- Windows 10
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Gmail
- Autodesk - Revit
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Amazon
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Ha a leveleim eltűntek volna, már halott lennék!
iPhone felvásárlás előfizetéses is!
-
Nem tudom, de szerintem az ingyenes levelezőkön nem vállal senki felelősséget azért, hogy megmaradnak az adataid. Ez az ára az ingyenességnek.
Bárkinek lehet saját mailszervere, vagy offline kliense, innentől már csak a useren múlik, mit csinál.
Én is kb. 15 év használom a Freemailt, mellette Gmail-t, de nagyon régóta van offline kliensem is - kényelmesebb, és biztonságosabb is, hiszen a levelek két helyen vannak meg.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Penge_4
veterán
"E hibák kapcsán rendre felvetődik a kérdés – nálaunk, az IT café fórumában is –, hogy mennyire biztonságos a felhő."
Tekintve, hogy az otthoni felhasználók nem rendelkeznek saját otthoni mail szerverrel és az e-mail szolgáltatók (amik esetenként POP és IMAP kapcsolatot is kínálnak) és mellesleg elég régóta léteznek és változatlan a alap működésük, mióta számítanak felhőnek?
Akár lemented, akár nem, az e-mail szolgáltatón keresztül megy, tehát ha oda nem érkezik meg akármilyen okból, akkor a POP/IMAP is csődöt mondott.
"Azt mindenesetre érdemes tudni, hogy bármennyire is bíznak saját rendszerükben a szolgáltatók, az esetlegesen mégis bekövetkező adatvesztésekért semmilyen felelősséget nem vállalnak."
Ezt úgy mondják, mintha az otthoni adatmentésnél adatvesztéskor nagyobb esélyed lenne visszanyerni az adatokat, mint ha egy cégnél van adatvesztés.
"Nem is prioritás e szolgáltatói levelezőrendszerek üzemeltetésének fejlesztése, mivel az előfizetők java része egyáltalán nem használja a csomagjához kapott fiókokat."
Hülyeség is. Például szolgáltatót váltasz, vagy éppen külföldről nem tudsz az adott ISP-vel bejelentkezni. Körülményes. Jól kell szolgáltatót választani, a Mailpont például szívás volt.
-
rainmen
aktív tag
Gmail nekem bejön, a freemail-re köpködök, manapság lassabb, mint egy rokkant éti csiga, de az van meg régebb óta és sajnos sok minden arra jön. Meg azt használom "szemetesnek". Ha csatolva küldenek valamit azt lementem vagy törlöm. Ha kell, a mailt is lementem, akár a mezei Ctrl+C kombinációval.
Akinek fontosak a levelei és konyít valamennyit a számítástechnikához, annak nem vesznek el egykönnyen az adatai. -
Erasmus
őstag
nem tudom, hogy értem-e a kérdést, de az történt, hogy egész egyszerűen elkezdte a szakma, elkezdtük mi felhasználók is felhőnek hívni ezeket a szolgáltatásokat, függetlenül attól, hogy van-e pop/imap. és teljes joggal, mert egyáltalán nem azonosak ezek a szolgáltatások azzal, amik tíz éve voltak. ma annyi funkciót kaptak, annyi szolgáltatással kapcsolták össze őket, hogy nincs miért adatokat letölteni onnan offline. mindent el tudsz végezni ott, ööö, a felhőben...
-
Morden24
nagyúr
Normális kliens és rendszeres archiválás.
Én ugyanúgy "ingyenes levelezőt" használok (bár végülis nem ingyenes, mert Hotmail Plus van), no meg Outlookot.
Így gyakorlatilag egyesítve van a cloud minden előnye az offline elérés minden biztonságával.Nyilván ez sem garantálja azt, hogy akár a mail kiszolgáló, akár az ISP ne rohadjon le és effektíve ne tudjam használni a rendszert, de a meglévő tartalom biztonságban is van, és mindenhonnan el is érhető
Szóval nem csináljuk "pont ezt" az onlány levelezőrendszereknél, bár nyilván mindenkinek elvitathatatlan joga az, hogy ne használjon biztonsági mentést.
Egyébként az egész történettel már ott van gond, hogy "nem visszaállítható". Biztosan sokan fognak háborogni, hogy mitképzelatréhóm, meg hasonló dolgok, de a végeredmény ugyanaz: a levelezés elveszhet, totál lényegtelen az adatok szempontjából, hogy az ezt követő kártérítés keretében az áldozat költözhet-e a Central Park West-re, vagy nem.Sectumsempra - For Enemies
-
krystman
őstag
Ezen nagyon egyszerűen lehet segíteni! Én már páréve úgy csinálom, hogy van egy alternatív e-mail címem ahová egyszerűen a freemail továbbítja ha küldenek valamit és meg marad ott is. Így lényegében a freemailt használom, és ott is nézem meg a leveleimet, de ha véletlenül törlök olyan levelet amit nem kellett volna, akkor a másik címemről vissza tudom hozni azt teljesen. És a lényeg, hogy a másik cím nem freemailes legyen, ha nem másik szolgáltatóhoz tartozzon. Én gmailt és hotmailt egyáltalán nem használom, nekem nem tetszenek egyáltalán.
-
Suker10
aktív tag
Teljesen hasonló a működése, ilyen értelemben lehet felhőnek nevezni, terminológiailag helyes. Pont az a baj, hogy senki nem menti le, mert lusta és megbízik a rendszerben, ezért mindent webes felületen kezel. Nekem is veszett már el levelem, de az nem volt fontos. Régen sem vállaltak felelősséget.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
MODERÁTOR
Ezt még megértem, mert előfordul a legjobbakkal is, de a Google és a Hotmail egy ilyen után tesz is valamit az "ügyfeleiért".
A freemail fiókomba hiába jelentkezek be, a leveleimet már lassan egy éve nem tudom megnézni, de a küldés és fogadás sem működik, magyarul van egy halott fiókom.
Az összes létező helpet igénybe vettem már, amit a freemail oldalán találtam, az összes létező címen próbáltam felvenni velük a kapcsolatot, de semmiféle választ nem kaptam. Ennyit róluk...Harrrr!!!!
-
azbest
félisten
Lehet használni backup-ot a fontos dolgonkak.
99.99999999% megbízhatóságot vállaló tárolóhelyet lehet kapni 14 dollárcentért gigabájtonként. 99.99%-ost már 9.3 centért. (+pár cent a feltöltés és letöltés mogatáskor + áfa).[link] -
Suker10
aktív tag
Szájvízből is van olyan, ami a baktériumok 99%-át elpusztítja, olyan is, amire 99,9%-ot írnak. Az egy másik dolog, hogy közben elszínezheti a fogakat. 100-at mégsem írhatnak rá, mert akkor senki nem menne fogorvoshoz, meg hogy nézne ki, ha csak 98 lenne.
A túl nagy redundancia túl nagy biztonsági kockázatot is jelent. Én még nem láttam olyan felhasználót, aki a levelezését ilyen helyre menti.Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
Fooler89
őstag
Én megtanultam eddig életem alatt, hogy azt amit biztonságosan akarunk eltárolni, azt legalább két egymástól független helyen kell tárolni. Igaz sehol se hívják fel a figyelmet a biztonsági mentésnek (backup) a fontosságára ott ahol fontos adatokról beszélünk.
De átlag userek ébredjetek! Ami fontos arra vigyázni kell és az informatikában ekkor beszélünk backupról!
Egy fontos témáról ír a cikk. Köszönjük!
Nekem a legnagyobb bajom az amikor a 5-dik biztonsági mentésről nem tudom, hogy az kell-e nekem vagy nem.
Meg amikor valakinél gépet telepítek újra ez a legnagyobb bajom. Egyszerűen nem tudják elmondani mi a fontos a vinyón amit szeretnének megtartani. Utána amikor bemondom, hogy most akkor format c: van, akkor meg bólogatnak nagy bőszen, hogy persze mehet.[ Szerkesztve ]
-
julius666
addikt
Jézusom, mekkora fail hogy valaki 9 éven át az ADSL-éhez kapott postafiókot használja?
Bármikor ugrik a szolgáltatás, ugrik az egész fiók. -
dabadab
titán
"99.99999999% megbízhatóságot vállaló tárolóhelyet"
Ez egyébként tök jól néz ki, meg is lehet fizetni, a duplicity meg szépen és megfelelően paranoid módon lekezeli az egészet (mondjuk a hard linkeket egyelőre nem, az kár).
Ha nem lenne amúgy is offsite backupom, akkor eltöprengenék azon, hogy ide mentsem a családi fotóalbumot (30 GB) meg a levezésem (2 GB), kijönne havi egy ezresből.DRM is theft
-
Suker10
aktív tag
Tegyük fel, hogy két háttértár tartalmazza az adataidat. Ekkor két különböző helyről is hozzá lehet férni.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
BonFire
veterán
"Én megtanultam eddig életem alatt, hogy azt amit biztonságosan akarunk eltárolni, azt legalább két egymástól független helyen kell tárolni."
Ja, és lehetőleg az egyik példányt anyósomnál tárolni, ő meg az övét énnálam, mert megesik olykor, hogy a ház is leég, és akkor oda mindkét mentés egyszerre. De lehet földrengés vagy árvíz, ami mind az anyósom, mind az én házamat elviszi, és akkor már odavan mind.
Megoldás lehetne, hogy két különböző országban, még jobb, ha más-más földrészen tároljuk a biztonsági mentéseket, ugye ha az egyikre ledobnak néhány nukleáris bombát, azért még a másik helyről vissza tudjuk szerezni a nélkülözhetetlen levelezéseinket.
Nem tudom elképzelni, mi lehet olyan fontos egy levelezésben, hogy arra a jövőben bármikor szükség lehet. Régen én is gyűjtögettem a hsz-ek értesítőit, ami egy oldalról jött, aztán mikor már nagyon sok volt belőle, akkor mindet kikukáztam, és azóta sem tartok meg egyet sem. Ugyanígy voltam a saját blogommal. A hsz értesítőket mindig megtartottam, mígnem majdnem kinőtték a Gmail fiókot. Ezeket is száműztem, és többé már nem hagyom még a felhőben sem, nemhogy én akár egy MB-ot is rááldozzak bármilyen adathordozón.
Legtöbbször amikor valami katasztrófa történik, és az ember elveszíti egy csomó "értékes" holmiját, később hamar rádöbben, hogy a nagy részükre egyáltalán nincs is szüksége. Csak valamiért nehezen válik meg tőlük. Szentimentalizmus.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
nbalus2k
csendes tag
Amúgy ciki, az tény. Hát ha még tudná, hogy minek hála ugrott a teljes e-mail tartalma Volt szerencsém ezt munkahelyen megtudni. Amúgy egy totál piti baki volt az egész egy szerver tárhelybővítés miatt. ~ 1000 felhasználót érintett max. a dolog abból sem mindenkinek volt adatvesztése a bakiból kifolyólag. Mindenesetre epic fail-es a sztori és 3 napig röhögtem a dolgon. (nem azon, hogy mások elvesztették a leveleiket, az pech) de az a hiba
Mindenesetre a t-home-os online felületet már eleve mazoizmus kell használni (még 9 éve ok-ok, de hogy 3-4 éve nem tért át kliensre vagy G-mail-re és nem forwardolta őket...)
-
-
hohoo
senior tag
cloud rettegőknek fail. A t-home levelező része egy sufnicucc a nagyokhoz képest. Nagyoknál rendszeresen archivált redundáns rendszerek vannak, így mindent visszaállítanak (lásd a gugli). Aztán meg van egy olyan csodaeszköz, hogy átirányítás, ezzel gyakorlatilag több szolgáltatónál lévő címeid tartalmát mirrorozhatod. Így az adatvesztés esélye kb annyi mint hogy megéred a nap fehér törpévé válását...
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
hemaka
nagyúr
En a sajat tarhelyemet hasznalom levelezesre is. De a gep is lementi a klienssel, meg a telefon is. Na nem mintha olyan nagy pioritasu dolgokat tarolnek ott.
-
moonman
titán
"a Gmail négyszer megbízhatóbb, mint a Microsoft Exchange, és tízszer megbízhatóbb, mint az Exchange-alapú megoldások"
"On most devices, Google Sync uses the Microsoft® Exchange ActiveSync® protocol."
szvsz az Exchange-nél jobb levelezőrendszert eddig alig láttam.
egyébként meg nincs semmi baj a felhős levelezéssel, nekem 10 évnyi cuccom van fent Hotmail-en - igaz, hogy fizetős account - és sosem volt problémám vele néhány kisebb kimaradástól eltekintve. mivel Outlook-ból használom, mindig megvan az egész offline is és rendszeresen tolok belőle egy exportot is pst-be, tehát akkor sem lenne gáz, ha egyik napról a másikra megszűnne az egész.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"szvsz az Exchange-nél jobb levelezőrendszert eddig alig láttam."
Én egyszer láttam masszív levélelveszést (egy nagyobbacska cég komplett levelezése), azt pont egy Exchange produkálta. Aztán kiszállt az MS szakértői csapata, vakarták a fejüket, aztán nem tudtak vele semmit se kezdeni.
Ettől még persze lehet jó
DRM is theft
-
edward2
addikt
"mennyire biztonságos a felhő"
Há szerintem a fehhő az kúva biztonságos, még a röppülő is átmegy rajta.
-
airwin
csendes tag
Egyrészt, ha adatbiztonságról beszélünk, akkor az áll a redundanciából és a visszaállíthatóságból. Redundanciát (kvázi) könnyű csinálni, nem hinném, hogy bármely szolgáltató ezt nem alkalmazná (raid-1, raid-5, stb). Viszont ez csak meghibásodás ellen véd, "törlődés" ellen nem. Nagyszerű példa, amikor valaki kipróbál egy új levelezőprogramot, ami alapértelmezettként POP3-mal bemegy a szerverre, és jól le is törli az ottani összes levelet. Ebben a szituációban még csak hiba sem volt, de mégis "elvesznek" a levelek. A visszaállíthatóság nem egyszerű dolog, mert nyilván kell tartani, hogy miről mikor készült másolat, és honnan érhető el. Na ez az, amit szerintem egy szolgáltató sem csinál. Ingyenes szolgáltatásnál biztosan nem. Nekem van egy gyanúm, hogy amit a Google követett el visszaállítás gyanánt, az is az EXT3 fájlrendszerről (vagy ki tudja mit használnak), bit-kalapálással, vért izzadva tette.
-
erdoke
titán
-
moonman
titán
nem hiszem, hogy fájlrendszer-szintű emergency recovery-t kellett volna csinálniuk, ennél a Google profibb. szerintem elővették az adott postafiókok "shadow copy"-ját és onnan visszatolták az adatokat.
SkyDrive-ról olvastam korábban, hogy minden feltöltött anyagról azonnal 4 másolat készül, szerintem hasonló módon működhetnek a levelezőszolgáltatások is.
[ Szerkesztve ]
-
lgb
tag
Igen, es azt sem szabad elfelejteni, hogy a "van sajat mail szerverem nem bizok en egy kulso cegben" elvet hangoztatoknak esetleg meg backup-juk sincs, szoval max addig szerencesek, amig be nem ut valami gond. Tehat jo dolog a sajat mail szerver, csak eppen nem feltetlen van megfelelo infrastruktura, szakertelem stb az uzemelteteshez, es plane nem a hibaelharitashoz, sok esetben. Ami esetleg persze celszeru lehet: sajat menteseket csinalni pl gmail esetben, ha biztos(abb)ra akar menni az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Szmeby
tag
Ingyenes? Oké, nem kerül pénzbe. De számomra nem igyenes az a szolgáltatás, ahol a személyes adataimat, tevékenységemet monitorozzák. Nekem még értéknek számít az információ, ahogy a guglinak is. Hiszen pénzre tudja konvertálni a célzott hirdetéseivel.
Cserébe nincs garancia, mert "ingyenes". Persze így egyszerűbb. -
moli.hu
őstag
mi van ha tuz ut ki az origo-nal? nalam kolokacioban van napi mentes a levelezesrol.
mi van, ha felhasznaloi hibabol vesznek el a levelek, o torli azokat? hol van ennek a biztonsagi mentese?[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
Ja, a hülye hasonlatok megint (akkor már inkább autóval járni megbízhatóbb, mint busszal -- bár ennek is hasonlóan sok köze van hozzá). Egyszerűbb leírni, hogy nem akarod érteni, azt annyi. Abba én sem kötnék bele. De nyugodtan elolvashatod amit linkeltem, nem szégyen.
Gyengébbek kedvéért: az exchange vállalati felhasználásnál tapasztalt szolgáltatáskiesését vetik össze pár hasonló szoftver, és a gmail mért rendelkezésre állásával. Amúgy FYI a gmail is egy szoftver amit ezek szerint nem műkedvelő amatőrök működtetnek. A különbség annyi, hogy az adott exchange példányokat vállalati IT-sek működtetik, a gmail-t meg a gugli.
[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
Amikor arról megy a vita, hogy kiszervezzék-e a szolgáltatásaik egy részét, akkor baromság ilyen dolgokkal védekezni. Ki a rákot érdekel, hogy mire van pénz, meg tehetség házon belül, ha ugyanabból a ktgkeretből sokkal megbízhatóbban tud a gugli szolgáltatni.
Ja persze le lehet azt is írni a "nem akarom érteni" mellé, hogy "kötchög gugli", vagy a szokásos bizalmatlansági tényező a guglival szemben, még azzal sem vitatkozna senki. De ez egy nyomorult felmérés, ami nagyjából transzparens dolgokat vet össze: kis mail szerver példányokat a nagy mail szolgáltatókkal.Gondolom megint csak a szokásos okok miatt értetlenkedsz...
(#46) dabadab szóljál nekik, hogy szerinted rossz a szóhasználatuk. Bár az eredeti szövegkörnyezetben elég korrekten leírják h mire gondolnak. Ezért is viccesek az ilyen kiragadott mondatok, így bele lehet kötni a szavakba, szótagokba, meg játszani azt h nemértem-hülyeség
[ Szerkesztve ]
-
floatr
veterán
Hát játszhatjuk tovább a hülyét tőlem.
Azt is meg lehet figyelni a felmérésekből, hogy az az IT department, aki groupwise vagy lotus szervereket üzemeltetett, az vagy nagyobb szakértő volt az exchange-es kollégáiknál, vagy szerencsésebben választottak szoftvert
Nos, ebből többféle következtetést is le lehet vonni a szellemi színvonalt illetőenDe továbbra is csak bátorítani tudlak, hogy nyugodtan olvasd el azt a felmérést, és próbáld megtalálni azt a kis trükkös jelet az "Exchange" szócska után, miszerint pontosan mit is kell ott azalatt érteni.
-
moonman
titán
na akkor utoljára leírom, mert nincs kedvem tovább rágni a szart, munkám is van:
az Exchange egy szerver-szoftver. az, hogy ki hogyan hasznosítja, egyéni szoc. probléma. attól, hogy a Google szerint az Exchange-alapú megoldások nem biztosítanak akkora rendelkezésre állást, mint az övék (vagy akár a Lotus), az Exchange még a világ egyik legjobb mailszerver-szoftvere. ha kapok 5000 szervert redundáns internet-kapcsolattal, tűz-, földrengés- és meteorbiztos épületekkel a világ minden táján szétszórva, akkor én is fogok tudni közel 100%-os rendelkezésre állást biztosítani.
GYK: a Gmail-nek azért ilyen jó a rendelkezésre állása, mert gigamega nagy szerverparkkal rendelkezik, így szinte minden időpillanatban megoldott az átfedés az esetleg kieső szerverek felett. a TCO-ja meg azért olcsó, mert kvázi ingyen van, más kérdés, hogy az a vállalat, aki Gmail-en intézi a céges levelezést (még ha fizetős accountokon is), az megérdemel egy tiszteletbeli Darwin-díjat.
-
floatr
veterán
Akkor mégegyszer: teszek rá, hogy miért olyan jó a rendelkezésre állása. Ééérteeem? Lehet beszélni arról, hogy nem bízol meg bennük, de amiről eddig beszéltél, az értetlenkedés és bullshit volt.
És akkor az sem igazán érdekel, hogy miért akkor a különbség a többi egyedi szerveres szoftvernél.
[ Szerkesztve ]
-
erdoke
titán
Vállalati környezetben nem a legfontosabb paraméter a rendelkezésre állás, illetve sok más, legalább olyan fontos tényező van, ahol az ilyen Gmail szinrű webes ratyiság még a látókörbe se kerül. Persze ha te Garázs Bt-ben gondolkodsz (ahogy talán a Google is, ha erre hegyezi ki a -- rossz szóhasználattal tovább hiteltelenített -- összehasonlítást), akkor kirakhatod a céges levelezést Gmail-re. Csak meg ne tudd, hogyan néznek azokra a "vállalati" felhasználókra a többiek, akik garazsbt@gmail.com-ról lépnek velük munkakapcsolatba...
A legjobb aláírás a héten
-
Fecow
aktív tag
Jézusom!!! Ezt azért ne! Oké, hogy utáljátok a google-t, de hogy vállalati környezetben nem az egyik legfontosabb a rendelkezésre állás????? Hát kinek fontos, Náncsi néninek kell az öt kilences, a heti két level küldéséhez, meg három fogadásához. Az alább "Darwin díjas garázs bt" cégeknek lehet gratulálni. [link]. Az meg a másik, amióta google apps létezik azóta van custom domain....
Nyergeld meg a nagyot
-
floatr
veterán
Ez az egész vita egy vicc. Van egy állítás, élből belekötöttetek, mert el sem olvastátok, csak a kiragadott két mondat nem volt szimpatikus. Amikor kezd derengeni, hogy nem volt annyira sík idióta, aki az eredeti írást összehozta, akkor a reakció az értetlenkedés, szavakba kötőhurkolás, terelés, és a mozgó célpont. Nem tudok többet mondani, kéremkapcsojjaki...
(#53) Fecow nyilván ezért indított többek közt a t-systems is idehaza hasonló outsourcing-alapú tevékenységet, mert lézerség. Az a baj, hogy itt a guglit hozták ki jól, és ez annyi embernek bántja a csőrét... A múltkor volt egy csontig leffentő biztonságos cikk az ie-ről, na attól teljesen el voltak ragadtatva Ez egy ilyen szakma
[ Szerkesztve ]
-
Fecow
aktív tag
Most nyilván kenegetjük a szart, már elnézést a kifejezésért. Nyilván mindegyik azon a határon belül fontos, mint amennyi hasznot termel a cégnek, illetve amennyi kárt a kiesése okoz. Sarkítok, ha engem nem tudnak elérni az üzleti partnereim és én se őket, kenhetem a hajamra az adatbiztonságot, ide értve a biztonsági mentést is. Ráadásul biztonsági mentés, és külső támadó elleni védelem (aka adatbiztonság) a Google-nél is van, tipikusan jobb is mint a legtöbb kis és közép vállalatnál. Így megint csak a "tolvaj gugli" ellopja az adataim problémához érkeztünk, ami már nagyon sokszor ki lett tárgyalva.
Azokat a cégeket én is sajnálom akik cég@gmail-es címről küldenek, hiszen már az ingyenes google apps akár 50 fő részére is nyújt custom domaint, a fizetős meg pláne. De ettől függetlenül a Gmail for businesses szolgálja ki a levelezésüket, ami semmiképp sem rossz sőt technikailag biztos vagyok, hogy jobb mint a legtöbb kkv "magán" levelezés szolgáltatás akciója .
[ Szerkesztve ]
Nyergeld meg a nagyot
-
Jim Tonic
nagyúr
Mert annak lenne értelme, hogy a gmail megbízhatóbb, mint a hotmail, de annak, hogy a ház megbízhatóbb, mint a tégla, nem sok.
Upsz, elfelejtettem reggel óta frissiteni az oldalt, most látom, már tovább haladt a téma.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
A baj az, ugyebar, hogy hiába van a cégemnek domain címe és hozzá tartozó fiók, ezeket átirányítottam gmailre. Muszáj az online verzió. Jó lenne a hotmail is, csak nekem hiányzik a céges levelezéseknél a chat felépítés.
Ezzel együtt tudom, hogy kommersz, és veszélyes megoldás, de nem igazán van alternatíva. Nem az adataimat féltem, hanem engem pl. padlóra rakna, ha egy napra eltűnnének a leveleim. Tehát én vagyok az, akinek jó lenne a felhő, és akire nézve veszélyes a felhő.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
hohoo
senior tag
A lényeg az, hogy moonman félti a munkáját a cloudtól, mert ha nagyon elterjed akkor már max otthon sufniexchangelhet ingyen. Na meg ugye van egy ilyen kötődése az ms-hez, miszerint ami nem tőlük van az szar.
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
Fecow
aktív tag
válasz Jim Tonic #60 üzenetére
ŐŐ, ezt nem tudom miért nekem írtad, illetve most így hirtelen nem is tudom mit írhatnék rá.
Én amondó vagyok, hogy ha a "gugli ellopja az adataim" problémakörön felülemelkedünk, nem sok technikai érvet látok a gmail ellen, főleg ha azt egy saját készítésű email szolgáltatással vetjük össze.Más, nem csak neked: Hajlamosak vagyunk kihangsúlyozni, "jaj a felhő elveszíti a leveleim". Itt tényleg soha nem volt az ezzel egyetértőknek "saját" rendszerén semmi problémája (áramszünet, szerver lehal, rossz hdd, rossz konfiguráció, stb)? Ha most az egyedi esetektől eltekintünk, a felhő statisztikailag sokkal jobb rendelkezésre állást és adatbiztonságot tud nyújtani adott árszinten, mint a saját magunk által összerakott email szolgáltatás. Ez tény, ezen kár vitatkozni, egyedi esetek lehetnek, de nagy átlagban így van.
Ne még ezt nem bírom, ki, hogy a kis nevesincs garázscég (Motorla Mobile Devices, 20000 fő) véleményét ne linkeljem be.
Nyergeld meg a nagyot
-
erdoke
titán
A legfontosabb az, hogy kiválóan működjön a meglévő infrastruktúrával. Egy Outlook nem csak online/offline levelezésre való, hanem szinkronizálhatod bele a SharePoint-on kiválasztott oldalakat/könyvtárakat, lehet benne online/offline CRM elérés, teljes szervező, kommunikátor integráció, stb. Hangsúlyozom, hogy mindezek offline is működnek, és biztonságos nethez jutva gyorsan szinkronizálnak a szerverrel. Emellé jön az adatbiztonság, és hogy ne 20 óra alatt jöjjön vissza az esetleg kiesett tartalom (lásd Gmail 2 napja), hanem max. a tizede alatt. 2 órás Exchange kiesés talán előfordult az utóbbi 12 év alatt, mióta különböző cégeknél használom, de 20 órásról még csak nem is hallottam.
A 99,999 és a 99,99 %-os rendelkezésre állás között általában nem az a különbség, hogy az egyiken egyszer 20 óra kiesés van, a másikon meg két óra, hanem hogy az egyiken (tízszer) többször fordul elő rövid kimaradás, mint a másikon. Pár perces, vagy akár fél órás nem tervezett kiesés nagyon kevés cégnél okoz mérhető üzleti kárt, mert a telefon még mindig létező kapcsolattartási mód.A legjobb aláírás a héten
-
Snoop-y
veterán
Azért azt ne feledjük el, hogy szolgáltató cégeknek egyszerűen nem is sejlik fel az ötlet, hogy gmail. Az alábbi ok amiért pl a cikkben szereplő T miért nem viszi oda a levelezést.
Se a külsőt se a belsőt:Adatbiztonság. Nem tárolhatóak ügyféladatok harmadik félnél. Belső infókat és üzleti titkokat meg rábíznál egy olyan cégre aki azzal kufárkodik, hogy mindent tud arról mit csinálsz mikre keresel mit nézel használsz aztán célzott reklámozóknak elad téged?
Harmadik feles szolgáltatóknál nem annyira jól megoldott a support. Nálunk mindig köpködnek ha szóba kerülnek. Nehézkes a hibajavítás. Az a tuti amit házon belül üzemeltetnek.És igen azért nem költenek rá mert nem hoz bevételt. Csak a nyűg van vele.
Nem nagyon tudsz mutatni olyan fizetőképes felhasználót ( tömegesen ) akiket az érdekel, hogy legyen naptár meg notifikáció( sms,e-mail,békegalamb akármi ) meg felhasználó által letörölt fileok visszanyerése, widgetek, óriásfile feltöltés, röptében tömörítés,accountok összevonása és még sorolhatnám estig. Ja és persze mindezt ingyen.[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
MichaelSD
őstag
Ezt a "nekem ha nincs emailem meghalok" mentalitast nem ertem. Nélunk a banknál volt olyan hogy nem volt email egy napig, OK, 20 év alatt egyszer és nem az értékpapírosoknál, de akkor se kapott senki sírógörcsöt.
A Gmail esetében pedig minimális számú usert érintett és mindenki visszakapta a leveleit. Nekek saját domian, a fizetős verzió, de még nem volt gondom vele. Bacupolni it is lehet.
Kicsit túl van lihegve a dolog szerintem.
XMPP: sdmichael@kdetalk.net
-
Snoop-y
veterán
válasz MichaelSD #68 üzenetére
Ez akkor nincs túllihegve ha szolgáltató vagy és az ügyfelek bedöntik a Callcentert mert ők ezért fizetnek. Egy 20 órás leállás elég megterhelő anyagilag, presztízsben meg pláne. Súlyos milliókban lehet mérni az ilyen károkat.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
MichaelSD
őstag
Nem érzem, hogy az itteni hozzászólások erről szólnának.
Pont a nagyok MS, Google azért elég megbízhatóak ezen a téren. Hiba meg mindenhol lesz és igen, akkor bedölnek a call centerek. Le kell kezelni. ez van.
XMPP: sdmichael@kdetalk.net
-
moonman
titán
-
Fecow
aktív tag
Nem tudom, miért jó beidézni egy mondatom felét, majd arra szerinted viccesen reagálni. Válaszként beidézem az általad idézett mondatom második felét, rád bízom, hogy rakd össze.
"..adott árszinten, mint a saját magunk által összerakott email szolgáltatás"
Ha meg azt válaszolnád, hogy a belső vállalati exchange privát felhő, akkor javaslom a Haarspalterei szó nézegetsét. Nyilván a mögöttes infrastruktúra nem mindegy.(#66) erdoke: Aha, és most tulajdonképpen miről beszélsz, és hogy kapcsolódik ahhoz, amit írtam? Na mindegy biztos jó volt megint kicsit dicsőíteni az MS termékeket. Megint teljesen irreleváns a te egyedi tapasztalatod az exchange-dzsel.
A rendelkezésre állásos agymenésed nem tudom, honnan jött, de ismét kijavítanálak, hátha hasznát veszed.
A rendelkezésre állás képlete ez: Availability= MTBF/(MTBF+MTTR)
Tudod az eloszlás nem szerepel csak a puszta időintervallumra aggregált időtartamok, vagyis az is a 3 kilences rendelkezésre állás, amikor egy évben egyszer elmegy 8 órára egyszer a szolgáltatás, meg az is amikor egy évben 8 szor egy órára. Nyilván úgy vállalja valaki a megfelelő SLA-t, hogy megfelelő recovery és disaster tervvel rendelkezik. Ha ezt nem teljesíti kötbért fizet amennyiben köteles rá. Ennyi a sztori.(#67) Snoop-y:
Kicsit zavaros, hogy mit akarsz mondani, de a T többek közt azért nem viszi a Google-höz a levelezését, mert ebből akar megélni, nem pedig csak használni szeretné.Adatbiztonság:
"Nem tárolhatóak ügyféladatok harmadik félnél."
Nem vagyok jogász, nem is ismerem pontosan az erre vonatkozó jogszabályokat. De ha ez úgy általában igaz lenne, nem létezne outsource, már pedig az nem egy mai csirke.
A googli ellopja az infót unalmas, és én is utáltam már rá többször, kérdezd meg a Motorola nevű garázscéget, hogy hogyan dolgozzák föl ezt a tényt. Én nem szeretnék ezzel többet foglalkozni.
A külső support rossz, bezzeg házon belül minden jó meg külön vicc nem is érdemes belemenni.(#71) moonman:[link], 24/7 support, SLA, jó reggelt. Nálatok a cégen belül ugye kötöttetek SLA-t az IT-vel és OLA-t a felhasználókkall? És ha tudjátok, hogy kit kell elővenni exchange-nél akkor mi van kirúgjátok és? Ne szánalmaskodjunk már mert így tényleg értelmetlen.
Nyergeld meg a nagyot
-
moonman
titán
"biztos jó volt megint kicsit dicsőíteni az MS termékeket"
lényegében a felhő vs. saját levelezés a téma, az Exchange csak azért került elő, mert a "tanulmány" ezt hangsúlyozta. az Outlook pedig tényleg fényévekkel több, mint egy egyszerű levelezőkliens+naptár, a Google online szolgáltatásai egyelőre nincsenek látótávolságban sem az Exchange/SharePoint/Outlook csomag funkcionalitásához képest - és ez nem reklám meg dicsőítés, hanem egyszerű tény. aki dolgozik vele, az pontosan tudja.
és ha már Gmail, miért van az, hogy Google Apps Sync csak úgy képes Outlook-ban működni, hogy a profilban ő az egyetlen beállított kapcsolat, és miért tart órákig, míg leszedi a leveleket és miért eszik közben ~80% CPU-t, amikor Exchange-kapcsolaton ugyanez megvan 15 perc alatt és közben még a gép is használható marad? indításkor is néha perceket kell várni, hogy Gmail-ről elkezdjen szinkronizálni... pedig elvileg ez is EAS. (ja, az említett céget jövő hónapban migráljuk saját Exchange-re, mert elegük lett a Gmail-ből. ha kell, megadom az igazgató számát, elmondja neked is. és hozzáteszem, nem kis cég.)
[ Szerkesztve ]
-
Fecow
aktív tag
Az én problémám az volt, hogy nem kapcsolódott ahhoz amit írtam, ennyi.
Feature háborúba nem megyek bele, főleg ilyen konkrétakba, hogy nincs látótávolságba, meg ez tény. Maradjunk annyiban, hogy szerinted, mások szerint meg nem, vagy hidegen hagyja őket az amivel ne adj isten többet tud.
A Gmail-es kálváriádra nem reagálnék, ha nem gond, nem google supportos vagyok. Inkább azt válaszolnám, ahogy figyeltem itt a fórumot, általában ha sokaknak valami windows/microsoftos problémája van az nálad megy, ha nálad valami google probléma van az meg másoknál megy. Nem tudok másra gondolni, mint pszichoszomatikus (vagyinkább pszichotechnológikus ) problémára visszavezetni.Nyergeld meg a nagyot
-
Jim Tonic
nagyúr
Erdoket felreertetted. Olvasd el megegyszer.
Aranyaiban beszelt. A ketkilences az evi husz ora, a haromkilences meg ket ora. Erre irta, hogy nem a ketto kozti elteres a sokatmondo, hanem az, ha 2 ora az alap, akkor a ketkilencesnel tizszer gyakrabban fordulna elo. Tehat megsem mindegy, hogy meyikrol beszelunk.
Amugy ha nekem pl. 2 orara kiesne, az nem gond, de ha nyolcra, annak mar anyagi kara lenne.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
erdoke
titán
Úgy tűnik, a faragatlan stílus a vesszők nagy részének elhagyásával együtt domborodik csak igazán...
"jó volt megint kicsit dicsőíteni az MS termékeket"
Messze nem erről volt szó, csak a probléma komplexitását próbáltam érzékeltetni. Azt, hogy miért nem csak a rendelkezésre állás körül forog a világ.
Nem mondtam, hogy bármelyik eloszlás ne számítana kimaradásnak, csak azt, hogy az egyik gyakoribb és sokkal kevésbé káros, mint a másik.
Értelmezve olvasni nem tudsz, de kijavítanál, "hátha hasznát veszem". Vicces."Nyilván úgy vállalja valaki a megfelelő SLA-t, hogy megfelelő recovery és disaster tervvel rendelkezik. Ha ezt nem teljesíti kötbért fizet amennyiben köteles rá."
... és nyilván úgy reklámozza a magas rendelkezésre állást, hogy közben a felhasználók nagy többsége felé semmiféle kötelezettséget nem vállal. Vagyis nincs felelős a 20 órás kiesésért, ahogy korábban moonman is írta. Vállalati Exchange szerver esetében az illetékes rendszergizdák egy részét simán fenékbe billenti a főnök egy ilyen után, és jelentősen javulnak az esélyeid, hogy legközelebb rövidebb lesz a kimaradás. "Ennyi a sztori."A legjobb aláírás a héten
-
moonman
titán
megy az, csak nyögvenyelősen. lehet, kicsit más léptékű a levelezésük, mint amire a GAS-t tervezték vagy nemtom...
egyébként nem nálam nem megy, hanem egy x cégnél, ahova én azért megyek, hogy betoljam alájuk az Exchange-et, aztán meglökjem, hadd guruljon. ott, ahol egyébként dolgozom az éves archiváláson kívül nem nagyon szoktam bejelentkezni a szerverbe.
az meg, hogy melyik tud többet és kinek mire van szüksége, most valóban nem téma, csak ne essünk abba a tévedésbe, hogy 1:1-ben kiváltható lenne egyik a másikkal, mert nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
-
attila9988
őstag
Mekkora csúsztatás ez a felmérés az exchange -es összehasonlítással...
Egyébként ami azt illeti, hatalmas égés ez egy ilyen vállalatnál. Főleg azért, mert igazából emberi mulasztás okozta. Egy kis dzsunka cégnek még elnézném, de hogy a kuglinál éles fiókokon kísérleteznek ahelyett hogy rendesen letesztelnék az új dolgokat..... az elég nagy baj. Már a hülye zümmögővel is hasonló okokból kifolyólag fáztak rá, és a "véletlenül letároltunk minden wifi adatot" botrány is arra enged következtetni, hogy a nagy G -nél bizony túl lazán kezelik ezeket az ügyeket.
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
julius666
addikt
Vállalati Exchange szerver esetében az illetékes rendszergizdák egy részét simán fenékbe billenti a főnök egy ilyen után, és jelentősen javulnak az esélyeid, hogy legközelebb rövidebb lesz a kimaradás. "Ennyi a sztori."
Nyilván nem lesz ennek az "adatvesztéses" (ahol igazából nem is volt adatvesztés) sztorinak a Google-ön belül semmi következménye...
-
moonman
titán
válasz attila9988 #79 üzenetére
"Mekkora csúsztatás ez a felmérés az exchange -es összehasonlítással..."
nekem egyébként erről a részről rögtön ez ugrott be...
#80: és ez az érintett ügyfeleket rendkívüli módon meg fogja nyugtatni.
[ Szerkesztve ]
-
Fecow
aktív tag
Hm grammár nácizmus, ennyire szíven ütöttelek? Ejj, de sajnálom.
Nem csak a rendelkezésre állásról szól a világ, viszont az adatbiztonság, és a biztonsági mentéssel szembe állítani dilettantizmus, vagy szándékos csúsztatás. Én utaltam rá, hogy az utóbbira tippelek.
Persze hogy "nem tudok értelmezve olvasni", főleg ha meg is ismétled ugyanazt a képzavart. Ha már mindenképp a "valóságból merített gyakorlati" tapasztalatokra akarjuk kihegyezni. Akkor 5 kilences és 4 kilences között, az adja a különbséget, hogy a MTTR tipikusan sokkal alacsonyabb 5 kilencesnél, melegtartalékkal, védelmi úttal megtámogatva, az eszközök meghibásodási valószínűsége tipikusan azonos, vagy kis különbségű. Az hogy melyik gyakoriság a cég szmpontjából jobban tolerálható, az közvetlen megint csak nincs benne a rendelkezésre állásban. De vicces, hogy továbbra is te vagy még felháborodva, miután valótlanságokat állítasz.
Felhasználók felé semmilyen kötelezettséget nem vállal?? Nézd már meg a linket amit korábban linkeltem. Ott az SLA feketén fehéren. Mert a Google ezt csak lenyeli, nyilván nem keresi meg a felelőst, ha tudja. Illetékes rendszergazda megtalálása esetén, nyilván összeszedi magát, és mindjárt meg is nő, a rendelkezésre állás, hát persze. SLA nélkül jobb, tisztább, szárazabb érzés különben is.
Na hagyjuk egymást.
További szép estét.[ Szerkesztve ]
Nyergeld meg a nagyot
-
Samus
addikt
A cikket olvasva egy picit én is megijedtem...szerencsére nem érintett a Gmail-es probléma, de az ijedtség nem múlt el, főleg mert én is szinte csak weben használom (illetve mobil alkalmazással).
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Suker10
aktív tag
Szerintem a különbség az, hogy amíg egy rendszergazdát simán kirúgnak, addig ők elintézik annyival, hogy elnézést kérnek és egy "többet nem fordul elő" szöveggel megnyugtatnak.
Nem is tehetnék meg, mert azzal elég rossz hírnevet szereznének maguknak. Persze, azért volt már rá példa, hogy emiatt megváltak alkalmazottaktól és nyilvánosságra került, de ezt a végtelenségig nem fokozhatják. Legtöbbször megpróbálják másra hárítani a felelősséget.Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
Paarthurnax
senior tag
Nalunk a komplett ceges levelezes (fizetos) Gmail-en keresztul megy. Eddig nem hallottam panaszt a rendszerre.
Diablo 3 - BoGyesz#1484
-
Snoop-y
veterán
Levelezésből megélni? Mikor az adatforgalom 80%-a szemét és full ráfizetés üzemeltetni?
A szolgáltatáshoz kapcsolódó e-mail postafiókok nem hogy hasznot hoznának hanem rabolják az erőforrásokat...
Hát harmadik féltől olyan rendelkezésre állást ami egy ilyen mögé kell meg azonnali supportot kérni elég zsebbenyúlós ( annak fényében, hogy egy fillér hasznot nem hoz ). A majd megvizsgáljuk aztán hetekig nincs semmi válasz meg vakarózás téma itt nem nagyon engedhető meg. Ahhoz képest, hogy az ügyfelek nem használják azért a pár százezer aktív postafiókért is sikítozni szoktak ( természetesen jogosan ) ha nem működik megfelelően vagy ha csak késnek a levelek akkor is.New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Fecow
aktív tag
Ezt kérlek fejtsd majd ki a T döntéshozóinak és technikai vezetőinek is. [link]
Hát, hogy mennyire zsebbe nyúlós vagy sem azt mindenki a maga büdzséjéhez méri. De ugyanazon szolgáltatás szintért továbbra is kétlem, hogy a saját olcsóbb lenne mint az előfizetett, csak ugye sajátnál nem olyan egyszerű számolni azt a fránya TCO-t.
Egyébként rohadt egyszerű a dolog, ha neked nem fér bele az egy hét, akkor nem kötsz olyan SLA-t amibe ez belefér. Ha mégis, nem fizetsz, kötbért fizet a cég, otthagyod őket, vagy akármi.
Várj, belső IT-nál ugye nincs tökölődés, sose ugye? Mindig minden pikk pakk megvan..
De legalább a maximum annyit tehetsz, hogy kirúgod a fél IT-t vagy az egészet aztán izzadhatsz, hogy hol találsz záros határidőn belül legalább ugyanilyen jókat, de ugye az eset után inkább jobbakat, tényleg sokkal jobban hangzik...Nyergeld meg a nagyot
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben (videóval!)
- Kompakt vízhűtés
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nyaralás topik
- Politika
- Renault, Dacia topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Plazma TV topic
- További aktív témák...
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen