- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- YouTube
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Aliexpress tapasztalatok
- Béta iOS-t használók topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Proxmox VE
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
válasz manya777 #45148 üzenetére
Biztos, hogy rosszabb lesz mint amilyennek most kinéz. A rozsda már csak ilyen. Egyébként a padló kilyukadása a legkevesebb. Többnyire ilyenkor már a küszöbök, az első tornyok és a hátsó futómű bekötési pontjai is oda vannak. És ez már sokkal nagyobb baj. Gazdaságosan ezt javítani biztosan nem éri meg, legfeljebb akkor ha magadnak csinálod.
-
manya777
tag
válasz 2ozzmexy #45150 üzenetére
És hogy mehet át egy autó műszakin ilyen állapotban egyébként? Ez mennyire törvényes? Tavaly októberben vettem az autót. Nem vagyok autószerelő, kellett egy autó melóba járni egy autó kereskedés udvarán álltunk, nem másztam alá, szerelőm sincs akit magammal rángathattam volna, pláne egy 270 ért vett autó miatt. Kívülről semmi rozsda, indult működött. A célnak megfelel alapon vettem. mikor olajat cseréltünk sem tűnt fel , mert nyilván én nem szakember szemével néztem. Levolt kenve alvázvédővel. Előtte eredetiség vizsgán is felemelték, kérdeztem a tagot azt mondta nem lát különösebb bajt. Most ráálltam pár hete aknára váltóolajat csere miatt akkor tűnt fel hogy ilyen centi vastag gipsz darabok vállnak le a baloldali taposó alatt, a fekete máz takarásából. Most volt szerelőhöz és akkor már Ő is mondta hogy Ő még több helyen lát rozsdát. október közepén vettem, azóta nagyjából 2,5 hónapot használtam heti rendszerességgel. Raktam bele durván 1200 km-t... Nem hiszem hogy ennyi idő alatt ment tönkre minden, pláne hogy az a centi vastag gipszet vagy mi az nem én kentem alá. Októberben friss műszakival vettem meg az autót ezét is nem gyanakodtam nagyon...
i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
ncc1701
veterán
válasz manya777 #45152 üzenetére
Okosba áttolták, ne légy naív.
Ha fél éven belül vagy, akkor első, h keresd fel az eladót, h akkor most elállnál az üzlettől. A rejtett hiba kifejezés áll, mert a parasztja ezek szerint tudta, h rohad, és kigittelte/lefújta alvázvédővel, h le látszon. Vagy légy úgy vele, h ez tanuló pénz volt, és legközelebb nézel olyat, ami nem rohad.
[ Szerkesztve ]
-
manya777
tag
válasz ncc1701 #45154 üzenetére
Előbbin gondolkodom erőteljesen. Csak nemtudom ez hogyan működik pontosan. Kinek kell bizonyítania először hogy eladáskor így volt már vagy nem volt még így. És mik a lehetőségeim. De egy próbát talán megér. Persze figyelmeztetett az autó hibáira, ezt alá is írtam. Pl arra hogy a féltengely baloldalt cserére szorul. Ami azóta orvosolva is lett, de természetesen az hogy szétvan rohadva az alvázvédő alatt arról kuss volt. Sőt, ha jól rémlik még bizonygatta is szóban hogy ez bizony teljesen rendben van ez az autó korrózió szempontjából. Amit nyilván már nehezen bizonyítanék mert csak szóban hangzott el.
i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
manya777
tag
Nem, nem vártam tőle olyan sokat. Annyit talán hogyha a kopó alkatrészeket kicserélem, kicseréltetem, néhány évig mondjuk 3-4 még elgurulgatok vele melóba meg vissza. nem viszem autópályára, nem rallizok vele, csak napi 20-25 km heti 5 ször. Ehhez képest 4 hónapból 2,5 hónap használat után úgy áll hogy lehet nem éri meg csináltatni már. Lehet a mai világban 270 ezer nem pénz, de azért ennél többet vártam
i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
Freebush
csendes tag
Sziasztok!
Kerestem a neten és itt a fórumon és nem találtam megoldást.
Miért van az, hogy a 2006-os Suzuki Swift II alig használt, új hátsó ablaktörlő gumija egyszerűen leszakad? -
nagyúr
-
őstag
válasz Freebush #45158 üzenetére
nekem kb. 1-1,5 évet bírt a gumi - lehet kapni csak ilyen gumicsíkot, és azt cserélni, én elsőre így orvosoltam
Mivel csillaggarázsban áll, így fokozottan terheli minden, én annyira nem lepődtem meg rajta. Most vettem egy új lapátot 2-3 hónapja, meglátjuk ez meddig bírja"... and I hope you have a great day!"
-
ncc1701
veterán
válasz Napfénysüti #45160 üzenetére
Ez is igaz.
-
kenguru99
aktív tag
válasz manya777 #45156 üzenetére
"De egy próbát talán megér."
Nem így állj hozzá. Haladéktalanul írásban jelezni kell az eladónak a problémát. Fél év szavatosságod van, a törvény egyértelműen téged véd pont az ilyen rejtett hibák miatt. Kérheted a hiba kijavítását, árcsökkentést, vagy elállhatsz a szerződéstől. Keress meg egy ügyvédet aki járatos fogyasztóvédelmi területen, az tud írni egy szakszerű levelet.
Legközelebb pedig a vásárlás előtt feküdj az autó alá. -
manya777
tag
Szóval ha csak 270 k egy autó és elakarom adni teljesen rendben van ha kikenem az alját gipsszel, lefestem és eladom úgy? Vagyis szándékosan elrejtem a hibát, aztán a másik csináljon vele amit akar, mert a 270k már nem pénz? Ha úgy veszem el hogy látom itt ott rozsdás azt mondom ok, de ha ott helyben hanyatt vágtam volna magam sem láttam volna semmit rajta max ha csavarhúzóval kezdem el böködni az alját random helyeken. Az meg hogy ez így átment a műszakin. Az a hely is megérne néhány kérdést ahol ilyenekben partnerek. Két 6 év alatti gyerekem van. Velem voltak mikor az autót vettem is. Jó hogy ha későn is de már tudom hogyan néz ki az autó alja, biztos bele többet nem ülnek. Kb összecsukódna mint egy papír ez az autó ha belém jönnének... Szóval nem hiszem hogy a 270 k itt a nagyobb kérdés, inkább ez a mérhetetlen embertelenség, hogy pénzért bármit.
i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz kenguru99 #45163 üzenetére
Úgy tudom nem fél hanem egy év a szavatosság magánszemélyek között, de a bizonyítás a vevőt terheli. Bár ebben az esetben ez egyszerűnek tűnik, de a szakértői vélemény vagy az ügyvéd pénzbe kerül. Az értékre való tekintettel nem biztos, hogy kifizetődő.
Jelen esetben már mindegy, de a jövőre nézve a megelőzés az ami megéri. Ilyen korú autónál érdemes a típus hibáit megismerni, szakszervizben/szakemberrel megnézetni. Ez sokkal olcsóbb, még ha kidobott pénznek tűnik is ha elmarad a vétel.
-
beef
őstag
válasz Pist@bácsi #45166 üzenetére
Magánszemélynél 1 év, cégnél 2 év a szavatosság (ez utóbbi esetben a szerződésben eltérhetnek, de minimum ott is 1 év).
Az adás-vételi papíron ezért célszerű beleírni azt is tételesen, hogy milyen ismert hibákról tájékoztatta a vevő az eladót. Ez mindkét félnek érdeke, mert később elég nehéz megmagyarázni, hogy ki mit mondott. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz manya777 #45165 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de már kb. 5-10 éve így néz ki a magyar használtautó piac, és ezt mind magunknak köszönhetjük, vagyis nem de mind1 jelen helyzetben. A japán autó rohad, a franciában döglődik az elektronika, az olaszt hagyjuk a németben meg annyi a km hogy nem adsz érte pénzt. Így megy ez sajnos. Mivel kereskedőtől vetted (ha nem helybenhagyásival vette át) akkor 1 év a garancia, de ne fűzz hozzá nagy reményeket...
Sajnálom hogy megszívtad, de most keress egy karosszéria lakatost, vagy legalább szedd le az alvázvédőt hogy megtud mekora a baj. Látom van aknád, úgyhogy az újrakenés sem lesz kivitelezhetetlen. Előre szólok, ha 1 millióért nézel használtautót, azok sem jobbak, de a 2-2,5 millás ársávban is ilyenek a Mazda6, Toyota Avensis, Honda Accord kategória. (és valamilyen csoda folytán azokban is ennyi a km )
Műszakizni... hagyjuk már, volt egy hasonlóan szép állapotnak örvendő Skodám a '90-es évek végén, azt biciklivel jártam műszakiztatni... (a vizsgaállomáson mondták: "Jövőre ne hozd ide ezt a fost... ") Drágább volt így, de leműszakizott...
Hogy a gyerekeidet nem ülteted bele? Látod látod, nem csak a biztonsági gyerekülésen lévő matricát kellene ellenőrizni a rend éber őreinek... Megértelek, mi ezért vettünk újat, még ha ki is pucoltam a családi kasszát vele, így kerültem én is ide.
Sajnos a Te sztoridból 12 egy tucat, Dunát tudnék vele rekeszteni annyi ilyen ember van, tudom hogy 270k nagy pénz neked (ha millióid lennének a bankszámládon, akkor te is újat vettél volna), de ezért a pénzért ilyet kapsz manapság, a nepper meg keresett rajta vagy 150et, ami még leadózva sem rossz, betéved havonta két palimadár és már jobban keres mintha alkalmazottként dolgozna valahol."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45168 üzenetére
Asszonynak vettünk 3 éve egy akkor 8 éves toyota yarist, az nem rohadt, de már volt felületi rozsda. Szerelő havernál hétvégére kértem egy helyet az emelőn, kapott 2 réteg korantos rozsdaátalakítást (természetesen mosás után), futóművet is lekezeltem, amennyire tudtam, szétszedés nélkül. Utána a futómű kapott 3 réteg feketét, az alváz meg 3 réteg bitumenes alvázvédőt. Azóta minden évben alánézek, ahol kell, javítom, de egyelőre fasza.
Új autót meg ha vesz valaki, akkor rögtön illik alváz-üregvédelemre vinni. Már feltéve, h nem 4-5 évente vesz újat, mert akkor szopjon az új tulaj majd vele.
-
zzz03
őstag
válasz 2ozzmexy #45168 üzenetére
fel eve adtam el 2001es 1.8t 20v octavianat, majdnem 1 millioert 450.xxx km-rl. azota hiba nelkul teljesit az uj tulajnal. igaz addig csak 1 skoda szerviz latta rendszeresen es a szervizkonyve is valos volt. rozsda nem volt rajta sehol. azert lehet talalni manapsag is jo hasznaltautot, csak az draga lesz. de nagyon ritka. 5honapig kerestem 1-5 ev kozotti hasznaltautot max 5millaig, de mind siralmasak voltak ezert is vettem egy uj s-crossot, ami meglepoen jo es eddig semmi gond vele :)
-
2ozzmexy
aktív tag
Most írtad le hogy 450k km volt benne, ha annyira jó volt, miért is adtad el?
Ezzel a futásteljesítménnyel a piacon az életben nem adod el, mert meglátja a vevő és megy tovább a tekertórás import autóhoz, mert abban csak 160k van azzal a felkiáltással hogy "ha a duplája a valósfutás, még akkor is kevesebb"... Érted már mi ezzel a dologgal a baj?
Igen, tudom hogy ilyen, én az őrületbe kergettem a nejemet a mazda6 kombi 2.0 benzin kereséssel, olyan 7-8 éveseket néztem 2-2,5 millió körül, de mind moslék volt. Volt olyan (ahogyan a "becsületes nepper" mondta) lassítottam, jobb oldala gatya, a bal ótvar, fék, kuplung, R fokozat és kitolattam...
Elautóztam kb 100k-t csak üzemanyagban és még mindig nem volt meg a megfelelő verda, mert ha Pest megyében nem találtam használhatót, akkor máshol sem lesz. Néztem neppereknél, magánszemélyeknél, utóbbinál volt olyan hogy azt sem tudta hogy megnéztem, kint hagyta a kapu előtt, egy lejtőn állt, szürkületben mentem, a tompított bevilágított alá és eleget láttam...
Az elsőmegnézésnél a 90%-ára milliós tételekett kellett volna költeni, amivel mentem nézni (2001-es corolla 1,4 benzin) jobb állapotban volt mint amiket néztem és kevesebb volt az alján a rozsda...
Mi is ezért vettünk Vitara-t, mert amennyit rá kellett volna költeni 2-3 éven belül azokra az autókra (vételárral együtt), azt betakarta az új Vitara ára is, és akkor inkább az új garanciával...
Szomorú a helyzet, de manapság szerintem nem szabad használtautót venni, neppertől meg főleg nem... remélem szépen lassan kikopnak a forgalomból ezek az autók és akkor beköszönt egy új korszak, ami még rosszabb lesz mint a mostani."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #45171 üzenetére
"Szomorú a helyzet, de manapság szerintem nem szabad használtautót venni, neppertől meg főleg nem..."
Azért ez így erős túlzás, pl. a TotalCar elég sokat tesz szerintem azért, hogy annak akit nem is annyira érdekel az autózás, legyen fogalma arról, hogy milyen a piac, és ne etessék meg akármivel. Nemrég volt (talán pár hónapja) egy cikk pont a Swiftről, hogy nagyrészt már rozsdahalmok járják az utakat, motorikusan nincs velük gond, de vételkor oda kell figyelni, hogy az adott példány hol-mennyire rohad. Természetesen ebből is vannak garázsban tartott patika példányok, csak ki kell várni..Kell pénz. Aztán ki kell nézni azt 2-3 típust, amire az adott keretből az ársáv közepét-tetejét meg tudjuk célozni, és még marad legalább 15-20% az egyéb költségekre. Aztán fel kell készülni a típushibákból, melyik motorral érdemes, melyik kerülendő stb. hogy lehetőleg ne a legproblémásabb kombót vegyük. Ha az egész kinézett típus kerülendő, akkor kell keresni másikat, hiába tetszik. Vagy el kell fogadni, hogy nem racionális, hanem érzelmi alapú lesz a döntés, és úgy hozzáállni a költségekhez is.
Aztán jöhet a keresés. Szerintem érdemes néhány példányt, lelakottabbat is kipróbálni, hogy legyen viszonyítási alap.
Utána pedig mehet a fórumozás - ha van, akkor típusspecifikus - FB csoportok stb, figyelni a felkerülő friss hirdetéseket.Vagy lehet ezt az egészet fordítva. Lehet engedi az igényekből, és keresni egy patent állapotú "bármilyen" autót, ami megbízható, volt gazdája, nem betegágy, és meg kell venni. Bele kell ugrani szintén néhány csoportba, és "csak úgy" várni az alkalmat egy jó vételre. Persze kinek van erre ideje..
Viszont egy átvizsgálás vétel előtt szerintem is kell, főleg neppertől származó autó esetén, biztos ami biztos.
"... and I hope you have a great day!"
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #45173 üzenetére
Akkor ezért látom hogy sokan ki sem cserélik, csak el van emelve a kar a hátsó szélvédőről? (többnyire üresen lapát nélkül)
Vagy az abszolúte olcsójános csak egy nylon zacskót húz rá, az igényesebb kötegelővel is rögzíti...
Hova tart ez a világ... mennyibe is kerül? 3-5 ezer forint?
A corolla sedan volt, de az is reggelire ette, a Champion-t, a Valeo-t, a Bosch-t, aztán bepöccentem és vettem rá aeroblade-t az Auchanban 600HUF/db áron, de vettem 4-4et (2 féle kellett a kocsira), aztán a csomagtartóban keljfeljancsiztak amíg rájuk nem került a sor, így az 51-es út szélén állva is ki tudtam cserélni (sajnos erre is többször volt példa).
Így ha a szomszédot lapátcsere közben káromkodva találtam meg, akkor tudtam hogy eltörte az egyetlen adaptert ami jó a kocsijára, de nekem szerencsére minden típushoz volt egy-egy zacskóval, szóval jól össze is haverkodtunk.
Ha találtok vmi OEM megoldást rá, vagy gyártót, akkor szóljatok, mert ezek szerint a Vitara sem lesz kivétel.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zzz03
őstag
válasz 2ozzmexy #45171 üzenetére
azert adtam el mert 2001-es, tehat sajna fiatalabb mar nem lesz illetve most volt lehetoseg masikra valtani. hahu-n is ezzel a futassal hirdettem. hivogattak azert. sokan mondtak h sok a kilometer erre csak annyit valaszoltam, h valoban sztem ez nem az on autoja lesz. viszont hallasra es leraktam. 2honap hirdetes utan elvittek. olyan ember jott ra aki octaviat keresett es mar vegig jarta a palettat (nyilvan a tarcajahoz merten). allitasa szerint a piacon magasan a legjobb allapot volt az enyem. ;) el is vitte. azota se volt vele semmi gondja.
-
Kicsirics77
veterán
Sziasztok.
Elfigyelgetve az elmúlt évek időjárását, lassan aktuális lesz majd 1 garnitúra gumi a Vitarára.
Melyik 4 évszakos ami ajánlott?
Válaszokat előre is köszönöm.
Jöhet 16" és 17" méretben is.[ Szerkesztve ]
.... .- --... -.- ..-. . -.- .-. .- ..-. - .-- . .-. -.- .-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kicsirics77 #45177 üzenetére
Itt kérdezz körbe: [link]
Amúgy: Nexxen 'N Blue 4 season, vagy Michelin CC+..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz Kicsirics77 #45177 üzenetére
Quadraxer 2, Quatrac 5 Michelin CC+-al jó tapasztalatok vannak, tudtommal Nexen 4 évszakosával is. Quatrac 5-t használok 2 éve, eddig nagyon jól teljesített.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ncc1701
veterán
válasz Kicsirics77 #45177 üzenetére
Én michelin cc+-t vennék.
-
dethroner
veterán
válasz blakey #45180 üzenetére
Csak halkan jegyzem meg, hogy egy használt tesztet szívesen olvasnék mondjuk 2 éves négyévszakos gumikról. Mert hogy új állapotban sokszor elég közel teljesítenek a szezonális gumikhoz az oké, de hogy viselkednek amikor már van bennük 20000 km nyári 50 fokos aszfalton futás? Utána nagyon kíváncsi lennék mit tud akár nyáron, akár télen a már említett hasonló életkorú szezonális abroncsokkal szemben?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #45182 üzenetére
Azért ez így alma a körtével...
A 4évszakos gumi (magánvéleményem szerint) egy jó kompromisszum, még akkor is ha drágább mint a szezonális 2 szett együttes ára, de sajnos kompromisszukat hordoz magával. Nem lehet úgy vezetni vele, mint a 2 szettel, bár aki keveset megy és nem boyracer...
Azért az agyondícsért 4évszakosokat én is megnézném mondjuk 3-4 évesen (ez a gyártó szerinti életkor fele), úgyhogy nyáron a 35+ fokban 150-el nyomták neki a pályán, télen verették latyakos-sós/jégbordás/kátyús úton esetleg hólánccal (nyelvtannáciktól elnézést kérek, mert ezt a szót leírni helyesen...), hogy akkor mit tud mondjuk egy heves esőben vészfékezés, "rénszarvas manőver" közben nyáron egy 3-4 évet futott nyárihoz képest amit normálisan tároltak télen. Nagyon érdekelne, bár most aszem megtaláltam az enyém tökéletes helyét... [link] Ha bevállik hirdetni fogom mint a szentigét.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #45182 üzenetére
A gumis topikban volt korábban linkelve egy ilyen teszt, keresd meg, ha érdekel.
Nekem épp most 2 évesek a CC+-aim, habár km kevesebb van bennük (durván 15k), ezalatt a minta durván 1 mm-rel lett kevesebb, de érzésre nemigen veszítettek újkori teljesítményéből. Én a szárazon fékezést szeretem benne a legjobban, még az EBC Yellowstuff betétekkel is csak nagyon ritkán darál az ABS. Ugye ez eleve nyárias keverék, az előző két nyáron is simán verte mindenben a Hankook K435-öt. Tudom, eco gumi, de ez fut a másik autón, így párhuzamot is csak ezzel tudok vonni.
Az elmúlt télen sem volt semmi para, egyedül a sónedves, fehér aszfalttal gyűlt meg időnként a bajom (kereszteződésbe beslisszanás helyett egy helyben kaparás vagy picike, de kontrollálható alkotmányozottság kanyarban), de azon bármelyik másik téli gumi is elvérzik ugyanúgy. Jeges-havas hegyekbe viszont nem járok, arról nem tudok nyilatkozni. Rendszerint csak Móváron belül mozgok, ritkán M1 és Győr.9,5/10 would buy again
szerk.: Hű, de régen jártam erre, pár napig valamiért kiesett a pikszisből ez a topik.
szerk. 2: (#45183) 2ozzmexy - és nem boyracer...
Én sportos stílusban vezetek, és a CC+ elég jó partnernek bizonyul. Meg úgy a Michelineknek általánosságban merevebb az oldalfaluk, mint más gyártók termékeinek, így simán beveszem ezt a kanyart 40-nel, míg mások 20-30 között csak.[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz 2ozzmexy #45183 üzenetére
Ez elég érdekes téma, mert én eddig az összes téli gumimat kidobott pénznek érzem az ablakon. Gyakorlatilag néhány év alatt annyira degradálódik az anyaga (nem a barázda mélységével volt gond), hogy kukába landolt az összes, olyan volt, mint ha bakeliten kocsikáznék. Azért bosszantó, mert sosem a paletta aljáról vásároltam.
Szóval inkább a 4 évszakos lesz a következő, azt remélhetőleg "lejárom" addig, mielőtt ez bekövetkezne. -
2ozzmexy
aktív tag
Igazából két táborra van szakadva a gumis topik, az egyik szerint bőven elég a 4 évszakos, mert nincsen 1méter hó meg brutális fagyok, a másik a két külön szettre esküszik.
Van egy harmadik is, akik a józan logikával azt mondják hogy attól függ. Ha nem mész évi 30-50ezret és letakarított úton jársz, akkor a 4 évszakost neked találták ki. A szüleimnek vettünk 4 évszakos gumit, mert 60+ évesen nem várom el tőlük, hogy a pincéből felhozzák a krokodilt és a belváros közepén kereket cseréljenek, majd a leszedett szettet mossák, szilikonozzák, lecipeljék a krokodillal a pincébe stb. Jómagam még megcsinálom, mert fel tudom emelni a karom és hajlik a térdem és féltem a gyári alufelnit. A 4évszakost azért vettem meg, hogy megspóroljak egy db pótkereket. (így nem kell minden szezonra egy külön pótkerék)
Nekem hiába megyek keveset nem lenne jó, mert én szeretem nyomni neki, persze ésszel, de én utálom a tötymörgést, azokra az autósokra én két háztömb alatt 4-et verek.@tboldi: "Hű, de régen jártam erre, pár napig valamiért kiesett a pikszisből ez a topik."
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45183 üzenetére
Dehogyis almát a körtével hasonlat. Szezonálisat és a négyévszakosat is közlekedésre használod, mindkét típusnak megvannak azok a mérhető, összevethető paraméterei, amikre egy tesztnél szükség van. Pont ezért érdekes összehasonlítani, mert attól hogy valaki azt mondja hogy pl. neki bőven elég a négyévszakos mert keveset megy, de azért arra kíváncsi lennék hogy ha egy nyáron szétjárt négyévszakos télen eltűnő tapadása miatt megtöri az autót, akkor is úgy gondolja-e, hogy vállalható kompromisszum volt, mert hát spórolt vele addig is pár tízezret.
Én se megyek sokat, egy évben >10000km, de nem gondolnám hogy pénzben ki tudnám fejezni a saját, vagy az utasaim testi épségének az értéket.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pjen
félisten
-
Pist@bácsi
őstag
Igazad van, volt szerencsém nekem is, sőt teherautókon a mai napig alig találsz téli gumit. És valamilyen okokból nem is kötelező. Mármint idehaza.
De ettől még neki is igaza van, a biztonságot (vagy biztonság érzetet) nehéz forintosítani. Ellenben a közlekedésben annyi változó van, hogy önmagában egy jó gumi nem garancia semmire. Baleset megelőzésében/elkerülésében az emberi tényezőn múlik a legtöbb. -
pjen
félisten
válasz Pist@bácsi #45189 üzenetére
Volvo busz tükör radiálon,tél közepén.
-
dethroner
veterán
Lehet ezt a végtelenségig egyszerűsíteni, hogy pl régen kezet se mostak az orvosok boncolás és szülés levezetése között, mégse halt meg minden újszülött, vagy hogy nagyapád az árvák könnyét is megitta, elszívott 2 db taplas cigit naponta, ennek ellenére ha részegen nem tapossa agyon a szomszéd lova trágyahordáskor, még a mai nap is élne és 120 évet töltené be, stb stb.
Nem véletlenül vannak a közlekedésben különböző fejlesztések, azok nem csak arról szólnak hogy a gyártók jól lehúzzanak, hanem igenis a baleset megelőzése és az abban szerzett sérülések minimalizálása a cél. Én azt elfogadom ha valakinek pár tízezret nem ér meg a biztonsága, leszarom, dögöljön meg. De ha az a spórolás miatt jön belém, okoz nekem kárt, testi sérülést, akkor azt hogy fogadjam? Nem volt kötelező a téligumi, és hát megcsúszott az a 3 éves négyévszakos, hát van ilyen, na bumm.
Gondolom hasonló helyzetben te is csak vonnál egyet a válladon és dobnál egy szál virágot a gyereked koporsójára, ugye?[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Hego
tag
válasz dethroner #45193 üzenetére
"A június első hetében végzett, mintegy 200 autót szemléző Nyárigumi Kommandó eredménye szerint az autósok csupán 65 százaléka váltott nyári abroncsra, harmaduk (33%) télivel autózik még, a négyévszakos abroncsot használók aránya pedig 2 százalékos. Az előző években, 2016-ban és 2017-ben a mérések egy fokkal jobb eredményt mutattak, mindkét évben 26 százalékos volt a júniusi téligumi-használók aránya - írja közleményében a a nonstopgumi és a Használtautó.hu."
Szerintem ezek után inkább örülnöd kéne, hogy van akinek 4 évszakos van fent.i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #45193 üzenetére
Én mint négyévszakos-felhasználó szerintem kijelenthetem, hogy rendelkezem némi tapasztalattal, legalábbis a CC+-szal kapcsolatban, és egyáltalán nem érzem ennyire tragikusnak a helyzetet. Mondjuk azért is választottam ezt, mert a legtöbb teszt szerint a CC és a CC+ a legtartósabb a 4S gumik között, több év után is elég jól megközelítik az újkori teljesítményüket, plusz több km-t is bírnak a konkurenciához képest. És simán tapadnak olyan jól, sőt, bizonyos területeken határozottan jobbak is, mint pl. a WagonR-ünk átlagos, középkategóriás Hankook téli és nyári abroncsai.
De amúgy az is tök jó ebben a mostani átmeneti időben, a reggeli 4-5 fokra is megfelel a gumim, meg a délutáni 15-re is.
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
teljesen nyilvánvaló hogy egy profi sofőr ott is megfogja az autót ahol a 40 éve 1 millió km-et levezető gyakorlott autós sem, de azért ne gondoljuk már azt hogy a fizika törvényeit felül lehet írni. szóval lehet nagy az önbizalom is, meg a - tényleges - tudás is, de van amikor tök mindegy, akkor viszont lehet utólag filózni azon, hogy jobb lett volna e egy másik gumi vagy sem. Mondanám, hogy nekem mindegy, de ha nekem csúszik szembe valaki e-miatt, akkor annyira nem.
-
pigmeus
tag
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy akinek Vitarája van 1.4 turbó gl+, milyen tapasztalati vannak a belső kopással kapcsolatban, illetve mennyire kopik a külseje? Népítéleten olvastam olyat aki panaszkodott, hogy kopik le a festék, illetve az ülést már ki is ülte, foszlik a kormánynak a bőrözése stb.. ez mennyire valid? Lehet én is újdonsült tulaj leszek
-
2ozzmexy
aktív tag
Azt a leborultszivarvégét... nem tudtam hogy ekkora indulatokat fog a 4évszakos gumi szítani (na ezt a szót tuti nem így kell leírni ).
@dethroner: Erről megoszlanak a vélemények, a biztonság nem beárazható, de a gumigyártók azért megpróbálják... A 4évszakos elég lehet egy várost el nem hagyó anyataxira vagy pl a szüleimnek, akik ha esik az eső vagy a hó vagy jegesek az utak, a garászból sem jönnek fel a kocsival. Az Auris alja makulátlan, holott 13 éves... életében kétszer látott havat, mindkétszer én indultam el vele (2 kerülettel arébbra és vissza), mert a többi éppen a szerelőnél állt sorba... Annak az autónak a bejegyzett csúcssebessége 150km/h, amit (tapasztalatból mondom) kizsírozott szakadékban zuhanva sem ér el...
@pigmeus: Szerintem az új hbyrid-el ilyen tapasztalata senkinek sem lesz. Én novemberben vettem, de az még nem hybrid (hálaazégnek). Csillaggarázsban áll a kocsi, még nincsen ilyen gondom. Viszont ha belsejében pont az a jó, hogy a kutya után is ripsz-ropsz ki lehet takarítani, kell hozzá egy szivargyújtós porszívó meg egy csomag nedvestörlő (Lidl-s nettó gagyi, ha a kölykök hátsójára jó, akkor a kocsi műanyagjaihoz is). Egy körömkefe még jó szolgálatot tesz, de azért valami normálisabb huzatot vegyél rá. A kormányomról fentebb találsz képet, még a könyöktámaszt nem oldottam meg, mert közben a régi kocsitól megváltam és nem azzal voltam elfoglalva...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #45199 üzenetére
Ha nem próbáltál 4 évszakos gumit akkor nincs értelme agyalni, hogy kinek jó vagy sem. 20 évig külön szetteket használtam, meguntam, nehezen de váltottam. Azért nehezen, mert túl sokat olvastam hasonló véleményeket, mint itt, hogy erősen kompromusszumos, stb. 2 év alatt semmilyen körülmények között nem éreztem azt az erős kompromisszumot. A következő is 4 évszakos lesz, természetesen jóminőségű, mert bármilyet én sem veszek. Annyi adalékot még hozzá tennék hogy a Quatrac 5 sokkal jobb volt már nyari körülmények között is, mint a szalonból kigurult Conti EcoContact. Azt is vegyük figyelembe, hogy a vásárlók 1-2%-a cserél gumit a szalonból való kijövet után., mert az sem normális, hogy egyből azzal kell kezdeni, azért én adtam neki 4 hónapot és csak utána vettem 4 évszakost.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!