;], sírig tartó emlékek.
    Leggyakrabban Introductiont indítottunk és szerelmes üzeneteket váltottunk, amikor valaki beletapicskolt valamelyik epizód teleporterébe. <3
    DM3, DM4, E1M7, E1M2 és párszor E1M8 is előfordult.
    A végén már 140-es fovval vergődtem, meg valami eszetlenül high egérérzékenységgel.

    Kicsit más; ~20 éve történt, de a mai napig tisztán él a kép; este elindítottam a Duke3D shareware telepítést, oszt amikor éppen kászálódom ki a kádból, meghallom az első MIDI-hangokat és a gép elé teleportálás után much awe.
    Na ilyeneket mán nem fogok átélni soha, az biztos. Nyilván a kor miatt is, de a játékiparnak is van benne komoly szerepe.

    Közben otthon is lett frissítve a szett; 486 DX/40, 8MB, 540 MB, 2x SONY CD (wow), SB-kompatíbilis hangkártya etc. Később kapott egy 100 MHz-es 5x86 procit. Sok egyéb mellett ment a Quake is, Reaper botokkal. Arany idők.

    '98-ban lett PII 333A Celeron, 64 MB, 8 MB SiS, 6.4 GB Quantum Fireball. Az is egy nagy pillanat volt, amikor először láttam rajta ablakban futni a Quake 2 demot, software renderben.

    Később került bele még 64 MB RAM és egy 12 MB-os Voodoo 2 Vulcan. Azt nagyon <333. Találó névvel áldotta meg a gyártó; olyan forró volt, hogy tojást lehetett volna rajta sütni (szó szerint), de Glide forever.
    A kártyához "kalandosan" jutottam hozzá; először kedvenchelyiszámtekbótból elhoztam egy 32 MB-os S3 Diamond Stealth III S540-et, majd otthon ráébredtem, hogy az alaplapomon nincs AGP. ;] Kari vissza, píz zsebbe, aztán pár nappal később szegről-végről ismerőstől használt Vudu 2, majd' feleannyiért. És milyen jó, hogy így történt.

    A vudu ápgrédnek szívbemarkoló fő okai voltak. Még felemelőbb Final Fantasy VIII <333 élmény és Q3 Test 1.07. ;]
    Emlékszem, Q3 800 x 600 @ medium graf 40-50 fps volt vele. Akkoriban az yuhuhu, ma meg fejszével lezúziusz. No mindegy, változnak az idők. A Glide-korszak után 16 MB TNT2 Vanta, ami még jobban hasított, de már nem volt ugyanaz.

    '99 Mikulásbácsitól (osztálytárs) 2002-ig kifejezetten sokat Q3-aztam, igaz, kb. csak offline, botok ellen. Meg UT99 offline, akkoriban még igen gyakran ugye. Az legelső Unreal nem igazán hozott lázba, pár óra single, pár óra multi, oszt felejtő.

    2001-ben amúgy állandóan egy közeli LAN-kávézóban múlattuk az időt. Heti 4-5 alkalommal biztos. Mostly CS 5.0 Beta ment, de a Carmageddon és SC: BW mellett Quake 2 is előfodult, 99%-ban of Q2DM1-en. Valami nagyon elfuserált módit használtam benne a közlekedésre; jobb klikk +forward, W ugrás, A-D oldalaz, S guggolás, SPACE hátra. Yikes. Később főleg olyan 3rd person shootereknek köszönhetően, mint pl. a Max Payne vagy az Enter the Matrix, áttértem a WASD, SPACE +moveup világra.

    Barátokkal helyi hálón még Aliens vs. Predator (1999). Baromi jó single és igen gut multi. Szerintem a mai napig az egyetlen király AvP játék, bármikor kapható vagyok egy LAN-ra.
    Shogo: M.A.D. is zsíros single és fun multi, ez utóbbi főleg robotokkal. A tractor beam és csodái. ;]

    2002-2006 között Kvék-szünet, de aztán valahogy megint beköszönt a Quake 1 LAN-on (1v1) és nem sokkal rá, láttam a Mercurial-t, ami megváltoztatta az életemet.

    Visszatért a Q3, megintcsak főleg offline, de most már volt néha lehetőség online is játszani (leginkább Excessive - hogy én azt hogy utáltam..) - vagy LAN-on (1v1). Ekkor vettem meg az első komoly egeremet egy normális pad társaságában (MS IME 3.0 + SS QcK Mini). OSP-vel és CPMA-val csak kicsivel később találkoztam.

    Akárhogy is, tuszkoltam a gémet. A main Kvék maradt a 3, de a 4-be is belekóstáltam. Single részt egy nap alatt kitoltam max difficultyn, aztán egy nagyon keveset játszottam vele online és 1v1 LAN-on is (Q4MAX).
    2007 eleje és 2009 közepe között DeFRaG-ot is koptattam; főleg CPM runok, überlow sens (~55 cm/360°, no accel, WMO 1.1a + Everglide Titan Monstermat <3). Itt raktam le igazán a szolíd movement (és aim) vasbeton alapjait. Volt pár egész jó időm, demok még megvannak valahol, egyszer talán lesz belőle valami produktum. Vagy nem; eddig a lustaság győzött.

    A Kvék movie áhítat reneszánszát élre, rengeteget láttam, frag / DeFRaG egyaránt - egy 15 DVD-s válogatás még most is van. Amúgy ezek nagy hatással voltak a zenei ízlésemre is, eléggé eltolódtam egy progresszívabb meg elektronikusabb főirányba.

    A játéknak köszönhetően az egerek, padok világába is belemásztam rendesen, volt eddig 18 jóféle gaming grade rágcsáló tartósabban meg még néhány, próba erejéig. Padokból is előferdült jópár a asztallapon. Nagyjából 2 évig vittem a hátamon az egeres meg pados topikot PH!-n, de (különböző okok miatt) mára már tojok rá magasról ;] , 5000 hozzászólásonként egyszer, talán ha benézek.

    Közvetetten Quake (és PH!) miatt lett egyszer egy olyan munkahelyem, ahol aztán 7 hónapot dolgoztam, vagy éppen a Kvékben / Kvék-topikban / egér-egérpad topikban történő lézengésem nyomán kaptam néhány ingyen egeret, padot, vinyót PH!-s kollégáktól (:R :R :R) stb. Szóval mondhatjuk, hogy több fronton is (egészen jelentősen) befolyásolta az életem Carmack remeke. Az biztos, hogy ez számomra már nem csak egy játék, hanem igazi művészet, VALLÁS.

    Ja meg; barátomnak az én Quake 3-ban történő netes pusztulgásom révén lett 1 évig hol laknia Spanyolországban. Még egy eléggé korrekt (quaker!) barátnő is járt neki a hely mellé. :W Azt hiszem, az emberke a háláját még nem egészen rótta le. ))

    Időközben arena shooter fronton röpke próbák erejéig befigyelt az UT2K3, UT2K4 és UT3 is azért, de néhány óra / címnél nem tudtak tovább lekötni.

    2009 vége fele jött a QL open beta. 2010-ig bezárólag olyan 800 meccset raktam bele, főleg duelt. Saját netem csak nagyon későn, 2010 szeptemberében lett. Ha 5-6 évvel korábban van hozzáférésem, talán máshogy alakulnak a dolgok. Ezt már nem tudjuk meg.
    Aztán meglátogatott az RSI (természetesen pont azután, miután elkezdtem képzőművészeti előkészítőre járni..), így aztán kezek romokban, ezért 2011 a pihi éve volt. A mancsaim ugyan még mindig darabokban vannak, de már nem érdekel.
    2012-ben vissza QL-hez, ekkor fogtam hozzá komolyabban az online FFA nerdelésének. Megfordultam PlanetFreeze ligában is (Freeze Tag), a körülményekhez mérten elég jó helyen végeztünk. ESR-t már 2006 óta látogattam időszakosan, de 2012-től kezdve lettem igazán aktív tag. Meg szintén ekkortól számítva kezdtem normálisan belemászni IRC-be és a scene-be, úgy általában.
    2013-ra igazán megérett az FFA-történet, 2014-re pedig már bőven az aratás ideje volt. Ez volt még az az év, amikor elkezdtem belefolyni a TDM-be is a pikcupok révén. HoQ TDM 2014 Springben div3-ban harmadikok lettünk (6 fragon múlott, hogy nem elsők : <). Ilyen-olyan kupákon még indultam időközben (nem túl sokon és főleg duel), semmi igazán említésre méltó - kivéve talán az ash-hel játszott 8-4-em a 125fps Elder Cup-on. Itt-ott nyertem még subscription tokent, indie játékpakkot, de ennyi. A dollártízezrek valahogy kimaradtak eleddig. ;]

    2012-2016 között még elképesztő mennyiségben tömtem magam QL (meg néha QW és Q4) duel, TDM és CTF VoD-okkal, streamekkel, shoutcastokkal, elemzésekkel is. Mára ez a láz már jócskán visszaesett, de még mostanság is relatíve gyakran megfordulnak ilyen jellegű tartalmak a képernyőn.
    Meg 2006 óta vagyok cfg-kocka. Kb. az összes (Q3, de főleg QL) effektív cvart és cmd-t tudom fejből, többszáz cfg-t írkáltam már (némelyiket manuálisan, üres text documentből kezdve ;]), állandóan csesződök a konfigon valamivel. Rossz szokás. Szerencsére kb. percek alatt tudok nagyjából akklimatizálódni a mindenféle settingekhez, ésszerű határokon belül persze. No mindegy, legalább az egérbeállításaim viszonylag konzisztensek az utóbbi ~3 évben.

    Most Kvék terén ott tartunk, hogy ~6000-7000 óra kombinált játékidő a franchise összes iterációjában, a legtöbb Q3-ban és QL-ben. 2009 óta a fő Kvéjk a Live, eddig van benne online ~15000 FFA, ~1500 duel, ~600 TDM, ~200 CTF meg ~2500 CA (ez ugye nem Quake ;] , de ez van). Az egyéb játékmódokban tett látogatások száma ehhez képest elenyésző (Attack & Defend, Harvester stb.). Időtlen idők óta 640 x 480-ban játszottam, kb. 2 hónapja tértem át 720p-re.
    A jelenlegi szint aim-heavy köntösben top tier FFA player, div2 TDM (mostani HoQ ligában játszódunk), ~1700 elo duel, ~2100 elo CA. Talán még CTF-ben is beférek div2-be.

    Hogy a billentyűzet- és egértunkolás egyéb, belső nézetes tájaira is átevezzünk kicsit, 2008-ig bezárólag kb. minden lényegesebb single cím megvót, némelyik multiban is. Az újabbak közül a Far Cry 2 pl. kifejezetten fun kampánnyal és egy zseniális map editorral rendelkezik. Össze is dobtam anno egy kis mapot az egyik LAN-ra.

    Vagy mondjuk S.T.A.L.K.E.R. Eszméletlen hangulatos és egy csipetnyi RPG-zöngével dusított single, meg szórakoztató multi. A játék remekül visszaadja a nukleáris puszta romokba elszürkült és fojtogatóan bizarr szépségének megkeseredett zöngéjét (ami a szívem egyik csücske; kb. az összes Chernobylos dokumentumfilmet láttam, képekben és cikkekben is siralmasra böngésztem az ügyet a neten - de filmek / anime terültén is jöhet ám a post-apocalypse setting). Egyszer szeretnék egy igazi túrára menni a Zónába. Ahogy néztem, az árak sem a megfizethetetlen kategóriát súrolják.

    CS 1.6-tal is elég sokat játszottunk. Van egy barátom, aki évekig csinált 3 hetente szombati LAN-t. Volt helyben 8-10 gép alapból, így csak az egeret, padot, fejest, meg néha billt vittem. Más kérdés, hogy mikor LCD-kre váltott, már monitort is vittem volna.. Meg néha VGA-t.. Mindenestre much fun.
    Előfordult, hogy csak 4-6 emberke jött el, de volt olyan is, hogy 10-12-en rontottuk nála a levegőt egyidőben.
    Itt ugye FPS-ből leginkább a csé pörgött, mert kb. rajtam kívül mindenki azért volt "oda" (meg miután egy röpke QW és Q3 próbálkozás után minden fél egyöntetűen konstatálta, hogy ennek még a semminél is jóval kevesebb értelme van a játékos rosta fényében ;]), egyszer-egyszer UT99.
    Az évek során online is tevékenykedtem a kántörterroriszt-terrorisztban nagynéha, de összességében lulCS. )

    Igaz, kvéker körökben a BF és a CoD szitokszónak számít, de az alkalmankénti CoD 2 2v2 mellett anno a CoD 4-et (MW) elég sokat tuszkoltam LAN-on is meg online is. Az engine id Tech 3 alapokon nyugszik, van konzol, sok cvar is ugyanaz. Van circle strafe, air strafe, wallhugging, edge slide, overbounce, rocketjump. Szóval lehet igazi Kvéker sztájl keresztülnyekleni a mapon, miközben a kuka aljára lősz mindenkit. ;] Ezek miatt barátkoztam a játékkal, és azt kell mondjam, hogy multiban kifejezetten fun. Hát még promoddal. A számtalan kick és ban megédesíti a megemlékezést. ^^
    A későbbi CoD-ok már majomhányás kategória, ne is vesztegessünk rájuk ennél több szót.

    Nagy kedvenceim még az id Tech 1 és Build Engine-es játékok. A mai napig.
    Egy Duke 3D-t, DOOM II-t, Shadow Warrior-t (1997), Redneck Rampage-ot vagy mondjuk Blood-ot 56-szor többre becsülök és atmoszferikusabbnak (ezt a jelzőt lehet nagybetűvel is írni) tartok, mint bármilyen, 576543 csilliárd poligonbumpmaplensflare-hegyben úszó, new school vackot. Ezeket az a nagy klasszikusokat időről időre újra előveszem, mert kell az a léleknek. ZDoom pl. online is egy csoda.

    Tavaly nyáron a garázsunk 25 mini LAN-nak adott otthon (2-3 gép). Legtöbbet a Heroes III-at püföltük, de a ZDoom is befigyelt. Elkezdtem ismerkedni a Doom Builder 2-vel <3 és a magam builderláma szintjén nekifogtam egy DM map megvalósításának, osztán a pre-alpha verzióján pusztítottuk egymást 3-an. Jó is az, feeling.

    tl;dr: id Tech 1, id Tech 3 és Build Engine 4 lyfe bruv.

    Persze ez csak a nagyjábóli PC FPS-része az all-time gaymingkedésnek. Számtalan dolog és áhítat (pl. Falloutok (vagy ~1000 óra a kvartettben), NFS-ek 2000-ig, Baldur's Gate, Planescape Torment, FF-játékok, Tales of-játékok, SC: BW, War3: TFT, Heroes III, Age of Wonders, 8/16 bites idők stb. stb. stb.) kimaradt - már túlságosan off topik volna. Meg aztán még vagy 3x ennyit biztos tudnék írni és már így is kisregény.

    Az viszont 100%, hogy az utóbbi években már csak nagyon-nagyon kevés játék tud lekötni 5 percnél tovább (single-ben legalábbis). ~2008 utáni címből még annál is kevesebb. Konzol - JRPG vonalon ezügyben kicsit jobb a helyzet.

    ----------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------

    "Quake-kel is játszom időnként (fent van az összes a gépemen), sőt azon gondolkodom belekezdek a QL-ba"

    Korábban volt róla szó; gyere. 10 ercsit simán megér, aztán ha Steamen tudsz addolni, némi voicechat társaságában kapható vagyok időnkénti warmup nyösztetésre, eszmecserére.

    1) Így van. A Quake-es movement physics elmélete nem túl bonyolult, ha már érted, hogy miként működik - viszont a tökéletesítése és minden aspektusának kimaszterelése egy soha véget nem érő folyamat. Komoly gyakorlás mellett is relatíve sok idő kell, hogy már kellemes legyen a szemnek, ahogy közlekedsz, fordulsz, célzol (persze ez FPS-háttér és szem-kéz koordinációs készség kérdése is).

    2) "Az UT4 rakétéjáról van szó? Az tényleg lassú lett egy kicsit."

    Arról.

    "(de nézd csak mit műveltek a Quake Champions-ban a rakétával -> még lassabban repül, mint az UT4-ben bár gyorsabban tüzel, de alig hallatszik a hangja, és mintha nem a fegyver csövéből, hanem valahonnan talaj magasságból jönne ki a lövedék)."

    QC-ről most nem szeretnék behatóbban nyilatkozni, egy szégyen az. Magyar vonatkozásban amúgy korábban már megtettem a topikjában: [link], [link], [link].

    A rakéta ugyanolyan gyors benne, mint Q3-ban (900 ups) - a QL-nél / CPM-nél (1000 ups) kicsivel lassabb. Viszont igen, a legnagyobb próbléma a lövedék spawn-helyével és a fegyverhang semmilyenségével van.

    Tény: a legjobb rakétavető a Q3-ban van.

    Egen. Q3, QL és QW.

    "Igaz, hogy UT alatt a többféle tüzelési mód fegyverenként kezdetben zavaros lehet"

    Nem zavaros az, hanem túlspirázott, nem minden helyzet annyira egyértelmű, amilyennek lennie kellene.

    3) Igen, a GUI bug már feltűnt nekem is, de akárhová kattintok, nem tudom unpipálni a checkboxot.

    Uff.

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • .Ishi.

    aktív tag

    válasz Synthwave #574 üzenetére

    Kicsit más; ~20 éve történt, de a mai napig tisztán él a kép; este elindítottam a Duke3D shareware telepítést, oszt amikor éppen kászálódom ki a kádból, meghallom az első MIDI-hangokat és a gép elé teleportálás után much awe.
    Na ilyeneket mán nem fogok átélni soha, az biztos. Nyilván a kor miatt is, de a játékiparnak is van benne komoly szerepe.

    Ez sajnos nagyon így van :( Egy időgép segítségével visszaugranék egy olyan időbe, ahol az általános iskolai számtechtermekben a Build engine varázsolta el az ottaniakat. A 90-es évek/90-es évek vége szerintem mindig is a játékipar aranykorszaka lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz .Ishi. #575 üzenetére

    Egyetértek.

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Synthwave #574 üzenetére

    Omg! Ez tényleg tl;dr lett...
    Nade azért végigolvastam ;)
    Viszont, most csak egy kis falra van időm.

    Ezek szerint nem csak kb.,
    hanem pontosan egyidőben kezdtük
    az FPS gémelést, ugyanazokkal a
    játékokkal és szinte ugyanolyan konfiggal.
    (386DX40 / Triedent fél megás / 4MB RAM / 210MB Conner vinyó + 14"-es Targa szemrontó)

    A gémer biónk is sok ponton egyezik,
    azzal a különbséggel, hogy sosem indultam versenyeken.
    Viszont vertem el versenyzőket időnként :P
    (egy barátomnak LAN kávézója a volt a CS1.5-ös időkben)

    Köszi a részletes visszatekintést,
    tényleg olyan időket idézel,
    amik nem térnek vissza már talán soha.

    Megvettem a QL-ot, toltam pár FFA-t és duelt.
    Belőttem a sens-t, elkezdem ráérezni a mozgásra,
    és bizonyos fegyverek esetén tudom már kamatoztatni
    az UT-s tapasztalataimat is.
    Pl.:
    lg == link secondary, csak erősebb és messzebb visz
    rg == sniper/lightning, csak erősebb, de lassabb a reload
    rl != rl, de erre nem kellett átszoknom, mert a Q3-ban tanultam meg a rakétavetőt (multiban) használni anno.
    gl != flak secondary, konkrétan nem tudom még támadásra használni
    sg == flak primary, csak instant hit
    pg == link primary, csak sűrűbben lő
    mg == minigun, csak gyengébb vagy assault rifle, csak erősebb és pontosabb
    gauntlet != shieldgun/hammer sajnos... kb egy kesztyűs arcon csapás a lórúgás helyett

    Viszont a pályaismeret elég gyér, és a változó weapon switch speed eléggé zavar.
    Pl.: ha először lövök rail-el akkor marha lassan tudok váltani lightningra, fordítva viszont gyors :S
    Értem én hogy azért, mert a rail gunnak hosszabb a reload ideje, csak nem szeretem...

    De ami nagyon hiányzik az a HRTF hangzás a soft openal driverrel, amit Q3, UT2004 és UT3 alatt is használok. Enélkül egyszerűen nem hallok függőleges irányban.

    Addollak majd (mi a nicked?), de most egy sürgős meló miatt nem tudok gémelni pár hétig.

    Jobbára ártalmatlan...

  • fcbarca

    őstag

    sziasztok.érdemes ezt a játékot tolni?sok ember van multin?és hogy hogy ingyenes?

  • Redneck

    veterán

    válasz fcbarca #579 üzenetére

    Szerintem érdemes, főleg ha szeretted a korábbi részeket. Azért ingyenes, mert alapból ez volt a cél. Egyelőre még pre-alpha, de a véglegesben is csak a skinek és plusz map pakkok és játékmódok lesznek fizetősek.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Redneck #580 üzenetére

    Jól érzem, hogy ezt megölte a Quake Champions? Sürgősen össze kéne kapni magukat az Epicnél. Vagy már el is engedték?.. A performancián is kellene csiszolni mert a QC motorja sokkal folyamatosabb gyengébb gépeken is.

    A UI-t kb fél éve nem javítják, pedig 2cm(!) -rel van eltolódva az egér kurzor megjelenítése. Van amire rá se lehet kattintani emiatt. Pl. a bezáró gombra sem, ALT + F4 -el tudok csak kilépni. :((

    Jobbára ártalmatlan...

  • Redneck

    veterán

    válasz Termigáßor #581 üzenetére

    Ilyennel nem találkoztam, és teljesítmény problémákkal sem. Egyedül a tartalom hiánya és a még mindig "pre-alpha" státusz nem tetszik.

    A QC nekem egyelőre nem jön be, de még változhat. :N

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Termigáßor

    aktív tag

    válasz Redneck #582 üzenetére

    Persze elég régi a gépem, - már évekkel ezelőtt fejleszteni kellett volna, csak mások lettek a prioritások. - , viszont ugyanezen a konfigon (Xeon x5460 @ 4GHz + Radeon HD7950 + 8GB RAM) a QC már folyamatos 60+ fps, az UT4 viszont 30 - 40 körül kínlódik, csak a félkész low-poly pályák folyamatosak.

    De mindegy ez úgy látszik egyéni probléma. Viszont a térhangzás borzalmasan gyenge. Annyira nem lehet érzékelni az irányokat, hogy kétszer is megnéztem, nem fodítva van-e rajtam a füles.

    Azt látom, hogy eltöketlenkedik az egészet.. mintha nem csoportosítanának elég erőforrást a projektre.

    A QC nekem se tetszett elsőre, de jó irányba fejlődik. Látszik, hogy figyelembe veszik a beérkező feedback-eket. Az engine is jobb lett és a fegyvereken is sokat javítottak. Egy szerver browser viszont nagyon kellene. Ez a sorsolásos játékindítás nagyon nehézkes.

    Jobbára ártalmatlan...

  • Redneck

    veterán

    válasz Termigáßor #583 üzenetére

    Ránézek mostmár arra a QC-re kicsit jobban... :K

    A térhangzás tényleg elég szar, pedig kipróbáltam pár variációt. Bonyolultabb pályáknál ahol hirtelen változhat a hangforrás iránya (pl. Outpost) sokszor nem tudom eldönteni hol futnak.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Termigáßor #583 üzenetére

    QC-ben a 60 fps nagyon kevés. Az engine reszponzivitása 200 fölött éled fel igazán (de még akkor is gyenge egy Quake-nek), nem beszélve arról, hogy ha 60 fps-re lockolod, akkor láthatóan warpolni fogsz.

    Na igen, már csak a fél játékot kellene teljesen az alapjairól újraírni (komplett hang-alrendszer, hitboxok, netkód, performance optimalizálás, fegyverek optimalizálása, RAW mouse input + mouse input lag radikális csökkentése, rengeteg alapvető beállítás integrálása) és akkor lassacskán már viselhetné is a Quake nevet. Bár a különböző kezdő statok, stack-határok, movement speedek, speedcapek és abilityk akkor is a random bullshit kategóriában lennének.

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Redneck

    veterán

    válasz Termigáßor #583 üzenetére

    Hát nem néztem rá, 30€. Azt hittem ingyenes lesz, csak a speciális tartalmakért kell fizetni. :W Ennyire nem érdekel, van mivel játszani (CS:GO, BF-ek, UT-k)

    Az UT4 futásával nincs gondom, Highon tolom 120 fps-sel. A hangok furák, és a játék ingyenes részében alig van tartalom, de még lehet jó később. Már ha befejezik, mert egyelőre nagy a csend, csak egy alap játékmechanika van az enginre húzva. Így se rossz, ha hiányérzetem lesz maximum felpörgetem az előzőt a Titan Packkal.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Redneck #586 üzenetére

    Bethesda Launcheren keresztül továbbra is F2P marad. Just sayin.

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Redneck

    veterán

    válasz Synthwave #587 üzenetére

    Open Betahoz kaptam kódot csak nem próbáltam ki. Ha a Bethesdatól töltöm, tudok játszani? :C Csak ránézek... Köszönöm a tippet!

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz Redneck #588 üzenetére

    Elméletileg.

    A különbség, hogy F2P alapból egy csempilyont (Ranger) kapsz és mindenféle ládákkal, zsákokkal, küblikkel és szamovárokkal nyithatsz random újakat (nem túl gyakran), vannak olyan sipkák és csadorok, amik csak a fizetősöknek elérhetőek, ill. F2P nincs Custom Game.

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • D@niel

    addikt

    nos ...
    tournament óta egészen a 3. részig mindennel játszottam, pályafutásom legfontosabb állomása ez a játék volt, mind neten, mind offline, különös tekintettel a 2004-es verzióra (999-es fragek, stb)
    néhány perce kipróbáltam a 4. részt ...
    borzasztó ...
    nagyon szomorú vagyok, őszintén szólva. 10 percig bírtam. nem tudok mit mondani erre a produktumra
    már a 3. résznél éreztem, hogy valami nagyon nem jó, el kezdett hígulni az egész
    ez már az a szint, amihez nem tudok bármit is hozzáfűzni, sajnálom, hogy ez lett belőle, és úgy gondolom, hogy a jövőben ez csak rosszabb lesz
    pont az nincs meg benne amitől mindig is leugrott a képernyőről a játék-menet
    meg is néztem, hátha fejlesztő váltás történt, de nem
    overwatch-klón (de kellemetlen ezt leírni egy unreal-re), mondom ezt úgy, hogy azzal sosem játszottam, de van szemem hozzá
    nyitni kell a fiatalabbak felé, gondolom ez volt a cél
    ennek, és a 3. résznek semmi értelme
    egyszerűen semmi
    end of an era
    pedig milyen jó lett volna még pár évtizedig utzni
    sziasztok

    𝕧𝕒𝕡𝕖 bemutatók, kedvezmények: facebook.com/Dan1el1031

  • Redneck

    veterán

    válasz D@niel #590 üzenetére

    Egyelőre egy tartalom nélküli félkész produktum, kár temetni. Tény hogy más lett, de ez nem feltétlenül rossz. Bízom benne hogy nem dobják a projektet és legalább az eredeti tervet teljesítik. Azt ígérték pár klasszikus játékmódon és alap pályán kívül, mindent a modderekre hagynak. Hónapok óta nem csináltak vele semmit, tartalom nem sok van benne. Remélem nem jut a Paragon sorsára, azt nemrég lőtték le. Az engine adott, kiváló játékot csinálhatnának, aminek egy komolyabb módja lehetne akár eSport is.

    Nekem az előző is nagyon bejött, igaz én a járműves mapok és modok közül viszonylag keveset toltam.

    Egyébként ha UT, részemről az első az abszolút nyerő. ;)

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • wjbhbdux

    veterán

    válasz Redneck #591 üzenetére

    az a pár hónap már lassan 8 lesz, sajnos úgy fest nem foglalkoznak már ezzel se a Fortnite óta.

    /s

  • Redneck

    veterán

    válasz wjbhbdux #592 üzenetére

    Valamilyen szinten érthető, arra fókuszálnak ami most népszerű. Több mint 10 év telt el az UT3 óta, nagyot változott a piac, rengeteg a konkurens cím, és sok régi rajongó kikopott már. Az alap UT4 ingyenesre lett tervezve, a plusz tartalmak lennének fizetősek, így egyelőre nem élvez túl nagy prioritást.

    [ Szerkesztve ]

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • taky1984

    tag

    Nekem sem jön be ez a 4. rész. Mozgás és fegyók terén nagyon ki lett végezve ez a game. Viszont nem vagyunk egyformák. Tegnap játszottam kicsit Sulaco-val és ő szerinte ez a rész van a legjobban balanszolva, meg kell tanulni ezt is mint a többit. Na de hátha lesz belőle valami! Végül is a remény hal meg utoljára... :)

  • D@niel

    addikt

    válasz Redneck #591 üzenetére

    én már eltemettem. nem arról van szó, hogy rossz a hang, gyenge a grafikus motor, nincsenek klasszikus fegyverek ...
    hanem maga az unreal érzés, a lelke nincs már meg ebben, de az előzőben sem volt meg, azért is írtam, hogy meg néztem változott-e a fejlesztői csapat
    a 2004-es verzióval bármikor egész nap tudnék még mindig játszani
    UT +18-as karikával volt, a mostani csillámpóni, full overwatch az egész, fél percig bírtam gameplayt nézni twich-en ennek, mese
    no, nembaj, 6-10 éves korosztályban sokan vannak

    nem fricska képpen mondom, de a QC-ben ugyan az az aprítás meg tudott maradni, mint ami anno megvolt a 3. részben, amire azt mondták amikor látták, hogy játszol, hogy "húúú ez micsoda már???" és egyből leült játszani, vagy pedig "na jó, én ezt nem bírom nézni ..."

    amikor megb .... a játék

    ez már nem sajnos

    [ Szerkesztve ]

    𝕧𝕒𝕡𝕖 bemutatók, kedvezmények: facebook.com/Dan1el1031

  • Redneck

    veterán

    válasz D@niel #595 üzenetére

    Azt kell hogy mondjam rohadtul nem értek veled egyet, de ez nem baj, nem vagyunk egyformák.

    "nem arról van szó, hogy rossz a hang, gyenge a grafikus motor, nincsenek klasszikus fegyverek."
    Ez nem is mondható mert a hang nem rossz, a motor rendben van, a fegyverek pedig ugyanazok csak kicsit máshogy viselkednek. Karaktermodellből nincs túl sok.

    "hanem maga az unreal érzés, a lelke nincs már meg ebben, de az előzőben sem volt meg"
    Nekem az előző is igazán Unreal volt, én csak a járműves baromság részét ignoráltam. Nekem az nem UT, hanem Battlefield.

    "a 2004-es verzióval bármikor egész nap tudnék még mindig játszani"
    Mondom hogy nem vagyunk egyformák. Ha UT-ről van szó, bármivel tolnám csak azzal nem. Az az egyetlen rész amire nem voltam ráállva. Szerintem az eredeti UT az igazi koncepció, a 2003 már egy modernebb hibrid volt, a 2004 pedig egy teljesen új játékmódokkal teli, kibővített 2003. Anno nem nagyon tetszett, de azóta is csak egyszer próbálkoztam vele, aránylag kevés sikerrel. A harmadik rész lett az eredeti és a 2004 keveredése.

    "a mostani csillámpóni, full overwatch az egész"
    Biztos hogy az új UT gyári pályáival játszottál? Pár korábbihoz hasonló map mellett, vannak letisztultabb, futurisztikusabb mapok. Ha régi gótikus és sötét dizájn lenne, a kutya nem venné. Egyébként a mostanit még de kár fikázni, fejlesztői pályák nem nagyon vannak benne. Pre-alpha verzió.

    A Quake Championssal kapcsolatban nem is értem miről beszélsz. Az UT-vel ellentétben tele van hősökkel, képességekkel és a most divatos Overwatchos b*zisággal. Sehol sincs az eredetileg beígért klasszikus mód, csak ez a hősös majomkodás. A játék egy csúnya, optimalizálatlan vicchalmaz, életemben nem bántam meg hozzá hasonló elhibázott vásárlást. :W A közelében nincs a Quake 3-nak, és a fegyverek is csak nyomokban emlékeztetnek a Q3-mas vagy korábbi verziókra.

    Ennek fényében kicsit furcsán veszi ki magát a klasszikus játékmenetű, már-már retro Unreal Tournament 4 fikázása. :U

    [ Szerkesztve ]

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • Redneck

    veterán

    válasz D@niel #595 üzenetére

    Csak kíváncsiságból kérdezem ez mitől Quake?
    Falon átlátás, energiapajzs, teleportálgatás, az emberekből kihulló armor shardok? Egy korábbi Quakeben sem volt ilyen majomkodás. :N
    Quake Overwatch ez maximum a karakterekkel és a pályákkal együtt.

    [ Szerkesztve ]

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • wjbhbdux

    veterán

    válasz Redneck #597 üzenetére

    Modern Quake, érdekességei ellenére ha körbeugrálsz a pályákon meg cafatokra robbantod az ellenfeled akkor hasonló érzéseket kelt mint régen. Bár inkább modern arena shooternek nevezném, mert szinte minden eddigi egyesül benne. Modern UT is egyben, hiszen egyes karkaternek UT-s mozgása van: Clutch UT99, Doomboy UT2003, Nyx UT2004.

    Sajnos ez egy olyan műfaj, ami halott. Régen népszerű volt, amíg nem volt más. Sokan úgy emlékeznek vissza, mintha milliók játszottak volna ezekkel minden este százezer szerveren, pedig nem. itt egy pillantkép, kevesebb mint 1 évvel a Q3/UT megjelenése után:

    Ebből mint már tudjuk, csak a HL/CS pályafutása ívelt felfelé, köszönhetően annak hogy nem hagyták úgy ahogy 99-ben volt, hanem még évekig variálták a játékmenetet (pl. képzelem mi lenne ha még most is így ugrálnának), kitapogatózva hogy mi működik és mi nem.

    Az 1v1, legyen FPS vagy RTS egyszerűen túl nehéz és stresszes az embereknek, pl ha esporttá válik egy ilyen játék akkor jellemzően több ember nézi mint ahányan játszanak vele, míg ez áltailában fordítva van máshol, ahol egy nagy közönség kisebb részét érdekli a magas szintű játék.

    Az Overwatch is tulajdonképpen csak egy Quake1 Team Fortress továbbgondolva, de nem pár ezer ember kedvére tervezve, hanem milliókéra. Deathmatch vonalon meg talán a HALO volt a legsikeresebb továbbgondolás, csak az sok PC játékosnak kimaradt.
    A Quake már nagyon sokszor meghalt, az Unreal is. QC se hiszem hogy sokra viszi, de legalább próbálkoznak, ugyanaz mint régen kevés, de olyan hisztis játékos bázisa van a régi játékoknak, akik (szerintem már nem is gamerek, de) a legkisebb eltéréstől is oldalakat rinyálnak, rossz hírét keltve a az újabb próbálkozásnak. Így ebből nem lesz semmi, mert senki se akarja hogy legyen valami.

    /s

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz D@niel #595 üzenetére

    20 éve kvékezgetek, de ha QC kerül a képernyőre, akkor igen gyorsan elhatalmasodik rajtam a "na jó, én ezt nem bírom nézni...".

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

  • Redneck

    veterán

    válasz Synthwave #599 üzenetére

    Detto, ezért nem is értettem az új UT ellenében pozitív QC-s kommentet.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

Új hozzászólás Aktív témák