- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Hálózati / IP kamera
- Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
- Microsoft Excel topic
- Facebook és Messenger
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
félisten
-
Rick4
félisten
válasz FoxiestFox #63803 üzenetére
Kíváncsi lennék egy statisztikára, az előtte- utána egy órában összesen hány szabálytalanságot követnek el a résztvevők...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63803 üzenetére
Igazán? Hát érdekes meglátás, mert mikor felujitották mi bringások voltunk az elsők akiket kitiltottak a hidról..A másik pedig, h egyik oldalon engednek menni az úton, a másikon a járdán kell lavirozni a járókelőket kerülgetve, ami a 30 centis patka végett elég balesetveszélyes..A harmadik a hid végén lévő közlekedés és átkelés, az valami borzalom.
A Szabályok a felvonulás ideje alatt, mivel rendőri felvezetéssel történik, az elején és a végén is rendőr van igy módosulnak ez idő alatt. Nyilván a megkülönböztető jelzést elengedjük és a kötött pályás járműveket is, pld villamos elszoktuk engedni a lehetőség szerint.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
félisten
válasz Valkűr #63806 üzenetére
Szerintem egyből tiltsuk ki róla a gyalogosokat, nem? Csak bringával lehessen átmenni.
Figyelembe kéne venni annak a hídnak a fizikai adottságait.
Így is necces a szélessége, és totál nonszensz, hogy az egyik oldalon már nem is lehet átsétálni.
Autóval is szarabb, mióta levágtak az út széléből.A megoldás egy bringa és gyalogoshíd lenne, ekkora forgalomra és kihasználtságra nem számítottak ennek a hídnak a tervezői.
Esetleg a híd alá lehetne befűzni egy bringasávot, ha jól tudom, a lábai felett van elég hely hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz FoxiestFox #63805 üzenetére
Jó, hát nincs ezzel semmi baj. Még mindig inkább a bringások vonuljanak fel, mint a rózsaszín lelkűek.
Való igaz, minden rosszban van valami jó, akkor inkább tényleg ezek legyenek.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63807 üzenetére
Elég érdekes mentalitással állsz a dolgokhoz...Egy szóval sem emlitettem, h bárkit is ki kellene tiltani, mindamellett, h a legtöbb esetben a bringások az elsők akiket mindig kitiltanak mindenhol, ha történik valami. Csupán ők is egy közlekedési forma és egyre többen vagyunk. Szeretnénk csupán, ha minket is figyelembe vennének. Nekem semmi bajom az autósokkal, ahogy nyilván a gyalogosokkal sem, ez az egész nem erről szól.
A probléma az, hogy van Szegednek 2 hidja és egyiken sem lehet normális körülmények közt, biztonságban kerékpárral közlekedni, akkor úgy gondolom van miért felszólalni, természetesen nem csak a hidakon van gond. Azért az érdekelne, hogy te mivel jársz nap mint nap?
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
félisten
válasz Valkűr #63809 üzenetére
Figyelembe vagytok véve, mint írtam, a Belvárosi híd közlekedési rendjét teljesen összeszarták miattatok, írd le, hogy szerinted mi lenne azon a hídon jó megoldás, hogy a gyalogosok is elférjenek mindkét oldalon, illetve ti se kényszerüljetek szinte az autók alá.
Én csak egy gyalogos civil vagyok, aki szeretett a másik oldalon sétálni.
Tömegközlekedéssel és gyalog járok, igazából sem az autósokkal, sem a bringásokkal nincs bajom. -
-
Rick4
félisten
válasz Valkűr #63809 üzenetére
Sosem azzal volt baj, hogy a hídon bringások akartak áttekerni. Mindig az üt vissza, hogy a kerékpárosok túlnyomó része sokkal gyorsabban megy, mint amennyire hajlandó a szabályokat betartani. Egy éve pont egy ugyanilyen alkalommal kapcsolatos cikk alatt a FB-on a szegedi critical mass-os egyik vezető megpróbálta nekem megmagyarázni, hogy márpedig ő átkelhet a zebrán biciklivel. Hiába magyaráztam, és másoltam be a vonatkozó kresz §-t, ami leírja, kerékpárral hol közlekedhet, és hiába magyaráztam neki at útról, mint hossztengelyére értve meghatározott úton haladásról, nem akarta megérteni, csak hajtogatta a magáét, hogy neki keresztbe is lehet. Így se szimpatizánsokat nem fogtok tudni szerezni, se a jövőben nem lesz kevesebb problémátok A-ból B-be eljutás során. Azt már nem is akarom mondani, hogy az Algyői út mellett lakom, végig ki van téve az élére állított sárga keretes négyzet tábla, miszerint ez főút, ennek ellenére napi szinten elfordul, hogy a járda, és a 20m-re futó szervizút helyett itt tekernek a bringások, ismét csak szabályellenesen. Valamelyik este mentem befelé a városba, három bringás áll az út túloldalán, a semmivel szemben, se kereszteződés se semmi, amikor nekem lehetőségem volt kifordulni, mit csinálnak? Egyik hajtva, másik tolva gyönyörűen elém jöttek.
A gyalogosok nagy része legalább magára kötelezőnek érzi a gyalogátkelőhelyen látható lámpa fényeit, az autósok nagy része szintén, egyedül a kerékpáros enged meg magának olyat, ami nem csak, hogy szabálytalan, hanem veszélyes is. Addig, amíg ezen nem változtattok, ott, ahol sok gyalogos és sok autós van egyszerre, kis helyen, mint pl a hidak, bizony ez az egy eszköz marad. De a bringát tolni nektek se tilos.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63810 üzenetére
Mint a jelmondat is írja, mi csak megoldást keresünk, nekem teljesen jó lenne a másik híd is, de aki mondjuk a családdal akar átkelni a Mars tér, vagy a belváros környékéről az nem fog, nem tud akkorát kerülni, h az Új híd fele menjen.
Nem nekem kell eldönteni, hogy mit kell csinálni, nem vagyok építészmérnök. De mondok konkrét példát, hogy értsd miről is van szó, mi a probléma.
A legnagyobb probléma, míg a felújítás alatt az autós átmehetett addig a bringást kitiltották. Ennek az én, és a legtöbbünk meglátása szerint pont fordítva kellett volna lennie. Az autós áttudott volna gurulni a másik hidra és a bringások, gyalogosok, tömegközlekedés pedig elfért volna egymás mellett a Bertalanon. Ez ugye jelen esetben pont fordítva történt, amit a mai napig senki nem tudott megmagyarázni, hogy miért, még a kivitelező sem!
Az Új híd állapota szintén katasztrofális, mert ott ugyan hely lenne az úton csak épp senki sem mer a családdal áttekerni.Ennek két oka van, az egyik az útszélén lévő 10-15 centis kátyúk amik ledobnak a hídról, a másik a kerékpársáv hiánya. A járdán pedig nem lehet az oszlopoktól rendesen közlekedni, és elvileg ott nem is szabadna. Itt mondjuk a megoldás az utak javítása és a kerékpársáv felfestése lenne. Tervben van egy harmadik híd építése is, nem ártana akkor átgondolni a kerékpárosok helyzetét.
Szóval ezért a jelmondat a Bringázható hidakat. Remélem elég érthetően fogalmaztam, és így tisztul a kép nagyjából.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
tisn
addikt
válasz FoxiestFox #63810 üzenetére
a jo megoldas az lett volna, ha mindket jardan mennek a gyalogosok, bicajosok is, szetvalasztva (bicajosoknak elozni tilossal, bekamerazva, vegen a penzbeszedo zsaruval, akkor viszonylag kis helyen elfernek)
uton csak az autok/esetleg meg a mostani rendszer, annyi valtoztatassal, hogy a jardas bicajut ketiranyu, az uton nincs kerekparos kozlekedes
-
Rick4
félisten
válasz Valkűr #63813 üzenetére
Az autós áttudott volna gurulni a másik hidra
Nem hiszem, hogy bárki ne látná be, ugyanarra a hídra terelni két híd járműveit, mindezt a két híd közötti utcákban elvezetve, illetve úgy, hogy a hídra felhajtás eleve lámpával szabályozott, az totális közlekedési káosz lenne az első fél óra után. Amíg a kerékpáros arra az 500 méterre le tud szállni, addig az autós ezt nem tudja megoldani. Őt a legegyszerűbb minél hamarabb elengedni a célja felé-Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Valkűr
őstag
Kissé elbeszélünk egymás mellett, te ki tudja hány ezer bringásból kiragadtál néhány szerencsétlent és az alapján ítéled meg a bringás társadalmat. Kiragadhatom én is a több száz idióta autóst, gyalogost aki xarik a szabályokra, de nem teszem, mert nem erről szól a téma.
Tudom, h sok idióta bringás van, sokra még én is rászólok menet közben, ahogy van gyalogos és autós is aki felrúg minden létező szabályt. A zebrán átkelést semmiféle törvény nem tilt a mai napig, annyit ír miszerint a zebrán a kerékpárosnak nincs elsőbbsége. Ez nem jelenti azt, h nem is tekerhet át, még akkor sem , ha ezt a törvény őrei ránk akarnak erőszakolni. A szabályokat akkor módositani kell és konkrétizálni akkor lesz érvényes és érthető.
A statisztikát megnézve a balesetek legnagyobb részét a figyelmetlen autósok és a gyalogosok okozzák, nem pedig a kerékpárosok. Ez csak egy információ így végszónak.
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Rick4
félisten
válasz Valkűr #63821 üzenetére
Látod, pont ez a baj a bringásokkal, fogalmuk sincs a rá vonatkozó szabályokról. Pont hogy lehet ott tekerni, ha nincs egyéb, kerékpározásra alkalmas út.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Attix82
őstag
válasz Valkűr #63821 üzenetére
Már sulit elkezdve is el kéne kezdeniük a KRESZ szabályait tanulni, mert jelenleg sok esetben fogalmuk sincs kinek van elsőbbség, hol mehetnek és hol nem.....
(#63824) Tigerteam
Ha nincs kerékpárút, akkor a legbiztonságosabb helyen kell tekerni....azaz a járda. Rendőrök is tévedhetnek.
[ Szerkesztve ]
-
-
Rick4
félisten
válasz Valkűr #63818 üzenetére
Már egyszer leírtam, hogy nem ismered a rád vonatkozó szabályokat, akkor most megteszem még egyszer: Nem ismered a rád vonatkozó szabályokat. A kresz 54.§-a írja le, kerékpárral hol közlekedhetsz, még az is benne van, hogy a gyalogosátkelőhelyen hogy kell közlekedni, ennek ellenére te fújod a jól ismert szöveget.... Kérlek jelöld meg, hol írja, hogy te a gyalogos átlekőhelyen, azaz az út hossztengelyére merőlegesen (definiálva ez lenne az úttesten való áthaladás, amit egy éve a szegedi vezető sem volt képes értelmezni) közlekedhetsz:
Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok
54. § (1)343 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
(2)344 Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(3)345 Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
(4)346 Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
(5)347 A kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.
(6)348 A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot)
visel.
(7) Tilos
a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;
b) elengedett kormánnyal kerékpározni;
c)349 kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;
d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;
e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;
f) kerékpárral állatot vezetni.
(8)350 Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés b) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy
a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,
b) kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,
c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni
nem szabad.
(9)351 A három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a jármű vezetője a 17. életévét betöltötte.
(10)352 A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
(11)353 Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.
Amennyiben persze nem sikerül, veled be is fejeztem az erről való társalgást.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
ritkaság
tag
Sziasztok!
Van valaki aki jól boldogul az Ubuntu - Wine - Virtual desktop világában?
Ha valaki tud segíteni irjon privit és felhívom. Előre is kösz. -
-
Valkűr
őstag
Nálam a kresz annyit ir:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól /KRESZ/ A jogszabály mai napon (2014.IV.2.) hatályos állapota
21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.A KRESZ szerintünk áttételesen fogalmazza meg, hogy átbiciklizhet-e egy zebrán a kerékpáros vagy nem. Van egy szabály, ami megvilágítja az elsőbbséget – ám nem ad választ arra, hogy le kell-e szállni vagy sem:
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
-
Valkűr
őstag
válasz bitpork #63828 üzenetére
A közúti balesetek túlnyomó részét, 59 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, de a közúti forgalmon belüli aránya ennek a csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya az első kilenc hónapban 12 %-os..
Forrás:
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
félisten
-
válasz Valkűr #63832 üzenetére
Jaaa tehát az összes -tehát a biciklis érintettség nélküli- számot veszed alapul. Nem fals kicsit olyanba keverni a zangásokat amiben nem is érintettek és következtetésnek levonni h a sok autós hülye és veszélyes a kerekesekre? Miért nem vesszük ide -ha már- a konyhai baleseteket is?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Rick4
félisten
válasz Valkűr #63829 üzenetére
Pont ez a baj veletek, kerékpárosokkal, akkor legyél te is nyugodtan egy kiragadott példa, hiszen pont ugyanúgy nem tudod értelmezni a kresz rád vonatkozó részeit, mint a többi.
Ugyan, áruld már el, mikor veszed le a szemellenződet?
Ha a kerékpárosokra az 54.§ vonatkozik, és ott le is írják, hol közlekedhet a kerékpáros, akkor miért próbálsz úgy csinálni, mintha ez nem létező dolog lenne, és miért olvasgatod a 21.§-t? Az a gyalogosokra vonatkozik, oda is van írva, ha leszállsz, rád is, ha ülsz, nem rád vonatkozik. Azt keveritek, hogy bizonyos feltételek mellett gyalogúton is közlekedhet kerékpáros, de a gyalogosátkelőhely sosem volt gyalogút, az úton való haladás az a hossztengellyel megegyező irány, az ÁThaladás az pedig erre merőleges. Ennyire egyszerű.. Ja, ne is írj vissza, felesleges.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
Ez a közlekedés-téma mindig hoz egy kis életet ebbe a topikba.
-
Valkűr
őstag
válasz FoxiestFox #63833 üzenetére
Mert a kerékpárosoknak nem kötelezik a kreszt, pedig én betenném az általános iskolai oktatásba...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Rick4
félisten
válasz FoxiestFox #63837 üzenetére
Nem a közlekedésre kell szűkíteni, lehet bármilyen téma, ha egyszer csak idejön valaki, és lövése sincs arról, amiről beszél, én meg fél perc alatt 5 féle módon igazolom az állításomat. Ja, nekem biciklim sincs, szimplán csak ismerem a kreszt, azon túl, hogy naponta alkalmazom, olvasgatni is szoktam, sosem árt.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Valkűr
őstag
Utoljára irom le, mert nem érted vagy nem akarod. Neked egyértelmű mert láttad és tanultad a kresz szabályait. Azt egy szóval sem mondtam, h én nem ismerem, csak annyit irtam, h nem egyértelműen van fogalmazva, a laikusok számára és aki nem tanulta az nem fogja tudni és nem is köteles tudni amig számára ez nem kötelező. Lehet itt vitázni órákat erről de addig amig nincs egyértelmű szabály ami a kerékpárosokra vonatkozik és kötelező mint autósnak a vizsga addig csak szócséplés az egész téma.
Vagy jogsim, idestova 25 éve szóval a kresz szabályaival tisztában vagyok. Nem is a magam nevében beszélek. A személyeskedésedre pedig nem vagyok kiváncsi, örülnék ha ezt kihagynád a témából és inkább figyelmesebb lennél.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
-
Rick4
félisten
válasz Valkűr #63840 üzenetére
Kérlek pontosítd, mekkora IQ-ra van szükség ahhoz, hogy bárki azt a totál egyértelmű, tömör, mindenféle sllangtól mentes egy sort "nem egyértelmű"-ként definiálhassa. Ott vannak a kerékpárosokra vonatkozó egyértelmű szabályok, csak el kellene olvasni, meg az úton alkalmazni. Egyelőre te vitázol a kresz §-okkal, azt meg szerintem teljesen feleslegesen teszed. Nem baj, megállapítottuk, hogy megint egy kerékpárossal több, aki képtelen beismerni, hogy vannak rá vonatkozó szabályok, amiket nem hajlandó sem elfogadni, sem megérteni. Mostmár tényleg ne írj vissza.
Bitpork:
Ráadásul a gyalogosátlekőhely mellett az útra merőlegesen sosincs kerékpárút, nagy tévedés, az nyomvonal, vagyis a kerékpárosok számára kijelölt hely, ahol áttolhatja a kerékpárt.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Valkűr
őstag
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Valkűr
őstag
Kérlek szépen ne ferdíts, én nem veszekedni jöttem ide. Nem a magam, hanem a legtöbb, akár gyermek kerékpáros nevében szólaltam fel. Gyermek is kimehet egyedül kerékpárral adott kor felett, de ettől még nem fogja ismerni a kreszt, és mivel nem is kötelezik akkor mitől kell egyértelmű legyen számára bármiféle szabály? Nem is értem miért rám van háritva ez az egész? Többször leirtam, h nem a magam nevében beszélek, autóval is járok, jártam, tehát ismerem, ismernem kell a szabályokat. Mindegy...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
sss
senior tag
válasz FoxiestFox #63801 üzenetére
Még megvannak.
-
félisten
-
Rick4
félisten
válasz bitpork #63844 üzenetére
Akkor kezdjük elölről: Mint ahogy eddig is mondtam, úton keresztbe nincs bicikliút, az ott egy nyomvonal, ahol a kerékpár áttolható. A képen aki akarja, látja, hogy a kerékpárút merőleges az út hossztengelyére, az úthoz érve ott is van a kerékpárút vége tábla, majd a kerékpárt a nyomvonalon áttolva ismét kerékpárút következik.
Csak hogy egyértelmű legyen, itt van a kerékpáros szemszögéből is:
Természetesen a google képén is csak egy Kiragadott Példa nevű kerékpáros szegi meg a szabályt, ő is csak egy az együgyűek közül, akik nem értik, mi vonatkozik rájuk. Holott neki is ott volt a kerékpárút vége tábla, mielőtt az úthoz ért volna. No comment.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Valkűr
őstag
Ez egy jó példa az emberi hülyeségre...Ha csak áttolni lehet, akkor mi a francnak festették fel, akkor leszáll és áttolja a zebrán ugyan úgy, hiszen amikor leszáll akkor ugyan olyan gyalogos mint a többi, de minek akkor a felfestés Bár erről is olvasni millió dolgot, h itt nem kell leszállnia a bringásnak, hanem a a kereszteződésekre vonatkozó elsőbbségi szabályok érvényesek. Ez utobbit elvileg meg is erősítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság Kommunikációs és PR Osztálya, ha ez az irás valós.
De lehet ezt én értem félre, ezt emeltem ki: . Előbbiek alapján bármilyen úttest keresztezése kerékpárral csak gyalogosan történhet. Kivételt képez az a helyzet, ha a kerékpáros gyalog-kerékpárúton vagy kerékpárúton halad, amelyet átvezetnek egy másik úton."
Az NKH levele így folytatódik: „A kerékpáros a gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosokkal elvileg párhuzamosan halad, elsőbbségadásról ekkor nem lehet szó. Ha ez az átkelő csak zebra, ott nincs mód átbiciklizni, ahogy alapesetben a járda sem a kerékpárosoké, ezért leszállva át kell tolni a kerékpárt a gyalogos-átkelőhelyen. Ha a kerékpáros kijelölt gyalogátkelőhely mellé felfestett kerékpárút-átvezetésen akar átkelni, a párhuzamosságot kihasználva leszállás nélkül is áthaladhat az úton, ha a gyalogosokkal együtt vagy tőlük függetlenül az úton haladó járművektől az elsőbbséget megkapta."
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Kupon kunyeráló
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs