Új hozzászólás Aktív témák

  • Piftuka

    veterán

    válasz Kornel #34335 üzenetére

    Ha a mostani készüléked hibás, és a szerviz erről ad neked egy jegyzőkönyvet, akkor mindenek előtt kérheted a javítást, vagy a cserét.

    Ha ezek egyike sem lehetséges, vagy a forgalmazó egyikre sem hajlandó, akkor kérheted a termék árleszállítását, sőt megjavíttathatod saját magad a forgalmazó költségére.

    Amennyiben ezek egyike sem megvalósítható, akkor hivatkozhatsz arra, hogy megrendült a bizalmad a termékben, és mivel adott áron (valószínűleg) nem tudnak adni hasonló/egyező tudású és rendeltetésű csereterméket, arra pedig nem kötelezhetnek, hogy aránytalan többletköltséged keletkezzen (mert például egy cserekészülékre egy csomó pénzt rá kellene fizetned), kérheted a fogyasztói szerződéstől való elállást, amelynek végeredménye, hogy visszaveszik a terméket, és visszafizetik számodra a vételárát.

    Egy ilyen "kálvária" után egyébként hivatkozhatsz arra, hogy megrendült a bizalmad a termékben, és az alapján kérheted a szerződéstől elállást, de ez csak akkor kötelező érvényű a forgalmazó felé, ha bizonyítható a hibás teljesítés. (Ha kiderül, hogy az alapvetően X tulajdonságokkal rendelkező SONY tévék valójában bizonyos - általad is tapasztalat - típushibával rendelkeznek, de arról természetesen a vásárlás előtt nem tudhattál.)

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák