Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz d.beni #67246 üzenetére

    Egész egyszerűen az, ahová ez a nagymúltú vállalat eljutott, napjainkra a saját - egykor volt kiváló - reputációját lerombolva.

    Közel 10 éve majdnem kivonultak a televízió gyártásból, aztán "nagy kegyesen" meggondolták magukat. Így utólag már azt mondom, hogy kár volt.

    Említhetem a szerencsétlen fórumtársak vesződését az elmúlt néhány évben a legkülönbözőbb típusú televízióik garanciális ügyintézésével kapcsolatban, köztük néhány extrém, kirívóan felháborító esetet; mindazt a "kálváriát", amit az XH9000-es sorozat tulajdonosainak kellett, kell végigjárnia, a SONY "kamumarketingje" által félrevezetve, és mindenféle firmware-ekkel "foltozgatva" a készüléküket, hogy az olyan legyen, mint amilyennek a gyártója ígérte.

    Említhetem azt, hogy pár éve a japán anyavállalat úgy döntött megszünteti a teljes európai szervizközpontját, és ennek köszönhetően már az új készülékekhez nem elérhető szinte semmi alkatrész, tehát hiába kedvelted a régi tévédet, hiába van rá jótállás, már automatikusan csereutalványt kapsz helyette.

    Márpedig figyelembe véve, hogy az általános képminőséget illetően évről-évre rosszabb készülékeket készítenek (ráadásul egyre drágábban), ez egy nagyon rossz hír.

    És említhetem azt, hogy a nagyon akciós áron is fél millió forintos OLED készülékemhez (illetve bármelyik készülükékükre igaz mindez) csak és kizárólag Japánban mellékelnek egy nagyjából 50 cent gyártási költséget jelentő, ún. "A/V Adapter" kábelt, amit nem lehet sem rajtuk (magyarországi partnerük, szervizhálózatuk) keresztül megvásárolni, ráadásul a piacon máshol sem kapható, és még speciális a forrasztások lábkiosztása is, tehát egy műszerész ismerőssel kell majd legyártatnom.

    (Miközben a TCL és Hisene a legolcsóbb készülékeihez is mellékeli a hasonló célból készített kábelt.)

    Kicsinyes, szánalmas, kispolgári, alávaló üzletpolitikát folytatnak.

    És persze a véleményemben - nyilván - benne van a saját, legutóbbi "kálváriám" is, amit közel 2 hónapig a kedvenc W809c készülékem garanciális ügyintézése okán kellett végigjárnom.

    Amit az extra jótállás kapcsán a hazai képviseletük kommunikál (az ügyfélszolgálatuk "segítőkészsége" - nem hozzáállás, hanem - hozzáértés terén), a következetlenség, és az, hogy teljesen magára hagyják a hűséges vásárlóikat is a probléma kellős közepén, már csak az a bizonyos "hab a tortán".

    Hűség... Ugyan már! Szerencsére én már sok éve túljutottam azon, hogy higgyek a "márkahűség" fogalmában az ún. consumer termékek és gyártók piacán.
    (A márkahűségnek csak egészen kis manufaktúrák esetében van értelme. Így kapásból néhány hangszergyártón kívül - akik akár több évtizede ugyanabban a magas minőségben készítik termékeiket - nem is jut eszembe semmi más.)

    Viszont a "japán gyártóknak" mindig is elkötelezett híve voltam. Általánosan hittem, hogy van értelme a SONY-Panasonic duo kínálatából választani a "kistigrisek", és a kínai gagyik tengerében, és azok ellenében.

    Hát nincsen. A japán vállalatok elképesztően kiváló módon reagáltak a II. világháborút követő globális, gazdasági történésekre.... hogy aztán ugyanolyan elképesztő módon haladjon el mellettük a világ az elmúlt ~10-20 évben.

    Nem adok a két utolsó "matuzsálem" egyikének sem már10 évet, és nyomuk sem lesz a televíziók piacán. A kínai gyártók "lábtörlői" lesznek.

    És most már azt mondom, hogy legyenek is! Jobb befejezni ezt a szenvedést.

    Egyébként pedig megérdemlik. Csak maguknak köszönhetik.

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák