Új hozzászólás Aktív témák
-
priusz
aktív tag
válasz Matyó83 #1582 üzenetére
Először is üdv a klubban! Kezdésnek elegendő, bár szerintem egy telére még szükséged lehet. Ami elérhető áron van és ajánlható az a Tamrom 55-200 vagy esetleg egy régebbi minolta obi.
Azt, hogy a későbbiekben mire lehet szükséged azt csak te tudod megmondani.
Használd a gépet és ha valami igényed nincs lefedve akkor jelezd és segítenek a fórumlakók.
üdvHa valakit esetleg érdekel Minolta Af 70-210 F4.5-5.6 II eladó!!:katt
[ Szerkesztve ]
Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
priusz
aktív tag
válasz Matyó83 #1584 üzenetére
Végtelen állásra egy módszer: "egy távoli lámpán állítsunk élességet (kis szerencsével az AF is "megfogja"), vagy készítünk próbafelvételt, majd a fényképezőgép kijelzőjén látott képet analizáljuk — lehetőleg teljes nagyításban."
A sigmát nem ajánlják elég rossz véleményeket olvasni róla. Nézegess képeket, amik ezekkel készültek. Ha neked elfogadható a minőség akkor uccu neki.
Itt találsz elég sok tesztképet, véleményt a lencsékről: dyxum.com
Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
priusz
aktív tag
válasz Matyó83 #1586 üzenetére
Hát ezek még olyan kezdeti kattingatások, de van egy kettő ami tetszik! Kicsit ki kell mozdulni és érdekes témákat kell keresni, vagy hétköznapi dolgokat más szemszögből.
A két obival képek máshonnan: sigma 70-300
és tamron 75-300Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
johnjohn
addikt
válasz Matyó83 #1592 üzenetére
Már csak az első kettőt kapni. Az 55-200 nagyon szépen rajzol, viszonylag kicsi, és jól használható, ha van elég fény.. Viszonylag lassú az AF.
A 70 -300 is jó, de szintén elég sok fény kell hozzá, és max. 250 mm-ig lesz igazán használható. Használtam mindkettőt.
Keress használtan Minolta "Beercan"-t. -
priusz
aktív tag
válasz Matyó83 #1594 üzenetére
Amit linkeltél minolta sem rossz(nekem is van egy eladó), de beercanek odaverik. Viszont azok nehezebbek és dupla az áruk.
Ja és használt motyókat itt is hirdetnek, érdemes böngészni: index minolta AF adok-veszek
[ Szerkesztve ]
Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
Szten Márs
nagyúr
-
őstag
válasz Matyó83 #1659 üzenetére
Szentbeszéd on
"tényleg jó kis obi ez? egy kicsit azért aggódom, hogy sz*rt veszek..."
Nos, kérem: vásárlás elôtt mindig gyôzôdj meg, hogy amit veszel, az megfelel az igényeidnek...
Szentbeszéd off
Amúgy szerintem kezdetnek teljesen jó. Mit fotóznál vele? Vagy csak úgy "általánosságban" használnád?
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Matyó83 #1663 üzenetére
hály!
hát, mint látod, a Minolta 75-300-ak közül ez a leggyengébb, de ettől még biztos lehet jó fotókat készíteni vele.
én most egy 75-300 New-t szereztem be, már korábban is használtam ilyen obit, igen kellemes darabnak tartom. persze ez is f4.5-5.6, tehát nem féynerős, de 300-on is szép éles a képe.
amúgy partyfotózásra egy ilyen fényerőtlen tele baromira nem alkalmas, szerintem. -
őstag
válasz Matyó83 #1678 üzenetére
Semmi baj, mindenki így kezdi (én is - sôt, én is csak "egy lépéssel" vagyok elôtted...). A használt Minolta vakukkal szerintem nincs gond, a 3600HS(D)-t és az 5600HS(D)-t tudom ajánlani, elôbbi úgy 35K-ért, utóbbi 50K körül szokott elôfordulni. Itt tudsz nézelôdni, 3600-as elég gyakran elôfordul. A feje mondjuk csak fel-le állítható, nem forgatható - a gyakorlat mondja majd meg, ez mennyire korlátoz téged. Sigma-t semmiképp ne vegyél, talán még a Metz vakukat szokták javasolni, ezek újonnan is elég jó árban vannak.
-
őstag
válasz Matyó83 #1681 üzenetére
"vannak olyanok, hogy 36-os kulcsszám. meg 58-as...stb. ez mit takar?"
Ezt hívják "kulcsszám"-nak. Dióhéjban: ez a vaku "ereje", póriasan fogalmazva. Minél nagyobb a szám, annál "erősebb" a vaku. (Ennél persze ez egy bonyolultabb fogalom, de így a legegyszerűbb most értelmezni) Ez itt egy jó kis olvasnivaló a vakukról.
"És Te merre felé asszociálódsz?"
Még én sem tudom... egyelőre a magam örömére csinálom. Érdekel a művészi oldala is a dolognak, talán most vagyok ott, hogy már nem érdekel (annyira ) a technika része... Meglátom, mi lesz belőle.[ Szerkesztve ]
-
wector81
csendes tag
válasz Matyó83 #1696 üzenetére
Plussz szín - általában kék, lila, zöld.
Legfeltűnőbb, ha lefotózol egy fakoronát, és a képet eredeti méretben megnézed monitoron. Az ágak szélein fog megjelenni (CA=Chromatikus Aberráció, azaz színtorzítás), jó esetben kevésbé, rosszabb esetben néha mármár olyan vastagságban, hogy egy vékonyabb gally mellett a lila meg kék csík olyan vastag, mint maga a gally... A kép szélei felé ez fokozottan jelentkezik. Rekeszeléssel korrigálható, leginkább - az erre hajlamos (szinte kizárólag zoom) obiknál - tág rekeszen, tele állásban a legfeltűnőbb. Minden gyártó igyekszik ezt mérsékelni, az erre vonatkozó utalás az obi nevében általában szerepel is, pl APO néven. -
ttower
aktív tag
válasz Matyó83 #1702 üzenetére
köszi a linket.
partifotózáshoz én egy 20/F2.8-as(előtte 28/F2.8 volt) objektívet használok egy a350-es géppel. az objektív miatt bőven elég a beépített vaku is, illetve nemegyszer nem is kell használnom(tömeg fotózása). nekem ez a legtöbb esetben elég, bár én egy alagsorból kialakított diszkóban szoktam fotózni (kicsi a tér, elég a fix obi).
It's not a bug until it is in production. | Wake up and smell the ashes.
-
őstag
válasz Matyó83 #1710 üzenetére
"ha a rekeszérték alacsony PL: 5 vagykisebb, akkor az nagyon nyitva van ugye? ha pedig a szám nagyobb akkor szűkül a rekesz? és ezzel a bejutó fény mennyiségét szabályzom" - igen
Az expozíció kompenzálással is +/- irányban tudsz változtatni a kép világosságán, ha túl sötét/világos lenne.
Kérdésed második felére válaszolva: ez a szenzor előtt lévő piszok. Minél szűkebb a rekesz (nagyobb az "f" szám), annál jobban kivehető. Mivel eltérő nagyságúak lehetnek, ezért tűnik úgy, hogy "változik a helyük" a rekesz változásával. Valójában más rekeszen más méretű piszkot látsz.
A megoldás erre egy körtepumpa, amivel ki tudod fújnia a piszkot a házból. -
wector81
csendes tag
válasz Matyó83 #1710 üzenetére
Minnél kisebb a rekesz-szám (pl. 1.4, 2.8, 3.5), annál több fényjut be. Ezt tudod kompenzálni iso csökkentéssel illetve záridő növeléssel, esetleg expo korrekcióval mínusz irányban. De a rekesszel szabályzod a mélységélességet is, illetve a kettő szorosan összefügg. Minnél kisebb a rekesz szám, azaz tágabb a blende, annál kisebb mélységélességed (fókusz pont előtt-mögött kicsi az éles-tartomány). Ha szűkíted a rekeszt (8, 16, 32 stb), a mélységélességed nő, az éles-tartomány tágul, előre is, hátra is (hátra jobban).
Ugyan azt az expozíciót érheted el:
tág blende+rövid záridő+közepes iso
szűk blende+hosszabb záridő+közepes iso
közepes blende+rövid záridő+magasabb iso
közepes blende+hosszabb záridő+alacsonyabb iso
Persze ez most így nagyon le van póriasítva, de kb.
Lényeg, hogy az iso, blende (és a kívánt mélységélesség!), záridő hármas abszolút függ egymástól, ha egyiken változtatsz, az kihatással lesz a másik kettőre, blende esetén még a mélységélességre is.
És akkor a fénymérésről még nem is szóltál, ami szintén bekavarhat (spot, mátrix stb...).A kosz lehet akár a frontlencséden is, nekem is néha rápöttyen valami, mostanában főleg hópihe, aminek aztán a kész képen szép nyoma van. Ha a frontlencse forog AF állítás közben, vagy zoom-oláskor, akkor pedig értelem szerűen a szmötyi helye is változik. Rekeszeléssel pedig "élesíthető" Mielőtt belemásznál a gép hasába, nézd meg a frontlencsét.
-
őstag
válasz Matyó83 #1752 üzenetére
Igen, a színeket mélyíti - leginkább a zöldet és a kéket. Ha tájat fényképezel, akkor az ég kékjét nagyon szépen be lehet vele kékíteni, ha vizet, akkor a felszíni csillogásokat lehet vele kiszűrni. A kirakatokon lévő üvegről is "el lehet tüntetni" a környezet tükröződését.
Mivel levesz a beeső fényből, valamivel növeli a záridőt.Nézd meg itt az összeasonlító képeket!
-
rumos14
nagyúr
válasz Matyó83 #1857 üzenetére
a felhők sztem azért homályosak, mert hosszú volt az expozíciós idő. amúgy sztem kifejezetten jól mutat a képen. nekem nem tűnnek a képek sem túl sötétnek, sem túl világosnak amúgy. de a legjobb orvosság a raw, azzal utólag tök nyugodtan tudsz állítani a világosságon.
ekkora méretben a naplementés képpel sem látok gondot. -
őstag
válasz Matyó83 #1859 üzenetére
Én soha nem viszem magammal melóba. Ha cipelni szeretnéd, akkor ajánlok hozzá egy kis könnyű táskát, hogy azért mégis védve legyen. Nem baj az, ha nálad van, csak olyankor mindig figyelned kell rá.
20mp lehet sok is meg kevés is Ilyen képeken szerintem meg lehetne próbálni a még hosszabb záridőt, hogy teljesen el legyenek mosva a felhők - persze minden attól függ, hogy milyen képet szeretnél. Kattintgass, nézegesd, csemegézz mások fotóiból, azután előbb-utóbb ráérzel az "ízére".
-
őstag
válasz Matyó83 #1868 üzenetére
Van a 30s-nél is hosszabb záridő, amit úgy hívnak, hogy "bulb". Manuális módban tudod elérni, és ilyenkor addig marad nyitva a zár, amíg lenyomva tartod az expogombot. Ezzel lehet frankó többperces exponálásokat véghezvinni - persze, az állvány itt kötelező tartozék, és egy távkioldó sem jön rosszul, hacsak nem szeretnél a géphez "ragadni"
-
csirkes
csendes tag
válasz Matyó83 #2092 üzenetére
Üdv Matyó!
Én sokáig partifotóztam, A200-assal, de külső vakuval. Sajnos a beépítettel soha nem fog neked fókuszt találni a kitobi. Csak leadja majd a segédfényt, erre akit fotózol azt hiszi, hogy kész vagy és elmozdul, majd mikor jön az igazi villanás (HA van fókusz) akkor már másmerre fog nézni, rossz esetben el is megy.
Szóval külső vaku nélkül ne próbálkozz buliban, hidd el! -
rosta11
tag
válasz Matyó83 #2094 üzenetére
Én vettem egy manuális minoltát, az 5200i-t 10 000 Ft-ért, ami azért elég szép teljesítményt tud. Manuálisan be lehet állítani a teljesítményt, meg a szórás szögét. Az alkalmon a fejet be kell állítani a plafonra, be kell állítani a teljesítmény szintet úgy, hogy lő az ember vele kettőt, és végig lehet fotózni vele a rendezvényt.
Mondjuk az is igaz, hogy nem teljesen egyenletes a képek megvilágítása, mint mondjuk a 120 000 Ft-os 58-as számú Sonyval, de azt meg szépen be lehet állítani utómunkával is az esetek 95 %-ban.
Utána kell nézni általában szokott lenni 10 000 körül Minolta manuális vaku a piacon...
-
ballington
addikt
válasz Matyó83 #2190 üzenetére
Hát inkább az azonnali fotós kérdések topikban lenne a helye, de ha már:
igen az, illetve szoktak egy fehér lapot is tenni a vakura. Értelem szerűen ezt felfele kell fordítani, hogy a fehér papírról visszaverődő fény menjen a témára, mert ha direktbe vakuzol, akkor a lapnak nem sok értelme van. Azt hogy hány fok, sztem tapasztalat.Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
rozsdee
tag
válasz Matyó83 #2190 üzenetére
Azt, hogy jó sokba kerül-e nem tudom, de itt egy buherálós link.
[ Szerkesztve ]
-
Szulita
tag
válasz Matyó83 #2190 üzenetére
Nézzük
"Diffúzor használatakor egy fal előtt álló személy "telibevakuzása" eredményez árnyékot a falon (lágyabbat mondjuk)?"
Persze. Minden irányfényhez tartozik árnyék. A diffúzor annyit csinál, h picit szórja a fényt, és emiatt lágyabb lesz mind a megvilágítás, mind az árnyék. Ha semmi más megoldás nincs, egy ilyen difit mindenképp érdemes feltenni a vaku elé. Ha nincs túl messze az alany, érdemes még a beépített nagylátó-feltétet is a vaku elé helyezni (jobb vakuknál ez tartozék), ezáltal még jobban szórja a fényt (persze, így csökken a villanás erőssége is, messzebbi témáknál nem jó).
"Illetve, ha felrakok egy diffúzort, azt érzékeli a gép valahogy?"
A váz közvetlenül nem, a vaku a saját (gyári) difijét érzékeli, és nagylátó állásba tolja a zoom-ot (pl. a Metz, vagy Nikon a sajátját). A továbbított adatokban persze szerepel, h ? mm-en áll a vaku, ezt közli a vázzal.
"Mert azt értem, hogy a fókusztávolsághoz, tárgytávolsághoz,.. igazítja a gép a villanó fény mennyiségét, de azt én a diffúzorral lecsökkentem valamennyire. Nem lesz alulexponált a kép olyankor?"
De lehet, főleg, ha nem gyári cuccokat használsz. Ha difiket raksz a vakukra, onnantól manuális játékká válik a rendszervakuk beállítása (amúgy is jobb kézzel belenyúlni, és nem ráhagyni a vakura a dolgot). A Metz 58-on van "A"-mód, amikor automata módban működik, a vakunak saját szenzora érzékeli a fényt, és állítja le a vakut, ilyenkor nincs szükség a TTL-módra; ebben az esetben akármit elállítassz, mindig pontos lesz (elvileg) az expod, mert csak és kizárólag a visszavert fényt méri a szenzor; érdekes, h gyári vakukban az Oly-t kivéve nincsen saját szenzor, csak TTL - Sony-nál se)
"A diffuzor az a fehér enyhén átlátszó kupak a vakun?"
Igen, de lehet indirekt (felfelé fordított állásban) is difiket rátenni. Az - ügyesen használva - sokkal kellemesebb eredményt ad, mint a pofánvillantás.
"Illetve látom, hogy egy fehér papirral megtörik a vaku fényét mikor felfele néz a villanó... "
Nem törik meg. Az derítésre való. Jellemzően fényerős obiknál használják, ahol a vakuval (manuálban) csak a hátteret derítik vmennyire. Ill. még egy elérhető vele: portrénál a szemben egy kis csillanás okoz, élettel telibb lesz a végeredmény az alanynál.
"na az sima papir vagy valami extra holmi ami jó sokba kerül? "
Jobb vakuknál beépített és kihúzható, azonban egy egyszerű felgumizott fehér névjegykártya is megteszi.
"illetve milyen szöget kell neki adni, hogy előre felé világitson majd??? "
Attól függ, mennyire akarod a megvilágítást. Ha felfelé áll a vakud, 90 fokban, akkor a 45 foknál lövi teljesen előre a fényt a difi. Minél jobban felfelé hajtod, annál kevesebb fényt ad előre, de annál lágyabb is lesz az eredményed (durván mondva, persze sok mindentől függhet még).
"Kellett nektek erre a kurv@ bolygóra leszállni és a f@sza gyereket játszani...és miért vagy ilyen rohadt büdös??" by Capt. Steven Hiller
Új hozzászólás Aktív témák
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI műholdas TV
- Villanyszerelés
- Diablo IV
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Windows 10
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs