- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Microsoft Excel topic
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Windows 11
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
Új hozzászólás Aktív témák
-
.Szaki.
addikt
válasz <Adamsky> #138 üzenetére
"...vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra."
Pénz beszél, kutya ugat, karaván halad. Európán belül a Pénz az autóipar, nem pedig Kína.
Nem véletlen, hogy a teljes átállás eredeti 2030-as tervét már 2035-re tolták, mint ahogyan az sem, hogy több gyártó ismételten elkezd belsőégésű és hybrid technológiájú motorokat fejleszteni. Ezt teszi a Stellantis is, például a nem túl jóhírű 1.2-es PureTech motort fejlesztették tovább, hogy ne legyen vele gond és 48V-os hybridként fog szerepelni többek közt az Opel Corsában és Grandlandben is. Nemrég láttam, hogy a VAG már azzal hirdeti a most megjelent faceliftes Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor. Kiemelték a négy hengert, ami szerintem azért fontos, mert a közvélemény - és nem utolsó sorban a szakemberek - szerint azért jóval tartósabb egy négy hengeres nagyobb köbcentis motor, mint egy felfújt három hengeres egy literes. Apropó VAG. ... Hol is van a már régóta ígérgetett ID.2? Néma csend honol ezen a téren.Szóval se infrastruktúra (elegendő energia az e-autók töltésére; megfelelő mennyiségű és minőségű töltőhálózat), sem a gyártók által versenyképes technológia, sem pedig a vásárlóközönség igénye nincs meg az elektromos autókra. Ez utóbbi persze lehet az előbb felsoroltak következménye is. Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít, addig szerintem attól nem kell tartani, hogy ellentétes érdekeket szolgálnának. Én ezt mindenképp szeretném kizárni. Szimplán van egy jóravaló törekvés (környezetvédelem), feltehetőleg hibás megoldási javaslatokkal és az autóipar és az Unió közti vita segíthet ennek a megoldásában. Én ezt így gondolom.
Kína:
Kína olyan szinteken tud a Pénz lenni az Ázsián kívüli kontinenseken, mint például amikor a BYD kivágja a VAG-t a foci EB egyik fő partneri pozíciójából, meg amikor az NFL időszakban megjelenik a Temu.
Ezen kívül akkor fog még nagyobb hatalommal bírni Kína Európában, ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe, amiben a Kínaiak sokkal előrébb járnak és a saját iparágunk pedig olyan lemaradásban van, ami végzetes lehet. Ne dugjuk homokba a fejünket, a BYD akkumulátor technológiája és a kis motorjaik, amik egy kispolákban is elférnek olyan szinten előrehaladottak, hogy ennek lepipálásához bizony nagyon komoly teljesítményre lesz szükség. Tehát ha bevezetik a kötelező átállást, akkor nagyon komoly érveket kéne felsorakoztatni amellett, hogy egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest elmaradt technikával, jóval magasabb áron, egy kedvező árú és jó minőségű kínai helyett. És persze tudom, baromi furcsa ilyet olvasni, hogy "jó minőségű kínai termék", de egy dolgot ne felejtsünk el. Sokkal veszélyesebb homokba dugni a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson, mint azt mondani, hogy gyerekek, ez bizony Leistung, itt az ideje leülni és elkezdeni dolgozni. Előbbi bizony végzetes lehet.
Szóval szummázva ezt a kisebb regényt, a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni, mert a való életben mindenre megvan a magyarázat. Nem kell senkit sem megvenni kilóra ahhoz, hogy a fentebb leírtak közül bármelyik opció megtörténhessen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Óra topik
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Robotporszívók
- Tőzsde és gazdaság
- Microsoft Excel topic
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- Leadtek Winfast Geforce4 Ti4800 128Mb DDR AGP8x VIVO
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Samsung 512GB M2 SSD PM981a (MZVLB512HBJQ) új
- Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 + Ryzen7 5700X + Patriot Blackout 32GB 3600MHz újszerű,garanciával!
- Manli Dobozos RTX 3070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen