Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rickazoid

    addikt

    Ez nem semmi. De akkor mégis volt alapja a pletykáknak, nem? Csak rálapátolták a szokásos maszlagot, de a hivatalos álláspont szerint ez nem fog megtörténni, viszont senki nem cáfolta az elhangzását. Lehet idő közben részben elvetették az ötletet.
    Aztán mégis ott a példa rá, hogy mégis elkezdtek valami hasonlót, ha nem számít majd az érettségin. Ennyi erővel felesleges is ott lennie. De mit raknának a helyére? A biológia, a fizika vagy a kémia mitől lenne jobb? Vagy inkább ének-zenét akarnak?
    Itt vagyunk a 21. században, minden alapjául az informatika szolgál, még itt a néhai Magyar Köztársaságban is, az oktatásával viszont úgy bánnak, hogy én szégyenlem magam miatta. Szerintem egyébként hiába mondták, hogy aktuálisabb dolgokra is koncentrálni fognak a jövőben, ha innentől súlytalanná válik érettségin, nem sok diák fog még a jelenlegi szinten sem foglalkozni vele, a tanárok meg még inkább átrugdosni kényszerülnek csak őket az eddig is erősen mellőzött tárgyból. Egy okostelefont persze, hogy elkezel egy fiatal, annyira le van már egyszerűsítve, hogy könnyebb megtanulni bánni az eszközökkel, mint megtanulni írni és olvasni. Azonban ha a diákok semmit nem tanulnak meg abból, hogy mi is az informatika, mik a lehetőségek és mik a veszélyek, kiveszik a maradék irányítást is a jövő generációi kezéből és kiszolgáltatottá teszik őket még a saját házukon belül is.
    Ha így folytatják, minden előre tett lépés után hármat hátralépnek. Illetve mi mindnyájan, velük együtt haladunk szépen hátrafelé.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz adalbert1 #8 üzenetére

    Te, ez nagyon hülye ötlet lenne. Ahogy most is vannak szakok, ahova egy választható tárgy ér pontot, úgy az informatika ezután is pontot fog érni informatikával kapcsolatos szakokon. Legalábbis szerintem. Sőt szerintem előbb-utóbb át is kerül ez is a választhatók közé, értelme nincs egy pontot nem érő, de kötelező érettségi tárgynak.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz fatal` #11 üzenetére

    De beszámított. A természettudomány és az informatika eddig egyfajta joker volt, csináltál például emelt szinten informatikából egy érettségit, az beszámított a legtöbb két tárgyat kérő reál szakhoz, informatikával semmi akadálya nem volt egy természettudományi vagy matek szaknak. Főleg akkor jött jól, ha többfajta reál szakra is jelentkezett valaki (mint én is).

    ui.: visszaolvasva mondjuk erősen félreérthetően fogalmaztam.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    Azért azt se felejtsétek el, hogy például irodalom órán meg versek, novellák és regények szerkezetét, felépítését, típusait, meg egyebeket is meg kell tanulni, aminek nyomán már akár saját műveket is elkezdhetnek írni azok, akik megtanulják. Ha a számítógépek (nem csak PC-k) hardveres felépítésére nincs szükség, akkor az irodalmi művekére miért van? Nagyon kevesen fognak nekiállni otthon verseket írni, tehát az sem kell. És ez kiterjeszthető akkor a természettudományokra is, nem sokan fognak embert boncolni, mégis kell anatómiát tanulni, nem sokan fogják a Föld sokmillió éves rétegeit elemezni, mégis meg kell tanulni az alapjait, a felépítést, a korszakokat, a korszakok élővilágait, stb. Az informatika mitől lesz sokkal kevesebb?
    És akkor ott vannak a szoftverek is. Például irodalmon kötelező megtanulni egy ismeretlen szerző ismeretlen művének elemzéséhez szükséges dolgokat, szóval informatikán miért nem kell egy ismeretlen, de adott célt szolgáló szoftver használatának megtanulásához szükséges képesség kifejlesztése?

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz dabadab #90 üzenetére

    És mit gondolsz az ember testének és belső szerveinek működéséről? Azt tanítják. Meg a Föld felépítését is. Meg a Nap felépítését is. Sőt, hűtő és mosógép működést nekem általánosban is kellett már tanulnom háztartástan órán. Mindezt általános műveltség címszó alatt, hogy legyen valami fogalma a diáknak a körülötte lévő világ működéséről. De ma már a világnak szerves része az informatika is, annak alapműködéséről mért nem kell, hogy fogalma legyen a diáknak? Nem programozást vagy hardvertervezést kéne tanítani egyelőre, hanem hogy tudják mi a különbség a memória és a HDD, valamint az SSD közt, tudják mit csinál a CPU, a GPU, egyszóval a főbb hardverelemek feladatát és működésük alapját illene tanítani legalább olyan szinten, ahogy tanítják, hogy a vese szűri a vizeletet, a gyomorsavban sósav van vagy hogy a jódhiány pajzsmirigy megnagyobbodást okozhat.
    Emellett a szoftvereket már említettem, hogy az "ide kattints, oda kattints" módszer helyett általános készségek fejlesztésére kéne koncentrálni. A biztonságot meg már jó sokan emlegették.
    A túl nagyra hízott tananyag meg természetes folyamat, ha jól haladnánk előre, egy-két generáció múlva már olyat is kéne tanulniuk a diákoknak általánosban, mint n dimenziós térgeometria vagy moduláris programozás.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz fatal` #125 üzenetére

    Még. Kell még 10-15 év hozzá. Egyre inkább eltolódik a világ otthoni felhasználása a számítógép=internet vonalra, onnantól meg már mindegy a legtöbb embernek, hogy milyen eszközről csatlakozik a hálózatra, mert elég, ha rá tud kötni egy nagyobb kijelzőt meg valami billentyűzetet, pontosabban be tudja tenni a dokkolóba (vagy csak lerakni az asztalra, hisz vezeték nélküli technológiáké a jövő) a hordozható eszközt és kész. Nekem sem tetszik, én is jobban szeretem saját magam kiválasztani, hogy mit akarok használni, akár alkatrészenként összerakni a PC-t, notebookot is jól megnézem, hogy mi van benne, illetve ugyan így magam telepítem az op.rendszert és a szoftvereket, saját ízlésem szerint, de nem ez lesz a jövő. Mi még megtehetjük (ha nem emelkedik az egekbe az ára a PC alkatrészeknek a jövőben, bár ez elég sanszos, sőt a mai értelemben vett notebookok és laptopok árai is gyors emelkedésnek indulhatnak, amint elterjed a cloud computing), hogy maradunk olyanok, amilyenek, de a legtöbbeknek erre nincs igénye és nem is érdekli. Nekik pont az kell, hogy adjanak a kezébe egy dobozt, rajta fix OS-szel és szoftverekkel, esetleg alkalmazásboltból bővíthető egyszerűbb programokkal és játékokkal, és pont.
    Jobb lett volna, ha inkább a széleskörű tájékozottság és nagyfokú rugalmasság felé fejlődik a társadalom és az oktatás is erre tanít, de a teljesen rugalmatlan, szűk célirányos haladás lett ehelyett, aminek az lenne az alapötlete, hogy egy embernek csak egy dologhoz kell értenie, másról fogalma sem kell, hogy legyen.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Alex91 #182 üzenetére

    Ha kockák oktatnának, A: (B: ) és C: meghajtó helyett ott kezdenék, hogy /, /bin, /usr, /lib, /var, stb., lenne Unix, BSD, GNU, MS-DOS, MINIX, GNU/Linux, Windows (NT 4.0-tól) és egyéb Linux disztribúciók.. stb. stb. Ha kockák oktatnának, nem így, hanem tanterv szerint és megfelelő lenne a számonkérés, a diákok tudnának szoftvereket kezelni általános jelleggel (vagyis nem csak egyetlen programmal tudnának elvégezni egy feladatot, hanem a legtöbb azonos célt szolgáló program használatára képesek lennének), tudnák mi az az op.rendszer, tudnák mik azok a programok, magyarul alapfogalmakkal lennének tisztában és nem okozna problémát nekik a vírusok beszerzésének megelőzése (ideértve a tudatos programtelepítést és netezést, valamint a megfelelő programok használatát és a rendszeres ellenőrzések elvégzésének szükségességét), az adataik biztonságban tartása, normális jelszavak használata, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Padree #186 üzenetére

    A tanulók IQ szintjével nincs baj, többségének semmivel sem alacsonyabb, mint a szakembereké, csak épp sokan nem akarnak tanulni. Remélem nem gondolod komolyan amit leírtál, vagyis hogy értelmileg fogyatékos diákokkal vannak tele a padok. Az érdeklődési kör meg lényegtelen olyan helyzetben, amikor muszáj megtanulni valamit. Reál beállítottságúak se kapnak felmentést irodalomból csak mert nem értik, hogy mi a szép a versben és nem látják a mélyen szántó politikai csatározásokat mondjuk a madarak hajnali csicsergésének körülírásában.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz dabadab #190 üzenetére

    De attól még lényegtelen, a lényeg, hogy megszerezzék a jegyet, ha van hozzá kedvük, ha nincs. Mondjuk normális esetben a valahogy megszerzik azt jelentené, hogy ráveszik magukat és megtanulják.
    Arra céloztam, hogy az általános műveltség részét képező tárgyakat nem szabad priorizálni, főleg nem aszerint, hogy a diákok többségét (nem a nagy többségét, csak többségét) mi érdekli inkább, mert azzal hátrányba kerül a többi. A mai társadalom alapját képező technológiák alapjai pedig igenis az általános műveltség részei (kéne, hogy legyenek). Ha pedig azt vesszük, hogy abban az életkorban akár naponta is változhat egy-egy ember érdeklődési köre, máris értelmetlenné válik. Ezt csak úgy lehetne megtenni, ha valahol 10-12 éves kora környékén már eldöntené a gyerek, hogy mivel akar foglalkozni és onnantól mindegyik mehetne szakképzésre, a jelenlegi képzési forma pedig megszűnne. De ez lehetetlen.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

Új hozzászólás Aktív témák