Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zeratul

    addikt

    válasz Viktor77 #12 üzenetére

    Eltűnt Alonso Arca? Mikor? Tavaly akkora arca volt hogy 4 számmal nagyobb sisak kellett neki, idén amikor esélye nincs beleszólni a küzdelembe vett csak vissza.

    Vettel esetén rendesen működik a szurkolói kettős mérce. Sumi mindig a legjobb technikával nyert VB, mert nehéz az állítani hogy 5 év zsinórban egy nem OP Ferrarival össze jött volna. Összehasonlítva Vettel és Sumi pályafutását. Benetton. 1. VB trükkös auto, nem OP de ügyesen használták a kiskapukat. 2. Benetton VB., OP autó. 3év gyenge ferrari + egy lábtörés. 3-7. Ferrari VB OP autó. Többieknek közük nem volt azokban években a VB címhez. A zseni Newey autói sorra estek ki a futamokon, a Williams BMW jó vot de nem elég. A RB meg még csak egy kezdő kis csapat volt. Vettel első futamán pontot szerez a BMWvel. 2 szezonjában futamgyőzelem a TRel amikor Alonso uralta a VBt. Első RB év. Brawn az év elején verhetetlen, RB beleerősít, de nincs KERSe, míg a nagy csapatoknak igen. 2. RB év: gyors de megbízhatatlan RB. Motorhibák, fékhibák, váltóhibák folyamatosan sújtják a csapatot. Év végén Alonso elveszti VB mert képtelen volt megelőzni a "fizetős" Petrovot. 3. RB év, OP autó. 4. RB év, gyors de műszakilag nem megbízható autó, fűszerezve az időmérőre belőtt végáttétellel, Austinban láttuk is ennek eredményét, holott Vettel jó volt Abu Dhabiban hosszúra áttételezett autóval, alacsony leszorító erővel is. Tavalyi év leggyorsabb autója McLaren volt,mind időmérőn mind végsebességben képes volt a topra, ha nincsenek a sorozatos műszaki hibák Csoki behúzza a 2 VBjét. Idén év elején szenvedett a RB a szar gumik miatt, Merci a privát tesztje miatt hirtelen elkezdett feljönni, RB kezdett átállni alacsony leszorító erőre az angol nagydíjat simán nyerhette volna ha nincs a váltóhiba, de volt. Németország, még mindig a régi acélköpenyes gumik, Vettel megnyeri. Hungaroring. Új gumik, a merci utolérhetetlen. 4 hét szünet SPA: a RB a Force Indiákkal megegyező végsebességere áttételezi az autóit, amit több mint a Ferrarié. Ez csak alacsony leszorítóerővel lehetséges. Azóta gyakorlatilag a RB a Ferrari vagy annál nagyobb végsebességgel megy a versenyeken. Kiküszöbölték a legnagyobb hátrányukat. Mi történ a 4 hét alatt? Newey átdolgozta kasznit alacsony leszorító erőre, ami nem volt rá jellemző. A KERS bevetése a mechanikai tapadás növelésére szintén egy zseniális ötlet ami ráadásul teljesen szabályos. Igen ám de ezt autót nem lehetett tesztelni. Vettel sok szimulátor gyakorlás alatt vitte tökélyre az autó által megkívánt vezetési stílust ami gyökeresen eltért az eddigitől. Webber kevésbé szívleli a szimulátort, Kimi pedig nem hajlandó szimulátorban tesztelni. Vettel teherbírása és a szimulátorban nyújtott tesztelő képessége az ami Sumihoz hasonlatossá teszi a pályafutását. Visszatérve Neweyra. Nem mindenható, volt jó pár félresikerült kasznija a Williamsnél, McLarennél és a RB-nál is. Tavaly év eleje is eléggé problémás volt és év 3. harmadára sikerült domináns autót faragni a RBból. Sokan az idén a gumikra, pontosabban a gumiváltásra fogják a RB sikerét, de már az acélköpenyes gumikon is képes volt nyerni, illetve a ha Ferrarihoz hasonló leszorító erővel ment akkor kb ugyanaddig tartott a gumi mint a Ferrarin. A nagy változást a nyári szünetben történ átalakítások hozták meg. Ha nincs gumiváltás a RB szintén ott van ahol most csak akkor Lotushoz hasonlóan egy kerékcserével kevesebbel is tudják teljesíteni a távot. A nagy vesztese gumiváltásnak a Force India és Lotus volt, nekik nem volt elég erőforrásuk a kasznit jelentősen átdolgozni. Kellett e gumiváltás. Silverstoneban életveszélyessé vált a gumihelyzet, ha egy szétrobbanó köpeny beköszön valaki arcába, mint ahogy Alonsoval is majdnem megtörtént, abból nagyon súlyos baleset lett volna. Érdekes összevetni Vettel vs Webber és Alonso vs Massa defektarányát. Mindkét első számú pilóta jóval kevesebb defektet szenvedett mint a 2, számúak. Persze ha vki összeesküvés elméletet gyárt akkor biztos Massa és Webber eleve szarabb gumi kapott, ami a FIA szabályzata miatt is nevetséges feltételezés. Egyszerűen a top pilóták jobban bántak a gumival mint 2. számúak.

  • Zeratul

    addikt

    válasz zolee5016 #33 üzenetére

    Zolee5016. Nem akarlak elkeseríteni de menetstabilizáló szarok nincsenek a jelenlegi F1ben. Senna idején volt aktív felfüggesztés és kipörgésgátló is, sőt még turbó is.

  • Zeratul

    addikt

    Vettel storyhoz némi kiegészítés: A RB nagyon komolyan veszi a PR munkát, versenyzőknek nagyon komoly kötelezettségük van ez irányba az istálló felé. A Tulajdonos élet és halál ura. Vettel kölyökként kerül be a RB pilótaneveldéjébe volt BMW neveltként és így eleve nagyobb volt a lojalitási kényszer a cég felé. Szvsz a RB PR csapata találta ki Vettel imagét, az aranyos, csendes de rendkívül tehetséges kölyköt. A tehetsége kétségtelenül megvan, a felhajtást se szereti maga körül, családja tabu, letudja kötelező PR rendezvényeket és elvonul az ismeretlenbe. Na ez amit nem lehet eladni szurkolóknak. Egyszerűen unalmas és valójában nem is fedi a valóságot. A versenypályán átváltozik vérszomjas ragadozóvá és hajlamos az önfejűsködésre is. Ennek jó példája volt Szingapúr. A csendes, szófogadó jófiú, beállt volna Webber mögé és bejön másodiknak, csak ez nem jellemző Vettelre, illetve joggal gondolhatta hogy a csapatvezetés már megint a bolondját járatja vele. Máig nem értem hogy képzelték a RBnál hogy a 3x VB pilótát sorolják a 2. számú pilóta mögé. Alonso esetén meg se fordult volna senki fejében az a gondolat hogy Massa mögé sorolják. Most hogy megnyerték VBt és hagyják Vettelt vagánykodni érezhetően nő az elfogadottsága.

  • Zeratul

    addikt

    válasz --HARDCORE-- #92 üzenetére

    A félisteni magasságokba emelt Senna csak a mezőny legjobb autójával tudott 3x VB lenni, a 1994ben Williamsben ülve a taknyos kölyöknek számító Sumi ott verte ahol akarta. Prost tudott VB lenni gyengébb autóval is Senna nem. Sumi első VBjét egy 80 Le gyengébb 8 hengeressel szerezte a V10 williamsek előtt. Vettel első VBje egy gyors de megbízhatatlan RedBullal sikerül. Mansell is érdekes mert ő is csak az OP williamssal tudott 1x VB lenni. Be is szólt a csapatnak amikor elküldték mert nem voltak hajlandók fizetni neki 24 millát 1993 idényre, hogy ez az autóval egy csimpánz is VB lenne, csak hát ugye ezzel inkább saját magát minősítette nem a csapatot.

  • Zeratul

    addikt

    válasz Youri #115 üzenetére

    Miért mondta vki Sennának hogy lépje túl az autója teljesítő képességét és rohanjon a falnak?

  • Zeratul

    addikt

    válasz #117 üzenetére

    Senna döntötte el hogy milyen hasmagasság a megfelelő neki, ő döntött a kanyarsebességről, csak a szerencse nem volt a párját és odaverte fenéklemezt ami megdobta az autót és megszűnt a fenéklemez alatti gyors áramlás ami jelentős leszorító erőt generált, innentől tehetetlen volt. Nem véletlen hogy a szezon közben a hasmagasság korlátozása céljából bevezették a fa kopólemezt ami rontotta az autó alatti áramlást és Senna féle balesetek megismétlődést csökkentette. Sumit azért tiltották el 2 futamra mert túl kopott volt ez falemez amit a kerékvetők agresszív használatával sikerült elérnie.

  • Zeratul

    addikt

    válasz Youri #121 üzenetére

    Nem volt hibás a kormány. A vékonyítást Senna kérte. Patrick Headet tisztázták a vádak alól, akárcsak Adrien Newey-t. Ennyire nehéz beismerni hogy a féltisten kedvenc, egy végzetes pilótahiba áldozta lett? Ajánlom figyelmedbe Senna filmet, részletesen benne van mi okozta a tragédiát.

  • Zeratul

    addikt

    válasz Legendd #129 üzenetére

    A gumihelyzet kezdett életveszélyessé válni, Silvestone látványos gumirobbanásai ha a többi pályán is folytatódottak volna előbb utóbb vki meghal. Akkor kíváncsi lettem volna hogy Force India vagy Lotus hogy áll ki a közönség elé, hogy megtehették volna hogy megelőzik bajt de önös érdekből nem tették. Vettel a régi gumikon is vezette a VB, de érdekes módon az új gumik nem RBnak kedveztek mert Hungaroringen Mercedes győzött. A RB SPA után vált legyőzhetetlenné, de ott mint egyszer kifejtettem radikális változtatások voltak kasznin, a szokásos nagy leszorítóerő alacsony végsebesség helyett, alacsony leszorítóerő nagy végsebesség lett a konfig.

  • Zeratul

    addikt

    válasz peti_s #135 üzenetére

    Persze középszerű pilóta 4x VB címmel. Ugyan már. Ki a fene teszteli ki a szimulátorban az új fejlesztési csomagokat? Egész véletlenül Vettel. Mikor Webber bedurcizott, őt elküldték szabira, Vettel meg ment szimulátorozni. Hiába van zseni konstruktőröd ha nincs aki segítsen neki. Sumi is azzal lett legyőzhetetlen hogy a versenyen kívül sok száz órán át tesztelt Maranellóban a Ferrari teszpályáján. Kimi pl.: nem hajlandó szimulátorban tesztelni, holott a Lotus szimulátora is nagyon jó.

  • Zeratul

    addikt

    válasz peti_s #140 üzenetére

    Nincs kipörgésgátló. Nyomaték korlátozó van. Az hogy KERSel fogják a motort teljesen szabályos, mert nevében is benne van kinetikus energia visszanyerő rendszer valamint nincs aktív feedback a KERS és Motorteljesítmény között. Egy adott gázpedál állásnál és fordulatnál aktív de nincs rá hatással a túlpörgő hátsókerék. Mivel a nyomatékot szoftveresen nem engedték korlátozni, megcsinálták hardweresen. De ez akkors sem nem kipörgésgátló hanem nyomaték korlátozó amimnek bár ugyanaz a célja, de nem azonos szerkezet. Többieknek is lehetőségük volt kifejleszteni, nem tették. Ez szerkezetet meg kellet tanulni használni is na Webbernek nem ment, a gyakori KERS lerohadásnak ez is az egyik oka.

  • Zeratul

    addikt

    válasz ricsi8800gt #146 üzenetére

    Mert baromi érzékeny technikáról van szó és Webber kinyomja a belét ennyi. Vettel vezető helyről esett Silverstoneban váltóhiba miatt. A generátor visszatérő hiba a retyónál, főleg tavaly szívtak vele rendesen.

  • Zeratul

    addikt

    válasz KraX #149 üzenetére

    A kipörgés gátló egy aktív eszköz ami figyeli hátsó kerekek megpörgését és leszabályozza a motort, ez jellegzetes dadogó daráló hangot ad, főleg esős pályán. A nyomatékkontrol a motor nyomatékát korlátozza le ha elért egy kritikus értéket. Valójában itt ez se történ meg mert aktívan a nyomatékot nem figyelték csak a motor vezérlési térképet és a szerint kapcsolt be KERS töltés csökkentve a motor nyomatékát. Ez egyszerűen megoldható lenne az vezérlési térkép kritikus szakaszainak újraírásával, igen ám de ezt egy tavalyi döntés értelmében megtiltották. Addig csavarták csűrték a szabályzatot míg motorvezérlés megváltoztatását is sikerült aktív aerodinamikai elemnek minősíttetni. Ennek előzménye az volt hogy Renault alacsonyabb nyomatékra írta meg egy adott tartományban a motorvezérlést és ezzel növelte a mechanikai tapadást, na ebből kreáltak a kipufogógáz többletre hivatkozva aktív aerodinamikai elemet. FIAnál valakiknek nagyon elmentek otthonról mikor ezt kitalálták. Visszatérve az idei helyzetre, mivel nem írhatják át alacsonyabb nyomatékra vezérlést, KERSt használják a nyomaték csökkentésére és ezzel a mechanikai tapadás növelésére mivel csökkent kipörgési hajlam.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák