Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz dj79 #233 üzenetére

    én is egy ilyen egyén vagyok mint írtam 2020-ból :) 1 éve használom az autót és 2-3 tonna CO2-től kíméltem meg ez idő alatt a földet ... még két év és le van dolgozva az autó akku ;)

    #235 ecaddsell: tényleg javaslom, hogy olvass utána a témának...

    1) A Type2 csatlakozó európai szabvány minden új Európába forgalomba kerülő autón az van (Leafeken és a Mitsubishi Outlanderen korábban chademot raktak ... és Type2 előtt voltak type1-es autók is ...), de ahogy linkelték 2013 óta Type2 a szabvány Európában :)

    2) Magyarországon 3-4 app van amit használni kell (+Charge ami elvileg minden töltőt tud indítani). Ezekbe beregisztrálsz és csak telefonról indítani kell a töltést nem para egyáltalán. Többnyire RFID token is igényelhető és még bankkártya sem kell hozzá :) (vagyis igen egyszer be kell állítani).
    De ott van az Audi, VW, Hyundai, Tesla (ez utóbbinél még egyszerűbb) van RFID kártya hozzád rendelve és érinted tölt és mész dolgodra hónap végén meg jön a számla.

    3) Töltési ár, ha sima AC töltő elég akkor ráállunk és azon töltünk (80 Ft / kWh áron ... szerintem ez nem irreális, mert 65 Ft a töltő üzemeltetőjének az áram).
    - ha gyors töltés kell akkor 110-120 Ft körül van egy KWh (2400 Ft / 100 km) ez még mindig olcsóbb mint a régebbi diesel autónk 6 literes fogyasztása)
    - ha hiper gyors töltő kell akkor 270 Ft / kWh áron lehet tölteni Ionityn mindenféle "klubtagság nélkül" ha előfizetek évi 100e Ft-ért akkor valami 120 Ft körül van itt is talán a kWh költség... aki sokszor kell ilyen töltő előfizet akinek nem az nem. (A mi autónk max 100 kWh-t tud... így ha Ionityn még sosem kellett töltenem mert a környéken volt egy 75-ös vagy 150-es nem Ionity töltő (Mol, EVdirect) vagy éppen ingyenes volt az Ionity :)

    De aki tud otthon tölteni annál - mivel 90-95%-ban otthon tölt 38 Ft-ért - mindegy mennyi az évi 1-2 vagy 10-20 út esetén az útközbeni töltés.

Új hozzászólás Aktív témák