- DIGI kábel TV
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Max
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- VMware
Új hozzászólás Aktív témák
-
#10726912
törölt tag
Hali mindenki.
Van fejlemény:beindult a sárkány. Nem tudom, miért, halvány fogalmam, beindult Jót tett neki a pihenés. Viszont volt egy halvány gyanúm, hogy fordítva raktam be a dugót....s szétszedtem és valóban Szóval jó ez csak még pár órás küzdelem lesz
De nagyon csendes hangja lett Az új főtengely halkan duruzsol, a régi meg egyszerűen csörömpölt
Már csak a váltó aggaszt, ha nem tudtam beállítani rendesen, az szívás lesz, igyekeztem szárazon belőni, de passz, hogy mennyire sikerült... -
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #238 üzenetére
Nah.
Jelentem van egy kis fény az alagút végén és még nem dudál
Túl vagyok egy kuplung lamella sor-váltóolaj-gyútótrafó-kondenzátor-gyújtótekercs-állórészvezeték-főtengely-henger-dugattyú szett-blokkban skf csapágysor plusz szimeringszett-fékbovdenek cserén, jelenleg bejáratós a 60as motor, mindez potom 40k körül saccra
Most beindult végre, mgy, nem dadog, tesztek következnek. Tervezem még MZ kondenzátor beszerzését, az 500 voltost akarom beletenni, ugyanaz a farád, de így nagyobb erejű a szikra képzés állítólag, illetve elmotorozok majd még egy gyertyáért 20Km-et, ott vettem az NGK BP6HS gyertyát, nem mai, csere éretnek saccolom.
A tőcsavarok le lettek cserélve M-asra, mert az eredeti kiszakadt a blokkból, végig fúrtam a hengert 9.5-es fúróval, illetve a hengerfejet is (az új nullkilométerest, rezgett is egy kicsit a gatya, kézi fúró, lábközt a henger, oszt toljad ). A hengert a kipufogó csonk menet sérülése miatt cseréltem le, venni akarok menet javítót hozzá, beszélek esztergályossal, hátha tud valami megoldást a hibára, maga a hüvely kiváló állapotban van.
Ebben az árban egyébként csak a blokkba a csapágysor a szimeringekkel volt 10.800 Ft, a dugattyúszett 3200, a henger 8800 az új gumi tüskékkel együtt, a főtengely 10 ezer, a gyújtásra költöttem (tekercs-kondi-trafó) 6 ezret. Lehet mondani, hogy ennyiért vehettem volna másik motort, blokkot kompletten, de "ssar" helyett inkább megcsináltam a sajt "ssaromat" -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #240 üzenetére
Semmi sem van rendben. Szét van szedve az egész s csak remélem, hogy utoljára
A henger alapméretes, azaz 41 milis. a Dugattyú alapméretes, azaz 40.98-as. Annyira passzos, hogy a benne maradó benzin miatt megnehezül a forgatása a kompresszio miatt, gyertyát kivéve már jobb a helyzet.
Ebből adódóan forrósodik, de hihetetlenül. Nem vagyok túl türelmes ember, siettem is egy cseppet...meg is olvasztotta a kondenzátort az alaplapon Haza kínoztam szétszedtem. Nem károsodott semmi. Volt benne egy csapágy, amit lányos zavaromban nem cseréltem ki, a legkisebbet a kuplung karnál, emiatt zajos volt a blokk, most kicseréltem azt is, a kuplung feszítő tárcsán az állító csavar össze rágott, azt is kicserélem, igyekszem megtudni menet közben a hivatalos szerelési útmutatót a főtengely csapágyakat illetően, hogy előbb a tyúk, vagy a tojás, azaz a főtengelyre kell előbb tenni a csapágyat, vagy a blokkba? S hol kell lennie a csapágyaknak, mi jelöli a helyüket? Nincs semmi határoló... Tervezem, hogy rászánok pár órát é megjáratom a dugattyút kézi fúróval mozgatva, hagy kopjon csiszolódjon egy kicsit, talán finomabb megoldás, mint üzem közben, s kontrollálhatóbb. A gyújtó kondenzátort is fel akarom vinni a gyújtó trafó mellé, hogy a meleg ne tudja többé tönkre tenni, kivezetek hozzá vezetéket a blokkból.
Egyszóval tökéletes, csak ezen még sokat lehet javítani -
#10726912
törölt tag
Ha veszel egyet, akkor rendbe kell rakni. Ez lehet akár tankmosás is, benzincsap csere, karburátor tisztítás-beállítás, főfúvóka ellenőrzés, megszakító kalapács csere, bowdenek ellenőrzése, ha ki van kopva, akkor csere, szívató gumi ellenőrzése, illetve érdemes még a láncot megnézni, leellenőrizni, nincs e kinyúlva. Nézd meg a kipufogó csatlakozást, fix és stabil legyen a hengerhez, ha lötyög, próbáld meghúzni vásárlás előtt, ha sikerül, még jó állapotban van a menet rajta. Ellenőrizd, hogy van e a váltóban elegendő olaj és ne legyen a kipufogógáznak váltó olaj szaga. Hidegen indítsd be, ha oda mész, nézd meg tapintással, hogy hideg e a blokk. Második, harmadik rúgásra indulnia kell. Ne menj vele sehová, 10 percig hagy melegedjen a blokk, álló helyben hamar felforrósodik. Ezután menj vele egy kört, ki kell pörögnie és erőnek kell benne lennie. Mindent próbálj ki, első hátsó fék, féklámpa működjön, világítás működjön.
Ha ezeket megfontolod, sokáig járhatsz később gond nélkül. Nagy előnye, hogy pár perces ellenőrzések néha és pár száz forintos kiadások jellemzik a tartását. Hátránya a rengetek utángyártott alkatrész pocsék minősége.
A benzin kevergetést a kúton felejtsd el, nagyon nem értek vele egyet, sok veszélyt rejt magában. ( a tankban nem keveredik el tökéletesen a két anyag, és könnyen gond lehet az olajtalanságból ) Haza kell vinni kannában a benzint, öt litert, otthon össze keverni 40-es keverékre. Ha így teszel, sokáig járhatsz gondtalanul vele. De kell, hogy tudd szerelni, különben csak nyűg lesz.
Jelentem, hogy a motor rendben van végre, az elejétől kezdve a kipufogó súlyos dugulása okozott gondot... De most már rendben van, bejáratás folyamatban -
#10726912
törölt tag
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #255 üzenetére
Voltam olyan balfék, hogy nem takarítottam ki a kipufogót rendesen, elbagatellizáltam a dolgot. Nem szedtem szét, nem ütöttem ki belőle a fojtást, magyarán trehányul csináltam meg. Emiatt le is dugult ismét
csak bele szurkáltam a végéről, megütögettem, közben húztam a gázt. oszt jóvannazz Tanulság, hogy nincs olyan, hogy jóvanaz. Nem volt már türelmem a szereléshez, s megszívtam vele.
Az N3-ast arra írtam, hogy ha olyat lelsz egyszer, az is jó lehet, ha az N1-esed valamiért cserés lenne.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #258 üzenetére
Üdv!
Minek cserélnél kuplung szerkezetet?
Két dolog okozza ezt a jelenséget
Egyik a lamellák kopása-törése, emiatt hiába húzod be a kuplung kart, nem emel ki a kuplung. Nézd meg, hogy kettesbe rakva álló motornál (ne indítsd be a motort) behúzott kuplung karnál tudod e könnyedén forgatni a hátsó kereket. Ha nem, akkor állítani kell az előfeszítő csavaron, a dekni közepén tekerd ki a műanyag anyát-kupakot és ott meglátod, mit kell állítani (10-es krova fej kell és egy erős, minőségi lapos csavarhúzó. az se baj, ha van otthon másik ilyen állító csavar).
Ellenőrizd le azt is, hogy a lamella sor nem e kezd szétesni-szét törni. Ha igen, 1200 körül árulnak ilyet, ne felejts el ez esetben venni tömítés szettet, meg szerelő szilikont.
Másik eshetőség, hogy az olaj elfáradt a váltóban, cseréld le, és ellenőrizd a szintet (berugó karnál szeret szivárogni, a korukból eredő kopás miatt a szimering átlagban megsérül.), télre amúgy is hálásabb a rugalmasabb, tisztább, frissebb olajat hagyni a blokkban.
Szerkezetet tuti nem kell cserélni. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #261 üzenetére
A sötét színű olaj a lamella kopásra utal. Állíts a kuplung karnál. annyira tudd behúzni a kuplungot, olyan feszes legyen, hogy ha berakod egyesbe, és meghúzod a kuplung kart, akkor meg tudd forgatni a kereket.
Szimpla rossz kuplung beállításnak tűnik.
Az olajat pedig engedd le, tegyél bele valami híg motor olajat, olcsót. Járasd meg vele pár percig, sebességben is, aztán tegyél bele váltó olajat (én pusztán ennyit szoktam mondani, a fene tudja a számát Simsonhoz kérek váltó olajat, oszt hello ). A deknin keresztül pedig úgy tudod állítani, hogy berakod sebességbe, tekerj egy fordulatot befelé a kuplung állító csavaron, aztán húzd be a kuplungkart és próbáld megforgatni a hátsó kereket. Ha nem megy, akkor ismét egy fordulat befelé. Ha már elfordul a kerék, azaz old a kuplung sebességnél, akkor engedd ki a kuplungot, s próbáld megforgatni a hátsó kereket izomból. Ha nem tudod megmoccantani, mert viszi rögtön a blokkot (egyesbe tedd), akkor jó a beállítás.
Még valami: a kuplung beállítást meleg blokknál csináld, mert a hideg olaj túl nagy tapadást okoz a lamellák között!!!
Gyors vagyok, mint a Simson[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek!
Megint előjött egy bosszantó hiba a motornál.
Megszakítónál szikra csóva, erőtlenség, melegedve beszaggat, kihagy a motor...igen, jól tippeltél, a kondenzátor a ludas!
A nagy hő miatt, amit a forgattyú háztól kap, egyszerűen tönkre megy. Remélem az NDK-s mérnökök forognak a sírjukban!
Kísérletképp az új kondenzátort (hagyományos 250V 22 farad ) hilti szalaggal és egy M6-os csavarral felrögzítettem a karburátor a henger oldalára, pontosabban a karburátor csonkra. Ez azért fontos, hogy a kondenzátor oldala le legyen testelve. Egy hagyományos (talán mosógépé volt valamikor) vezetékből két szálat bekötöttem a gyújtás oldalra oda, amiket a kondenzátorra rögzítettem. Ezeket a vezetékeket kivezettem a kondenzátorokhoz. Kettő kondenzátor van bekötve, így 44 qf tároló van használva.
Eredmény eddig kitűnő: Stabil szikra, kékes-lila. Elég rég volt ilyen. Egy kondenzátorral nincs ilyen erős szikra képzés. Lehet egyéb módszert alkalmazni, pl a trabant kondenzátor is kiváló, az is dupla értékű, az is működhet elméletileg, azért vettem ebből kettőt, hogy ha mégis az alap elrendezés bizonyulna jobbnak, akkor marad tartalékba egy kondenzátorom. Egyenlőre kettő van bekötve, teszt kb egy óra múlva, még finom hangolás van. Hamarosan jelentkezem
Minden esetre a melegedés miatti szikra gyengeség úgy tűnik, meg van oldva -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #275 üzenetére
Az a legjobb, ami most van a motorodban. Nekem is pontosan ez a gyertya van benne, pompásan teszi a dolgát több mint két éve, ez a javasolt is. (B6HS, BP6HS, B8HS,BP8HS a javasolt sorozat, ebből a BP6HS vált be, a japán gyártónál a legkisebb a szórás).
Nem a gyertya az oka. Hanem vagy a kondenzátor a bűnös, cseréld ki (és ki is madzagolhatod), ugyanis ha a kondenzátor el kezd haldokolni, akkor a szikra mennyiség megnő a megszakítónál. S a kondenzátor a lehető legrosszabb helyen van. De leellenőrizheted. Vedd le a gyújtás oldalon a fedelet, és indítsd be a motort. nézd húzatás közben, hogy mennyire szikrázik a megszakító kalapácsok között, miközben magasabb fordulaton jár a motor. Ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere. Ha nem jelentős, éppen csak látni néha, akkor a megszakító érintkező felületét kell felcsiszolni, mert megégett a felületük, már nem érintkeznek rendesen, így nem lesz megfelelő a töltöttsége a kondenzátornak, azaz nem lesz megfelelő kisülés a gyertyánál. Ne feledd el ellenőrizni a hézagot sem a megszakítónál, 0.35 legyen, ne túl sokat, mert ez is csökkenti a kondenzátor töltés idejét. Gyertya csere kizárt szerintem, sokkal hamarabb okoz gondot a kis kondenzátor
A BRISK, ISOLATOR meg eleve felejtős, van belőle egy marékkal...felesleges pénzkidobás. Kondenzátor egyébként is legyen otthon, 600 forint egy darab, és gyakori a meghibásodása.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #277 üzenetére
Elsőként a megszakítót tisztítsd meg. nem kell kivenni a helyéről, csiszoló vásznad bedugod az érintkezők közé és kihúzod. Ezt megismétled mindkét oldallal 10-szer és kész van. Lehet, hogy összesen ennyi a baja, 15 perces mutatvány. Ha ez nem segít akkor jön a kondenzátor, meg a szikrázás megléte az érintkezők között.
-
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #285 üzenetére
Na lassan akkor beáll a gépezet. Nekem is megy a motor, érdekes jelenség, hogy 70-es főfúvókával vagy nagyon fogyasztott de ment, vagy majdnem kevés volt az üzemanyag (a súbertűn egy fokozattal állítva lejjebb, vagy feljebb a lemezt), 68-as fúvókánál meg a legtöbb üzemanyag beállításra kellett tenni, és még így is kaphatna kicsit többet....megpróbálok 69-es főfúvókát találni, eddig nem sikerült a környéken.
Hátsó izzó mindig legyen kéznél, mert az 100 pénz, az első meg sok -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #294 üzenetére
Megszakítót elég megcsiszolni. Benyúlsz egy csiszolóvászonnal a kalapácsok közé, össze szorítod és kihúzod. ezt megcsinálod10-15-ször és meg is tisztítottad. Kondenzátort akkor cserélj, ha menet közben folyamatosan szikrázik a megszakító, főleg nagy fordulaton. Próbálhattok kisebb gyertyahézagot állítani. Állítsd be a gyújtást Mesebeli vándor leírása alapján, a gyújtás alaplapot is cserélheted. Nézd meg azt is, hogy nincs e zavarszűrő a gyertya pipában, ha van, az is gyengítheti a szikrát. Könnyen lehet, hogy csak a gyújtás nincs jól beállítva. Nem füstöl nagyon a motor? Próbáld mindkét irányba fordítani félcentinként a gyújtás alaplapot, minden állítás után próba. (hivatalos beállítást Mesebeli vándortól olvashatsz).Ha állítottad az alaplapot, akkor indítsd be a motort, és húzasd ki teljes fordulat környékére, ki kell pörögnie dadogás nélkül. Ha nem jó és vagy nem indul könnyen, mehet a másik irányba. Jelöld össze filctollal az alaplap helyzetét, hogy vissza tudd tenni az eredeti felállásba.
Sok sikert. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #296 üzenetére
Gyertyahézag 0.3 0.35 mm legyen legalább. A fehér füst nagy baaj, a váltó olaj bejutott az égéstérbe. Szerencsésebb esetben csak szimering csere, rosszabb esetben (ez a valószínűbb), főtengelycsapágy is kuka.
Olajszintet ellenőrizz a váltóban! Ha ez a hiba (ami megmagyarázza a gyenge motort is), akkor hiába kínlódtok, nem lesz jó. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #298 üzenetére
Ha szikra van, akkor nem beázás. Gyertya csere volt? Legyen kéznél másik gyertya, ha nem indul az egyikkel, indulnia kell a másikkal. megszakító kalapács szikrázását is ellenőrizni kell. Üresen kiforog, és magas fordulaton állandó a fordulat? Magas fordulaton sok a füst?
Mivel nem forog ki, ezért javaslom az előgyújtás beállítását. Ezt a gyújtás alaplap állításával tudod megtenni. ha óra járásával megegyezőleg állítod, akkor csökkented az előgyújtást, ha vissza felé állítod, akkor növeled. Mivel langyosan nem indul, és nem pörög ki, ezért valószínűleg csökkenteni kell az előgyújtást. Tekerd az alaplapot fél centivel az óra járásának megfelelő irányba, és próba. alul, felül van rögzítő fül, nagy lapos csavarhúzó kell hozzá (ami a dekni bontásához is). -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #300 üzenetére
Azt nem mondtad, hogy sehogyse, csak azt, hogy leállítás után nem. Ha én nem figyeltem, akkor elnézést.
Ha szikrázik, akkor a kondenzátor a ludas. A gyújtásnál lesz a hiba. Egyébként három csoport van: benzin, blokk állapota (azaz kompresszio), gyújtás. Ha van szikra és kompresszió is, és benzin is van, akkor feltételezhető, hogy nem elégséges, és-vagy nem megfelelő időben leadott a szikra. Állítsd az alaplapot, és próba. A megszakító tisztítást is el kell végezni, akár cseréjét is (megszakító plusz kondi együtt 400 forint). Kiskondenzátort kettőt vegyen, mert könnyen megsérül a kondenzátor berakásnál, illetve az is lehet, hogy az egyik selejt.. -
#10726912
törölt tag
válasz KelemenUhr #312 üzenetére
Ez nem lehet kérdés. Ezért vagyunk itt!
-
#10726912
törölt tag
válasz Astrasattila #315 üzenetére
Szia.
Grat a járműhöz!
lerövidítve: Szerezz egy helyet a környékeden, ahonnan beszerezhetsz személyesen cuccokat, ne a neten rendelj (ha gondod van, egyszerűbb vissza vinni).
Váltó olaj meg motor olaj jó a legolcsóbb, váltó olajból a 80W90 is mehet, mindegy milyen márka, motorolajból a legolcsóbbat veszem negyvenes keverékre használva (4 liter benzinhez 1 deci olaj), momentán nálunk a Favorit 2T a legolcsóbb, hatvanas szettet kiszolgálja.
Fényvisszaverő szükséges, nem mondom meg, hogy mindig, vagy csak látási viszonyokat nézve, egyéb semmi nem kötelező. Legyen nálad gyertyakulcs, 10-es csillagvillás, kombinált fogó, 12-es villáskulcs, lapos csavarhúzó, rongy, NGK gyertyából kikísérletezett gyertya (B6HS, BP6HS, B8HS, BP8HS).
Ja, ellenőrizd sűrűn a hátsó helyzetjelzőt, mert az ki szokott égni, és olyankor az első izzó hamar kíséri, ha nincs meg az 5-10 wattos fogyasztó. Érdemes megtisztítani a megszakítót, érdemes tartani blokkhoz való tömítés szettet, kondenzátort, karburátor fedél tömítést. A féklámpa is világítson, működjön. (rendőr nekem már nézte). karburátor és gyújtás beállítások megfelelőek legyenek.
Hirtelen ennyi.
Kell egy adásvételi, nincs szükség semmi egyéb papírra, az adásvételi egy példánya legyen nálad, kell kötelező biztosítást kötni.[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
válasz Astrasattila #318 üzenetére
Ennyivel nem úszod meg. Képeket küldj, ha megszerzed!
-
#10726912
törölt tag
Lehet gondod kiskondival annak meghibásodása ez az eredmény. Emellett megszakító kalapácsot is ellenőrizd, nincs e beégve. Emellett állíthatsz az előgyújtáson is, érdemes meleg blokknál megcsinálni. Lehet gyertya hiba. Emellett lehet trafó gondod is. Első négy párszáz forintos, vagy ingyenes tétel, trafó már komolyabb kiadás.
-
#10726912
törölt tag
Ez egy ilyen játék sajnos. Érdemes, ha lehetőséged van végig nézni mindent, bowdeneket, gázkar,mindenféle karokat, és hosszasan sorolhatnám...
Menj elé hibáknak, a simson szerviz igényessége minimális, hibák viszont itt is végtelenbe nyúlnak, ha hagyod, hogy ránőjenek a fejedre. -
#10726912
törölt tag
válasz perge666 #337 üzenetére
Üdv
Tisztítsd ki a karbid, fúvasd át, lehet szimpla dugulás. De az is lehet, hogy pont az ellentétje...le kell ellenőrizni a szintszabályzó szelepet, hogy nem e tömítetlen. győződj meg arról is, hogy az alapjrati csatorna átjárható.
Emellett szedd le a gyújtás oldalt, és takarítsd meg a megszakítót.Ne legyen beégve. Állítsd be normál értékre a nyitási hézagot. A gyújtás alaplapot ne lazítsd fel!
Jó melót. -
#10726912
törölt tag
Üdv.
Na ennyivel nem úszod meg
Benzin szintet ellenőrizd, mert ha az alacsony, akkor is lehet ugyanez a hiba. Mesebeli vándor ír erről egy egyszerű beállítás magyarázást, érdemes rákeresni. Ha a benzinszint jó, akkor mehet a lemezállítás.
A legalsóra állítva télen vagy hidegebb időben ez is gyenge lesz.
Ha a benzinszint is jó, és a legalsón kell hagynod a határoló lemezt, akkor venni kell nagyobb értékű főfúvókát.
Ha most 60-as van benne, akkor mehet 65-ös bele. -
#10726912
törölt tag
A benzinszintet a karburátorban kell ellenőrizni, nem a tankban.
Ez alapján csináld meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI kábel TV
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen