Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cyklon #28 üzenetére

    "...Az Iowákat 44 -ben bocsátották vízre..."

    Nem, eddigre már be sem fejezték volna őket, inkább hordozókat építettek volna. Az Iowa és a New Jersey vízre bocsátása még '42-ben történt, a Missouri-é és a Wisconsiné '43-ban. Még ugyanebben az évben törölték a Kentucky és az Illinois terveit, mert már nyilvánvalóvá vált, hogy nem a csatahajók fogják megvívni a tengeri csatákat.
    '41-ben a Bismarck elsüllyesztése után a német flottatevékenység gyakorlatilag zéróra redukálódott, az utolsó, tengeri csatában elveszített hajójuk a Scharnhorst volt, 1943 karácsonyán. A Csendes-óceánon is hasonló volt a helyzet, a Kirishimát '42 novemberében, Guadalcanalnál érte a végzete a Soth Dakota által, illetőleg a Fülöp-szigetek környéki összecsapásokban sikerült a japánoknak beleszaladniuk az amerikai felszíni flottába - de azt nagyon: a Pensylvania nem jutott lövéshez, mert olyan sűrűn hullottak az amerikai gránátok, hogy nem tudták bemérni, melyik a sajátjuk. A többi összecsapásban mindenhol a hordozók vitték a prímet és ez így is maradt Midway után.

    https://www.coreinfinity.tech

  • #65675776

    törölt tag

    válasz cyklon #28 üzenetére

    A nukleáris hajtású hordozók (legalábbis az amerikaiak) névleges hatótávolsága 1,3millió kilométer teljes (33csomó) sebességgel.

    A Midway osztály hajói az Iowa-kkal ellentétben nem vettek részt a II. vh-ban. A Midway 1992-ben került kivonásra. A FD Roosevelt-et viszont már 1978-ban lebontották.

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz cyklon #39 üzenetére

    Az még hagyján, de a nehéz hajókkal is igencsak közelrő lehet egymást eltalálni, mintha vitorlások lőnék egymást... :)

    https://www.coreinfinity.tech

  • csatahajós

    senior tag

    válasz cyklon #39 üzenetére

    "Elég arcátlanul tervezték meg az Iowákat, a 48000 t-ás vízkiszorítás csak egy szerény fügefalevél volt, tudták előre, hogy minden egyezményt meg fog szegni."

    Tisztelettel szólva ez így nem igaz, érdemes utána olvasni. Nem szeretnék ördög ügyvédjét játszani, de érdemes ezeket a megszegte az egyezményeket fenntartással kezelni (akár amerikai, akár német, olasz hajókról beszélünk). Az egyezmények (WT, LT, 2. LT) és a két eszkalátor klauzúla értelmében az Iowa-k a tervezésükkor igenis megfeleltek minden "szabálynak".

    Még végső formájukban is, amikor nagyságrenddel több súlyt pakoltak rájuk az eredetileg tervezettnél még akkor is csak nagyjából a kalkulálható marginnal lépték túl a 45.000 tonnát, ami általában 5% szokott lenni (mármint a margin).

    16" Montana: ne feledd, hogy a USN nem tudta pontosan a Yamatok lövegkaliberét egészen a háború utánig. Egyébként tervezgették a 18"-es lövegek alkalmazását, de végül praktikus okok illetve a 16"/50 Mark 7 és a hozzávaló szupernehéz páncéltörő lövedékek ballisztikai teljesítményét látva úgy döntöttek, hogy jobb a kisebb kaliberből több löveg - bár persze könnyen lehet, ha van több infojuk a japán hajókról ők is a 18"-eseket választják.

    A Yamato 18.1"-esei ballisztikailga nem voltak sokkal jobbak, egyedül a lövedéksúly az amiben ütősebb volt, de még így is a Montana broadside-ja 32400 font volt szemben a Yamato 28800-ával (kb 14,5t vs 13t)...

Új hozzászólás Aktív témák